Stukanie w silniku

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Stukanie w silniku

Postautor: Luca dodano: 27 kwie 2012, 09:42

Karol pisze: Wydaje mi się, że to łańcuch podskakuje i wali o rurę centralki.

A nie masz tam śladów wytarcia? Łańcuch jak w coś wali, to zostawia ślad i gdy jest za luźny, to najbardziej wali na wetrepach.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Stukanie w silniku

Postautor: Karol dodano: 09 maja 2012, 23:49

Dziś znalazłem ślady. Łańcuch od góry wali w wahacz, tam gdzie nie ma ślizgu oraz od dołu w pokrywę zębatki zdawczej (niedługo chyba wyszlifuje tam dziurę).

Czy to oznaka, że już się rozciągnął (mam ledwie 8k przebiegu) ?? Jak w Przywidzu chłopaki sprawdzali, to naciąg jest w miarę dobry.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Stukanie w silniku

Postautor: Luca dodano: 10 maja 2012, 10:52

Raczej do naciągnięcia. A czym i co ile smarujesz?
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Stukanie w silniku

Postautor: Karol dodano: 10 maja 2012, 11:33

Smaruję białym dynksem Castrola, co kilka setek. Takim z Allegro, więc nie wiem, czy to nie podróba.
Mogę jeszcze naciągnąć, ale wtedy będzie prawie jak struna.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Stukanie w silniku

Postautor: Arcon dodano: 10 maja 2012, 11:41

Może jest po prostu nierówno rozciągnięty - sprawdź naciąg kilka razy, za każdym razem przetaczając moto o kawałek (albo obracając kołem). Naciąg powinien być cały czas taki sam.

A te "dynksy" w sprayu to do bezoringowych łańcuchów są do kitu, bo nie penetrują do wewnątrz tulejek.
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Stukanie w silniku

Postautor: kruk69 dodano: 10 maja 2012, 12:02

,, dynksy " w sprayu to badziewie jest ( używałem Valvoline i Shell ) ostatnio rozpinałem łańcuch w Zipie nekenie którym jeździ mój syn a tam normalnie rdza w środku !!! - a wszyscy na forum piszą smarujcie przekładniowym, teraz i do mnie dotarło.
Awatar użytkownika
kruk69
Forumowicz
 
Posty: 80
Rejestracja: 25 kwie 2011, 21:47
Lokalizacja: Biała Podlaska
Motocykl: Zipp Raven
Tel. kom.: 606105869
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Stukanie w silniku

Postautor: Luca dodano: 10 maja 2012, 13:39

Karol pisze:Smaruję białym dynksem Castrola

No jak widać można do znudzenia powtarzać, że najlepszy jest olej przekładniowy, ale przecież sprzedawcy specyfików i łańcuchów, też muszą z czegoś żyć. :)
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Stukanie w silniku

Postautor: Michał_66 dodano: 10 maja 2012, 15:15

Luca pisze:
Karol pisze:Smaruję białym dynksem Castrola

No jak widać można do znudzenia powtarzać, że najlepszy jest olej przekładniowy, ale przecież sprzedawcy specyfików i łańcuchów, też muszą z czegoś żyć. :)

tak tak sprzedawcy też muszą z czegoś żyć :D i żeby nie za bardzo żyli ze mnie to ja tradycja pędzelek i Hipolek :) :))
Michał_66
 

Stukanie w silniku

Postautor: mike_russ dodano: 10 maja 2012, 18:25

Lisi łańcuch od początku smaruję Hipolem, nie bawiac sie pędzelkiem, a po prostu co około 400km traktując starannie z oliwiarki. Lis ma 7727 przebiegu, łańcuch cały czas służy, rozciąga się umiarkowanie- 3/4obrotu śrub naciągu (M6) co około 1500km. Naciągać muszę tak często, bo łańcuch ma mało miejsca pod spodem i dzwoni o sprężynę podstawki, za to o jak napisałem -niewiele.Przednia zębatka wykazuje już pewne zużycie, ale do wymiany jeszcze daleko. Komplet zębatki-łańcuch zużywa się dość równomiernie, wiec pewnie uda się beż żalu w przyszłości wymienić całość- czyli pójdzie RK albo DID utwardzany bezoringowy + do przodu 16zębów.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Stukanie w silniku

Postautor: manko dodano: 02 lip 2012, 05:10

Mam taki problem że jak jadę te 60km/h(piaty bieg) po czym przyśpieszam z 60km/h do 80km/h to w silniku słychać takie głośnie(stukanie, szumienie). Coś jakby nasypać pinesek albo monet do puszki i potrząsać- coś jakby łańcuch bił o coś...... trudno mi to opisać.....Zastanawiam się co to może być - czy coś ze sprzęgłem, może popychacze, łożyska... albo coś innego. Nie mam pojęcia co to może być i czy jest to groźne dla silnika?
Nie wiem może to problem z łańcuchem bo często go naciągam - bardzo szybko się wyciąga.
Awatar użytkownika
manko
Forumowicz
 
Posty: 49
Rejestracja: 18 sty 2012, 09:59
Motocykl: Wektor FD 150-3

PoprzedniaNastępna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron