ŁAŃCUCH

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

ŁAŃCUCH

Postautor: lopez73 dodano: 17 mar 2011, 16:48

Luca pisze:Po naciągnięciu powinien jeszcze 2-3 cm zwisać. Jak nie ma tego luzu, to przy ugięciu wahacza łańcuch zostaje dodatkowo rozciągany bardzo dużą siłą. Wtedy wyciąga się nierównomiernie i szybko nadaje się na złom.


łańcuch ma mieć luz i zwisać te 2-3 cm tyle to już wiem ale jak zmierzyć te 2-3 cm ? od którego punktu ? z mojej instrukcji jakoś to jednoznacznie nie wynika :( za Twoją radą zakupiłem ten Hipol teraz łańcuch moczy się w nafcie potem wykapie w tym oleju i przy okazji zakładania go do moto
będę musiał naciągnąć tylko po tym poście zastanowiło mnie jak ten luz się mierzy ? wcześniej łańcuch naciągał mechanik na przeglądzie ,
moto ma teraz przejechane 4500 to łańcuch podejrzewam trzeba będzie przy okazji naciągnąć
Awatar użytkownika
lopez73
Forumowicz
 
Posty: 112
Rejestracja: 03 sty 2010, 22:22
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: Zipp Raven => GV650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 52

ŁAŃCUCH

Postautor: Luca dodano: 17 mar 2011, 16:59

lopez73 pisze:łańcuch ma mieć luz i zwisać te 2-3 cm tyle to już wiem ale jak zmierzyć te 2-3 cm ? od którego punktu ?

Ja to robię prosto, gdy moto stoi na kołach włączam luz i od góry naciskam w dół, górną część łańcucha np śrubokrętem (by się nie brudzić) i wtedy dolna część podnosi się do góry. Potem puszczam i łańcuch opada samoczynnie zwisając. Ten ruch góra-dół dolnej części pokazuje mniej, więcej ile łańcuch ma luzu.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5109
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

ŁAŃCUCH

Postautor: Dobry dodano: 17 mar 2011, 19:47

Usiądź na moto i wtenczas niech ktoś Ci zmierzy ten luz lub posadź kogoś i sam wtedy ocenisz ma mieć po prostu luz jak go będziesz podnosił śrubokrętem po środku czyli odległość między zębatkami.
To nie apteka nie wyliczaj co do milimetra ma mieć luz i tyle
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1713
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

ŁAŃCUCH

Postautor: skopi dodano: 17 mar 2011, 20:28

cytat z DID-a
".. prawidłowy luz/ugięcia lańcucha powinien wynosić pomiedzy 20-30mm dla motozykli szosowych i 30-45 mm dla motocykli terenowych.
Ustaw motocykl na podstawce centralnej tak aby tylne koło było uniesione do góry,przycinij palcem dolny odcinek miedzy zebatkami, następnie napnij lub poluzuj łańcuch..." i tyle a więc żadne dodatkowe obciązenie :D
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

ŁAŃCUCH

Postautor: Dobry dodano: 17 mar 2011, 21:05

Skoro fachowcy wiedzą lepiej jak pisze Skopi to ok lecz moja rada to autopsji a nie z opinij innych
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1713
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

ŁAŃCUCH

Postautor: tamik78 dodano: 17 mar 2011, 21:23

Również polecam sprawdzać luz jak się siedzi na motocyklu, bo zależnie od konstrukcji motocykla luz ten zmienia się mniej lub bardziej w zależności od ugięcia tylnego zawieszenia.
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony

ŁAŃCUCH

Postautor: skopi dodano: 17 mar 2011, 21:32

z tego co piszecie wynika że luz bedzie wtedy ok 4-6 cm , chyba że macie na myśli fakt że w momencie jak się siedzi na moto łańcuch ma być naprężony- jezeli tak to na jedno wychodzi wg mnie bo i jeszcz _bezradny e czy sie jeździ solo czy we dwójke
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

ŁAŃCUCH

Postautor: tamik78 dodano: 17 mar 2011, 22:00

Skopi, luz na ogół się zmniejsza jak się siądzie na motocykl. Wynika to z odległości między osią zębatki zdawczej i osią wahacza (a te są różne w różnych motocyklach). Łańcuch jest najbardziej napięty gdy oś zębatki zdawczej, oś wahacza i oś tylnego koła są w jednej linii (patrząc oczywiście z boku). I właśnie jak się siedzi na motocyklu luz ma być te około 3cm, zresztą najlepiej się trzymać instrukcji od danego sprzętu. Chodzi o to żeby przy przechodzeniu zawieszenia przez punkt największego napięcia łańcucha miał on jeszcze poprawny luz.
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony

ŁAŃCUCH

Postautor: Dobry dodano: 17 mar 2011, 22:11

i dla tego kupiłem moto z kardanem ;p :rotfl:
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1713
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

ŁAŃCUCH

Postautor: tamik78 dodano: 18 mar 2011, 00:36

Kardan dobra rzecz, co by nie było :)
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony

PoprzedniaNastępna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron