close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Regulacja lozyska w glowce ramy

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Regulacja lozyska w glowce ramy

Postautor: facet.na.motuuuurze dodano: 28 kwie 2008, 19:48

jak to sie robi?

Wczoraj, "starszy" kolega, ktory jezdzi na motocyklu od 20lat, po przejechaniu sie moim stwierdzil, ze przydaloby sie wyregulowac lozysko glowki ramy bo jest za duzy luz.

Tak wiec dzisiaj, ja naiwny, pojechalem do autoryzowanego serwisu Kingwaya. Dowiedzialem sie tyle, ze nie maja odpowiedniego klucza hakowego. Popytalem w paru lokalnych sklepach, ale tez nigdzie nie mieli. W innych serwisach kolejki z powodu poprawy pogody. Oczywiscie.

No to zdecydowalem sie zadzwonic do Kingway do Popowa po porade. Otrzymalem taka: to niech Pan wezmie mlotek, srubokret, i taka najprostsza metoda stukajac w zeby nakretki dokreci ja.
:!: :twisted: :P :!:

Normalnie witki mi opadly!. To tak sierobi!?

Ktos przecwiczyl te regulacje? Prosze o porade.
facet.na.motuuuurze
 

Regulacja lozyska w glowce ramy

Postautor: andrzej dodano: 30 kwie 2008, 10:04

W moim egzemplarzu też wydaje mi się że jest luz na główce ramy.
Próbowałem dokręcić to ruskim kluczem (śrubokręt i młotek) ale niestety nie idzie tego ruszyć.
Może jest inny sposób? Czekamy na opinie.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Regulacja lozyska w glowce ramy

Postautor: facet.na.motuuuurze dodano: 30 kwie 2008, 14:59

sprawdzanie luzu:

stawiamy motocykl na nozke centralna
kierownica prosto
chwytamy za przednie teleskopy obiema rekami po obu stronach
unosimy przednie kolo do gory
lekko popychajac za trzymane teleskopy do tylu i do przodu nie powinnismy wyczuwac przeskakiwania lozyska na glowce
(przy za duzym luzie wyraznie mozna odczuc jak przeskakuje glowka zanim popychanie teleskopow "oprze sie" o ciezar motocykla)

mozna (trzeba) to samo powtorzyc prze lekko przekreconej kierownicy, ale to juz raczej przy przebiegu dziesiatek tysiecy km - ewentualnosc zuzycia calego lozyska

zbyt maly luz tez nie jest wskazany
przy uniesionym przednim kole, lekkie przekrecenie w kazda strone powinno pod wplywem samego ciezaru kola dalej przekrecac az do konca mozliwosci skrecania, bez zadnego wyczuwalnego oporu



poradzilem sobie z regulacja tak:
znalazlem pleciona linke stalowa fi 2-4mm
zawiazalem na nie dwa wezly w takim odstepie zeby pasowaly do wciecia na nakretce regulacji glowki
w ten sposob przewleczona linka wokol tej nakretki pozwolila przekrecic ja i docisnac luz lozyska
nie bylo wiekszego problemu, oczywiscie nakretka i gwint powinny byc w dobrym stanie czyli czyste i przesmarowane

nie nalezy tej nakretki dokrecac za mocno (patrz powyzej)
gwint jest drobnozwojowy, generalnie dokreca sie ja z sila ludzkiej reki tylko
(gdzies ktos w jakiejs ksiazce napisal: dokrecamy do oporu kluczem hakowym, i cofamy 1/4 obwodu)
to wychodzi mniej wiecej na to samo

oczywiscie przed regulacja:
poluzowujemy na gorze glowki trzy sruby: dwie te mocujace do teleskopow i centralna
a po regulacji:
zakrecame te sruby z powrotem, mocno, kluczem

(pokaze zdjecia dzisiaj wieczorem)
facet.na.motuuuurze
 


Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron