Objawy standardowe: przy jeździe na 3,4,5 biegu gwałtowne dodanie gazu powoduje wzrost obrotów silnika z jednoczesnym brakiem przyśpieszenia. Na lince sprzęgła dalsza regulacja już niemożliwa.
No to co do roboty. Spuszczamy olej, odkręcamy pokrywę sprzęgła(jak przyklejona popukać gumowym młotkiem).
Zwróćmy uwagę na różne długości śrub mocujących pokrywę.

I widzimy coś takiego:

Interesuje mnie stan tarcz sprzęgłowych więc po odkręceniu czterech śrub mam do nich dostęp:

Tarcze nie są zużyte, no i całe szczęście bo pasujące od yamahy virago 250 to prawie 200zł.
Jest 5 tarcz sprzęgłowych, przy czym pierwsza do której mamy dostęp bezpośrednio po zdjęciu docisku różni się od pozostałych średnicą wewnętrzną.Jej wewnętrzny wymiar to 112mm a nie jak przy pozostałych czterech 116mm.

Sprężyna:

Weźmy się w końcu do regulacji sprzęgła a służy do tego po poluzowaniu nakrętki ta oto śruba:

Jako że już miałem wszystko rozebrane przy regulacji bazowałem na długości śruby regulacyjnej od środka docisku (co nie jest konieczne).
Zastałem tam wymiar 31,3mm zmieniłem na 30mm co pozwoliło mi odzyskać pełną regulację na lince sprzęgła.

Po skręceniu wszystkiego do kupy, wlaniu oleju, za pomocą nakrętek na lince ustawiamy zalecany luz klamki sprzęgła czyli 3-5mm.


Wiecie co? POMOGŁO
