Wymiana klocków hamulcowych.

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Wymiana klocków hamulcowych.

Postautor: Deamiens dodano: 27 kwie 2011, 21:40

Na dniach wymieniłem klocki, może moje doświadczenia komuś się przydadzą (o ile ma takie same hamulce), zwłaszcza że nie znalazłem na forum nic konkretnego na temat wymiany klocków. Może słabo szukałem?

Obrazek
Na początek lekko luzujemy śrubę 3, następnie odkręcamy 1 i 2 i zdejmujemy całość (polecam klucz oczkowy).
Obrazek
I już widzimy, że klocki wypadało wymienić jakiś czas temu. Wykręcamy śrubę 3 (z pierwszego zdjęcia), co pozwala na wysunięcie klocków.
Obrazek
Tu już jeden klocek wyjęty - radzę tylko zwrócić uwagę jak to było złożone, żeby później nie było "ciekawie".
Obrazek
Klocki włożone na miejsce, zabezpieczenia założone tak jak były pierwotnie, zostało tylko wcisnąć tłoczek (bo zapewne nie będą chciały ładnie wejść, wiadomo, trochę grubsze) i złożyć w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy.

Hamulce bezpośrednio po wymianie klocków działają znacznie słabiej! Najpierw trzeba je spokojnie dotrzeć. Radzę wziąć to pod uwagę zanim wbijemy się w tył jakiegoś samochodu czy czegoś. Ponadto wypadałoby przy okazji zmienić płyn hamulcowy. Ktoś może mi zarzucić, że opisałem to tylko z grubsza... ale to naprawdę nic wielkiego.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Wymiana klocków hamulcowych.

Postautor: Peter dodano: 28 kwie 2011, 09:26

Po wymianie warto sprawdzić też czy hamulce nie są zapowietrzone.
Awatar użytkownika
Peter
Forumowicz
 
Posty: 444
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:07
Lokalizacja: Pi?a Wielkopolska
Motocykl: Wektor 150-3 FD, Yamaha XV750
Płeć: mężczyzna

Wymiana klocków hamulcowych.

Postautor: Luca dodano: 28 kwie 2011, 09:51

Jak dla mnie, to te stare klocki nie były jeszcze takie złe :)
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Wymiana klocków hamulcowych.

Postautor: andrzej dodano: 28 kwie 2011, 09:59

Bardzo fajny post :oklasky: .
Upewnię się tylko czy w Jinlunie250 jest tak samo i wrzucę to do porad technicznych.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Wymiana klocków hamulcowych.

Postautor: Deamiens dodano: 28 kwie 2011, 10:32

Peter, niejako przy okazji wymieniłem płyn hamulcowy, więc kwestia ew. zapowietrzenia raczej sama się rozwiązała. A że koszt i nakłady czasowe mniejsze niż przy klockach, to raczej warto.

Luca, a co powiesz na ten? Aż kawałka w środku po prostu nie ma. A impulsem do wymiany był fakt popiskiwania (!) przy hamowaniu - więc mimo wszystko uważam, że już był czas :D.
Obrazek

andrzej, te klocki są (też) w Romecie Z150 (a przynajmniej są z niego), więc zaciski siłą rzeczy też powinny być takie - więc niech najwyżej tam wyląduje. Jak już pisałem, może się przyda komuś kto ma bezpodstawną awersję do wyręczania serwisu :).
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Wymiana klocków hamulcowych.

Postautor: andrzej dodano: 28 kwie 2011, 10:38

Nie no, klocki były naprawdę wyeksploatowane.

A jak masz ochotę, to opisz czynności wymiany płynu hamulcowego, to wtedy wszystko razem wrzucę w Porady.
Może komuś się przyda.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Wymiana klocków hamulcowych.

Postautor: Deamiens dodano: 28 kwie 2011, 11:02

Wymiana płynu hamulcowego (na podstawie różnych instrukcji i własnego doświadczenia):

Na początku zdejmujemy gumowy kapturek widoczny poniżej, i w jego miejsce zakładamy wężyk którym "gdzieś" spuścimy płyn.
Obrazek
Odkręcamy pokrywę zbiorniczka płynu, wyjmujemy takie plastikowe coś i uszczelkę (zdjęć brak).

Odsysamy (strzykawką chociażby) płyn ze zbiorniczka, zalewamy nowy (DOT4).

Luzujemy tą śrubkę nad którą założyliśmy wężyk - pół obrotu do obrotu, aż zobaczymy wypływający płyn.

Delikatnie pompujemy płyn (wciskając powoli i delikatnie hamulec), dopełniając zbiorniczek w miarę pompowania. Jak wciśniemy hamulec szybko, trochę płynu zapewne wystrzeli przez zbiorniczek (doświadczenie własne), jeśli pompka (czy jak to się nazywa) hamulca nie będzie zalana a będziemy pompować zapowietrzymy układ.

Gdy wypompujemy cały stary płyn (ja przelałem całą buteleczkę, i tak nie miałbym do czego jej zużyć) dokręcamy poluzowaną wcześniej śrubkę, dolewamy płyn do zbiorniczka "do pełna", zakładamy uszczelkę, plastikowe coś, przykręcamy pokrywkę, zdejmujemy wężyk, zakładamy kapturek i po zabawie.

I znowu nie daliśmy zarobić serwisowi...
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Wymiana klocków hamulcowych.

Postautor: andrzej dodano: 28 kwie 2011, 11:36

No i ekstra :oklasky:
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Wymiana klocków hamulcowych.

Postautor: Peter dodano: 28 kwie 2011, 11:47

Awatar użytkownika
Peter
Forumowicz
 
Posty: 444
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:07
Lokalizacja: Pi?a Wielkopolska
Motocykl: Wektor 150-3 FD, Yamaha XV750
Płeć: mężczyzna

Wymiana klocków hamulcowych.

Postautor: Luca dodano: 28 kwie 2011, 14:03

Deamiens pisze:....... a co powiesz na ten? Aż kawałka w środku po prostu nie ma. A impulsem do wymiany był fakt popiskiwania (!) przy hamowaniu - więc mimo wszystko uważam, że już był czas :D.

No na tym zdjęciu to faktycznie widać, że do wymiany. Okładzina raczej nie najlepszej jakości, skoro ze środka się wykruszyła.

--- EDYTOWANY Czw Kwi 28, 2011 1:06 pm ---

andrzej pisze:Upewnię się tylko czy w Jinlunie250 jest tak samo i wrzucę to do porad technicznych.

Tak samo to nie jest, bo w Jinlunie 250 zacisk jest dwutłoczkowy i klocki mają trochę większą powierzchnię, ale zasada wymiany prawie identyczna :)
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Następna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości