To co mam do powiedzenia było tutaj poruszane i dodam linki do odpowiednich tematów. Piszę, ponieważ sam jestem leniwy i najchętniej przeglądam najnowsze posty a kopię głębiej jak jest mały problem. Niestety nie mam nawyku robienia zdjęć tego co robię i pewnie podeprę się publikacjami kolegów.
Ciekawą publikacją był temat stożek a sprawa chińska, czy jakoś tak -> uzupełnię w najbliższym czasie linkiem
Drugi temat to publikacja o nowoczesnych gaźnikach motongowych i inne, w tym parts catalogue -> też na forum i wielce przydatne -> linka wrzucę tutaj jak se siądę w najbliższym czasie.
Pisałem ostatnio o moich przygodach z uruchomieniem złożonego motonga. Historia ta ma swój ciąg dalszy uwieńczony wizytą policji za zakłucanie spokoju mieszkańców. Modyfikacje układu wydechowego zawsze mają swoje konsekwencje

Motór chodził fajnie pomimo kilku błędów montażowych które systematycznie są eliminowane i tak pewnie by było dalej. Pomijam tutaj jakość materiałów z których zbudowane są nasze lśniące maszyny. Jeździłem i naprawiałem ciężarówki a to z czym mamy do czynienia z naszymi motongami to na pewno kwestia jedynie serca i rozumu a nie brutalnej siły jak w przypadku skrzyni biegów w DAF-ie XF

Zachciało się filtrów stożkowych... Temat omawiany, ale nie omówiony do końca. Wstawię oczywiście linki z naszego forum

Więc: pomimo, że wielu złośliwych ludzi twierdzi, iż nasze motorki są produktem jednorazowym ja uważam, ze są nowoczesne. Owszem, materiały z których zostały zrobione mają mankamenty, jednak w tej cenie uważam, że mamy bardzo dużo. Oczywiście, chinol jest dla człowieka dla którego sensem bycia jest grzebanie, ponowne odkrywanie ameryki a jak starczy czasu na resztę to postarać się gonić uciekające słońce nie gubiąc przy tym śrubokrętów, kluczy i innych przydasiów uciekajacych z różnych zakamarów sprzętu podskakującego na wybojach

Kupiłem sobie stożkowe filtry powietrza w ilości dwóch sztuk. Wywaliłem air box`a i całą resztę. Pomijam fakt, że gaźnik zaczął sie bujać jak trzcina na wietrze- pucha z filtrem o konsystencji gąbki jest umocowana w ramie. Cała operacja dała rezultat delikatnie mówiąc dziwaczny. Sprzęt pomimo zastosowania nowoczesnych środków przestał jeździć. Wnioski?
Nasz wspólny kolega opisał swoje problemy w związku z założeniem stożkowych filtrów powietrza. Owszem, wygląda fachowo -> profesjonalnie. Jednak oklejenie ich taśmą... Ktoś napisał, ze motong był dławiony tudzież nie oddychał jak powinien. Ktoś inny oddał swój filtr powietrza bo ma stożki i nie potrzebuje -> też tu było. Patrząc na całośc, a zwłaszcza na tę gąbkę rodem z odkurzacza aż prosi się wsadzenie stożków...
Co się dzieje bez air box`a? Nie powstaje podciśnienie otwierające przepustnicę szybrową. Nasze motongi mają dwie przepustnice. W jednym gaźniku

CO DAJE MONTAŻ STOŻKA? ELIMINUJE PODCIŚNIENIE OTWIERAJĄCE PRZEPUSTNICĘ SZYBROWĄ!!! Efekt?

Przeróbki? Pewnie przegonimy szlifierkę

W naszych moto mamy do czynienia z zaawansowaną techniką i kiepskimi materiałami. Co do stożków: prawie nic nie zatrzymują- chcemy zniszczyc moto- droga wolna. Mały paproch może nam zatrzeć przepustnicę...
Mam dobrą informację- do naszych air box-ów pasuje filtr powietrza od malucha
