Zasadniczo amator by mógł, bo - o ile dotyczy to wyłącznie regulacji, bez bawienia się w rozmiary dyszy, to przy gaźniku stosowanym do silnika CG 125 (o ile się orientuję PZ26) punkty regulacji masz zasadniczo 3: dolna śrubka (wystaje w dół przy komorze pływakowej) to regulacja składu mieszanki paliwo/powietrze, Boczna śrubka (ze sprężynką) służy do regulacji obrotów biegu jałowego, no i na koniec najcięższa artyleria, czyli regulacja wysokości iglicy (blokada zaczepiana na "ząbkach" iglicy - to jest widoczne po rozkręceniu gaźnika.
Może być jeszcze 4 przyczyna - czyli zalewanie gaźnika przez:
1. nieszczelny pływak który tonie w paliwie, względnie 2. nieszczelny zaworek komory pływakowej który przepuszcza paliwo gdy nie powinien, względnie 3. dźwignia zaworka (taka blaszka) która jest źle wygięta i rzeczonego zaworka nie domyka. Wszystkie elementy są wewnątrz komory pływakowej. Wymieniona 4 przyczyna, niezależnie od 1,2,3 punktu lub kilku razem, daje dodatkowo objaw przecieku paliwa przez rurkę przelewową gardzieli (wężyk wychodzący dokładnie z przeciwnej strony, niż śrubka regulacji obrotów)
Podstawą jest wygląd świecy (czarna zasmolona, normalnie ruda, czy jasna wypalona). Zasmolona świadczy o mieszance na ogół za bogatej, wypalona do jasnego - o zbyt ubogiej w paliwo (a bogatej w tlen).
Pytanie też, czy gaśnie na wolnych obrotach rozgrzany, czy zimny, bo może to nie być kwestia regulacji gaźnika, a np. nieprawidłowo włączonego ssania - przez omyłkę lub np. zgięcie jego dźwigni.
Mam nadzieję że opis mój będzie zrozumiały.
1/ śruba ta od dołu regulowana to skład mieszanki i powinna być ustawiona w z,k125,150 na 1.5 obrotu można korygować popuszczając jeszcze 1/4 obrotu.
2/śruba z prawej strony motocykla to śruba regulacji obrotów /wysokość przepustnicy/działanie jak byś ruszał manetką gazu czyli wkręcając podnosisz obroty a wykręcając obniżasz.
obydwie śruby na płaski śrubokręt.
jeżeli chodzi o odpalanie zimnego silnika to zasada prosta :
1/ssanie do góry
2/odpalamy i po uruchomieniu trzymamy manetkę tak aby obroty były cały czas 3-4 tyś tak do nagrzania.
3/wyłączamy ssanie na środek i obserwujemy czy gaśnie/jeżeli tak to jeszcze trochę czekamy aż obroty będą w granicach 2 tyś bez manetki/
4/gdy silnik nie potrzebuje już
naszej pomocy to ssanie na dół i w drogę.
cytat z forum
http://www.romet125.pl/forum/viewthread ... rowstart=0