W 150-ce brakowało mi kilku koni. Zdecydowałem się na wymianę silnika, ponieważ R-150 to klasyczna piękność. Warunkiem otrzymania gwarancji na nowy silnik była przekładka w autoryzowanym serwisie Rometa ( dla mieszkańców okolic Poznania polecam serwis w Środzie Wlkp na ul. Kasprowicza ) Silnik od 249 dyvision pasuje prawie idealnie zgadzają się cztery na pięć mocowań jedno trzeba w bardzo prosty sposób dorobić ( dwie trójkątne blachy 5mm ). Co ważne ten silnik posiada wałek antydrganiowy ( przeciwwagę ) a drgania to jeden z bardzo niewielu prawdziwych zarzutów pod adresem " chinczyków " Dla wydłużenia biegów zmniejszyłem tylną zębatkę do 38 zębów ( dostępna w Romecie od K 125 ) To wszystkie przeróbki jakich dokonałem.Moje koszty 2100 silnik z gaźnikiem + przekładka ( no i pozostał silnik 150 -tka). Podaję parametry dla jazdy z plecakiem.Razem ok 170kg
Po mieście do 70 km/h spokojnie na 4 biegu.
Komfortowa prędkość przelotowa w trasie 95-100 km/h
Prędkość maksymalna 130km/h ( dynamika do 120 )
Spalanie waha się od 3 do 3.5 l
Parametry motocykla umożliwiają dalekie trasy oraz jazdę w grupie.
Chętnych informuję że w romecie istnieje możliwość zakupu nadwozie r-150 bez sinika, jak ktoś ma więcej pytań odpowiem albo zaproszę do obejrzenia mojego cudeńka.
Kilka fotek






