close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Podłączmy lightbary

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Podłączmy lightbary

Postautor: Shipp dodano: 29 mar 2008, 21:43

Jako że ze mnie dobry człowiek, postanowiłem podzielić się doświadczeniem, jak podłączyć lightbary do motocykla. Ja zastosowałem metodę podłączenia jako niezależnego obwodu.
Do sukcesu potrzebujemy kilku niezbędnych elementów, które można kupić za przysłowiowe grosze niemal w każdym sklepie elektronicznym /oczywiście poza samymi lampami/.
A więc gromadzimy:
1. włącznik/wyłącznik prądu. Ponieważ znajdował się on będzie na eksponowanym miejscu, powinien mieć estetyczny wygląd,
2. 2 końcówki elektryczne typu „wsuwka”,
3. końcówka elektryczna typu „oczko”,
4. bezpiecznik 12V 10A
1.jpg

5. przekaźnik 12V, taki jakie stosuje się w samochodach do podłączania świateł mijania/ drogowe
2.jpg

6. końcówka do podłączenia się do akumulatora,
7. 4 długie przewody elektryczne, najlepiej w kolorach już zastosowanych w motocyklu /masa-zielony, prąd z aku-czarny, plus do lamp żółty, wyłącznik brązowy/
To oczywiście tylko sugestie, najważniejsze aby kolory nie powtarzały się i nie mieszały z już istniejącymi bo w przyszłości możemy mieć kłopot w połapaniu się który kabelek jest do czego, no i miejmy litość nad ewentualnym użytkownikiem naszego motocykla, kiedy go sprzedamy.
Cała gotowa instalacja elektryczna lightbarów wygląda tak:
6.JPG

Kiedy mamy już gotową wiązkę, samo podłączanie w motocyklu jest dziecinnie łatwe.
Ja zrobiłem to w ten sposób, że zdjąłem zbiornik paliwa i siodło kierowcy.
Przekaźnik z bezpiecznikiem umieściłem pod siodłem, w kieszeni na klucze.
Wiązkę przeprowadziłem pod zbiornikiem paliwa aż do kierownicy, gdzie rozeszła się w dwóch kierunkach:
1. do wyłącznika prądu na kierownicy
2. do lapm. Masę lamp podłączyłem pod samymi lampami na śrubach mocujących lampy do stelaża.
Shipp
Forumowicz
 
Posty: 1345
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:42
Motocykl: .

Podłączmy lightbary

Postautor: Shipp dodano: 29 mar 2008, 21:52

Samo podłączenie przekaźnika:
wejścia są następujące:
nr. 30 - plus /tutaj podłączamy się przewodem biegnącym z bezpiecznika/
nr. 85 - wyłącznik świateł /wyprowadzamy przewód z przekaźnika do wyłącznika, drugim wpinamy się w przewód nr. 30 - patrz wyżej/
nr. 86 - masa
nr. 87 - wyprowadzamy przewód wyjściowy do lamp /albo z 87 albo z 87a/
Shipp
Forumowicz
 
Posty: 1345
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:42
Motocykl: .

Podłączmy lightbary

Postautor: andrzej dodano: 03 kwie 2008, 15:52

pochwal się skąd dorwałeś lightbary.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Podłączmy lightbary

Postautor: Shipp dodano: 03 kwie 2008, 17:54

andrzej pisze:pochwal się skąd dorwałeś lightbary.

Z Allegro, 120 zeta komplet
Shipp
Forumowicz
 
Posty: 1345
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:42
Motocykl: .

Podłączmy lightbary

Postautor: andrzej dodano: 03 kwie 2008, 20:44

No to miałeś farta, mi się takie okazje nie rzucały w oczy.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Podłączmy lightbary

Postautor: Shipp dodano: 04 kwie 2008, 17:26

cjt7 pisze:Obrazków nie widać :evil:

Faktycznie gdzieś się zapodziały... :o
Shipp
Forumowicz
 
Posty: 1345
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:42
Motocykl: .

Podłączmy lightbary

Postautor: JARD' dodano: 07 kwie 2008, 18:09

Schemat znalazłem w Schippowym chomiku. Podłączyłem swoje lampy podobnie. Tylko przełącznik zrobiłem na półeczce dorobionej przy kontrolce luzu. :idea:
Awatar użytkownika
JARD'
Forumowicz
 
Posty: 252
Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:49
Lokalizacja: BRZEG
Motocykl: Cień
Płeć: mężczyzna
Wiek: 59

Podłączmy lightbary

Postautor: Shipp dodano: 07 kwie 2008, 18:16

JARD' pisze:Schemat znalazłem w Schippowym chomiku. Podłączyłem swoje lampy podobnie. Tylko przełącznik zrobiłem na półeczce dorobionej przy kontrolce luzu. :idea:

Ja mam przełącznik na lewej stronie kierownicy, że mogę go wcisnąć kciukiem nie odrywając dłoni od manetki. Jak dobrze się przyjrzeć, widać na nowych fotkach. Wygląda trochę badziewiarsko, bo materiał nienajlepszy, ale działa a "ładność" z czasem się poprawi.
Shipp
Forumowicz
 
Posty: 1345
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:42
Motocykl: .

Podłączmy lightbary

Postautor: andrzej dodano: 07 kwie 2008, 20:21

Obawiam się że te lightbary, co je Mariusz kupił, nie podejdą z uchwytami do Rometa.
Chyba mamy szersze lagi.
Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Podłączmy lightbary

Postautor: Shipp dodano: 07 kwie 2008, 20:38

Nie wiem co masz na myśli? U mnie na przodzie jest taka metalowa rurka-poprzeczka, do której po bokach przykręcone są okrągłe odblaski. Przyspawałem do niej po zewnętrznej stronie 2 mocowania do lamp. Zrobię jutro fotkę i zamieszczę. Wygląda jeszcze nie teges, bo trzeba pomalować, pochromować, ale działa jak należy.
Shipp
Forumowicz
 
Posty: 1345
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:42
Motocykl: .

Następna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości

cron