autor: krzysieg dodano: 11 cze 2020, 16:00
Kupiłem ten olej Valvoline 10w40 4T full syntetyk synPower .
Zalałem go do zippa torosa el viento 125 - taki wynalazek z silnikiem 156 fmi ohv jak romet k125 .
Wcześniej lałem do niego olej pół syntetyk castrola na którym trochę sklejało się sprzęgło jak postał przez noc , poza tym
ruszanie odbywało się płynnie ale sekundę po puszczeniu sprzęgła często zdarzało się pojedyncze szarpnięcie .
Po zmianie na valvoline objawy sklejania sprzęgła i szarpania ustały , aczkolwiek tylko ok 150 km nim zrobiłem na tym oleju -sprzedałem motor.
Planując wymianę oleju w drugim motorze -keeway ,kupiłem bańkę 4 L , jak wymienię i trochę pojeżdżę dam znać jak się sprawuje , również jest zalany castrolem
i nie narzekam więc na Valvoline będzie tak samo albo lepiej .
W aucie używam też Valvoline Synpower , wg. mnie są to dobre oleje w przystępnej cenie .
W obu motorkach i samochodzie silniki są niezbyt nowoczesne i nie wyżyłowane ,pół syntetyk by wystarczył więc nie ma potrzeby lać oleju z górnej półki ale wole stosować mniej popularny syntetyk niż rozreklamowany półsyntetyk w tej samej cenie .