stukanie w kole

Re: stukanie w kole

Postautor: eNgine dodano: 14 sie 2015, 22:39

Sprawdzic slizg łańcucha przy wahaczu, poprawić jego mocowanie lub wymienic na nowy. Warto by zajrzeć do mocowania zębatki czy się nie poluzowalo oraz luz poprzeczny wahacza.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: stukanie w kole

Postautor: matrix dodano: 15 sie 2015, 08:45

eNgine:
Ślizg założyłem nowy, na klej. Zębatka jest przykręcona, wahacz jest dokręcony.
matrix
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:42
Motocykl: Romet R-250
Płeć: mężczyzna

Re: stukanie w kole

Postautor: eNgine dodano: 16 sie 2015, 00:41

A po zdjęciu osłony zębatki widzisz jakieś wytarte miejsca na karterze? Jeśli tak to chyba jednak wina nierówno wyciagnietego łańcucha. Mój fabryczny łańcuch też się nierówno wyciągał ale takiego problemu nie sprawiał. Jeszcze mocniej naciagac raczej nie polecam w obawie o łożyska. W sumie możesz zaryzykować i kupić nowy łańcuch firmy Rk, nie jest to duży koszt, a może rozwiązać problem.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: stukanie w kole

Postautor: matrix dodano: 16 sie 2015, 14:59

Kiedyś szukałem jakiś przetarć na osłonie łańcucha i tam nic nie widziałem. W takim razie sprawdzę przy zębatce i ew. wymienię łańcuch. Tylko musiałbym pewnie zmienić zębatki także? Tylną w zeszłym sezonie zakładałem nową.
matrix
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:42
Motocykl: Romet R-250
Płeć: mężczyzna

Re: stukanie w kole

Postautor: eNgine dodano: 16 sie 2015, 21:54

To już musisz ocenić po samych zębatkach (czy są jak płetwy rekina). Ja wymieniałem u siebie łańcuch po chyba 17 tys. km i żębatki były w dobrym stanie dlatego ich nie ruszałem.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: stukanie w kole

Postautor: matrix dodano: 19 sie 2015, 11:06

Wczoraj przyjrzałem się zębatce przedniej i tylnej, i według mnie wyglądają praktycznie jak nowe, więc o ich stan jestem spokojny. Łańcuch ustawiłem na nowo i zrobiłem przejażdżkę, by sprawdzić jak się sprawuje. Przez pierwsze 15-20 km było super, później zaczął znowu brzęczeć(przy sprawdzaniu zębatki znalazłem lekkie przetarcia na silniku od łańcucha, więc przypuszczam, że gdy się rozgrzeje i rozszerzy zaczyna trzeć. Na razie nie martwię się tym...).

Odnośnie gaźnika: sprawdziłem świece po tej "podróży" i generalnie "na środku" mają dobry kolor(rdzawy/kawa z mlekiem), jednak co mnie zmartwiło to fakt, iż na lewej świecy, dokładnie na gwincie, było paliwo... Sprawdziłem ile obrotów są wykręcone śruby od wolnych obrotów i jedna(prawa) wykręcona jest o 1,5 i 1/4 (czyt. 7/4) obrotu, lewa natomiast(mokra) o 1,5. W związku z tym wykręciłem lewą do wartości prawej czyli 1,5 i 1/4. Teraz muszę przejechać się, by świece się na nowo "ustawiły" i przeprowadzę synchronizację na nowo.

Jeszcze dla upewnienia się spytam czy wykręcając śrubę od wolnych obrotów ZWIĘKSZAM ilość powietrza?

Pozdrawiam :)
matrix
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:42
Motocykl: Romet R-250
Płeć: mężczyzna

Re: stukanie w kole

Postautor: eNgine dodano: 19 sie 2015, 15:41

To już chyba zależy od konkretnego gaźnika, ale wydaje mi się, że wykręcając śrubę zwiększasz ilość benzyny w mieszance (czyli regulujesz ilość dopływającej benzyny a nie powietrza).
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: stukanie w kole

Postautor: matrix dodano: 24 sie 2015, 16:40

Mam kolejny problem, a właściwie pytanie odnośnie świec zapłonowych...
Wykręciłem je dzisiaj i jedna z nich miała większą przerwę od drugiej, więc zwiększyłem szparę w świecy z mniejszą przerwą. Teraz pytanie: jaką przerwę powinny mieć świecę w R-250? Bo zawsze byłem przekonany, że powinny wynosić 0,6-0.7, a u mnie są 0.45... W poradach technicznych znalazłem tylko model świec, bez przerw niestety.

Przepraszam, że w temacie dotyczącym pierwotnie stuków w kole, dodaję informację dotyczące gaźnika i świec, jednak nie chciałbym tworzyć osobno niepotrzebnego tematu. Jeżeli jest możliwość, to proponuję, by zmienić tytuł np. na stukanie w kole i regulacja gaźnika :)

Pozdrawiam
matrix
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:42
Motocykl: Romet R-250
Płeć: mężczyzna

Re: stukanie w kole

Postautor: eNgine dodano: 24 sie 2015, 22:44

Dokładnie 0.6-0.7, także proponuję je powiększyć do tych wartości - za mała przerwa może powodować powstawanie mostka.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: stukanie w kole

Postautor: matrix dodano: 24 sie 2015, 23:01

W takim razie dokonam korekty. O co chodzi z powstawaniem mostka? Bo nie bardzo wiem o co chodzi :)
matrix
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:42
Motocykl: Romet R-250
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości