close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Cięgno dźwigni biegów

Re: Cięgno dźwigni biegów

Postautor: Kazan dodano: 11 maja 2020, 22:40

Nie regulowałem, luz to luz, nie ma chyba znaczenia czy będę miał dźwignię wysoko czy nisko.
Awatar użytkownika
Kazan
Forumowicz
 
Posty: 6
Rejestracja: 08 lut 2020, 23:47
Motocykl: Zipp Raven 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: Cięgno dźwigni biegów

Postautor: NIKT dodano: 12 maja 2020, 16:32

To już podchodzi pod komfort jazdy.
Mój znajomy do zmiany biegów musiał odrywać stopę od podnóżka bo "ten motocykl tak ma" otóż nie miał tak i po zmianie pozycji na wielowypuscie i delikatnej regulacji cięgna wszystko stało się hmmmm "normalne" a jazda zyskała na komforcie

Boso, ale w ostrogach
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1560
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: Cięgno dźwigni biegów

Postautor: Kazan dodano: 13 maja 2020, 13:18

Jasne, chodzi mi tylko o to że regulacja pozycji dźwigni nie zniweluje tego luzu.
Awatar użytkownika
Kazan
Forumowicz
 
Posty: 6
Rejestracja: 08 lut 2020, 23:47
Motocykl: Zipp Raven 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: Cięgno dźwigni biegów

Postautor: dziadek zbyszek dodano: 13 maja 2020, 14:00

Kazan pisze:Jasne, chodzi mi tylko o to że regulacja pozycji dźwigni nie zniweluje tego luzu.

A Tobie chodzi o zniwelowanie luzu na cięgnie?
Bo ja myślałem że o to by biegi precyzyjnie wbijać _bezradny
Im bardziej jesteś przekonany że masz niezawodne terenowe auto, tym dalej pójdziesz po traktor
Awatar użytkownika
dziadek zbyszek
Klubowicz
 
Posty: 2223
Rejestracja: 16 sty 2013, 17:01
Lokalizacja: Poznań powiat wieś
Motocykl: Soft 2 Szpetny xj600N Szpetka
Tel. kom.: 698282838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 70

Re: Cięgno dźwigni biegów

Postautor: miqul dodano: 16 cze 2020, 16:51

Miałem podobny problem. Kupiłem kulowe przeguby i pręt na łącznik wszystko zrobione jak trzeba zero luzu ale nie wiele poprawiło to w poprawie wybierania biegów czy szukania luzu.
Awatar użytkownika
miqul
Klubowicz
 
Posty: 327
Rejestracja: 24 cze 2011, 16:22
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: RAVEN; CB500S; CBR 1100XX
Tel. kom.: 502832983
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Cięgno dźwigni biegów

Postautor: paweljunkers dodano: 16 cze 2020, 17:44

Zmiana oleju na inną markę czasem pomaga.motul jest przereklamowany i czesto podrabiany _bezradny
Awatar użytkownika
paweljunkers
Forumowicz
 
Posty: 841
Rejestracja: 01 cze 2015, 22:57
Lokalizacja: kutno
Motocykl: Honda vt 600
Tel. kom.: 733162500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Re: Cięgno dźwigni biegów

Postautor: NIKT dodano: 17 cze 2020, 19:54

Tyyyyle w necie info, że oliwa podrabiana a od 8 lat ani razu nie powiedziałem złego słowa na Motul. Pewno zostanie tak, aż się na własnej skórze nie przekonam :)

Raz się przejechałem na Valvolane gdzie po 200 km nie mogłem zmieniać biegów i więcej nic z tej firmy nie kupię :(

Boso, ale w ostrogach
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1560
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: Cięgno dźwigni biegów

Postautor: mike_russ dodano: 29 cze 2020, 00:08

A mój Dziki akurat na valvolinie smiga, motula też lubi za to castrola nie cierpi, klei i szarpie sprzęgłem.
Co do cięgna zmiany biegów to wywaliłem te kule, wstawiłem kawałek kątownika z dziurką na obie strony cięgna, zamiast trzpienia dałem śruby M6 z nakrętkami samokontrujacymi, a żeby całość miała możliwość ruchu w poprzek wstawiłem podkładki gumowe i nie skręcałem zbyt mocno. Jeżeli dobrze wymierzysz, to przeguby typowo kulowe nie są w tym miejscu konieczne, bo praca poprzeczna nie jest duża, to ugięcie rzędu kilku mm i jeżeli dasz śrubę M6 pracującą w otworze 6,3 ~6,5mm + guma to wystarczy.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 41

Poprzednia

Wróć do Zipp Raven

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość