mlynaszz pisze:
LS2 Gerda
Leży elegancko, choć musze przyznać, ze trzeba nauczyc się go wkładać, bo jest dosyc ciasny "na wejściu" Z poprzenią szczęką problemu tego nie miałem. Kask średnio cięzki/lekki ( 1500 +-50G) na pewno lżejszy od szczękowca. Posiada blendę czyli chowane wewnątrz okulary, co jest super rozwiazaniem w słoneczne dni. Wnętrze całkowicie wypinane, co ma dla mnie pocącego się okrutnie, niebagatelne znaczenie, wykonane z przyjemnego dla skóry materiału. Dodatkowo posiada: deflektor na nos (zobaczymy czy sie bedzie sprawdzał i czy go nie wywalę

Ejska twierdzi, ze wywalę

) i bródkę osłaniająca niby przed podwiewaniem od spodu. Szybka odporna na zarysowania chodzi z wyraźnym oporem i solidnie domyka sie do uszczelki. Ten typ kasku,ale w innym malowaniu, we wspomnianym wyżej teście dostał 4 gwiazdki, więc nieźle. Porównywalne cenowo markowe Nolan, Airoch maja tyle samo, a nie posiadają wyjmowanego wnętrza, noska, bródki czy też blendy. Przeglądałem wypowiedzi ludzi na różnych forach i generalnie byli oni z kasków tej firmy zadowoleni. Zobaczymy jak się sprawdzi w użytkowaniu, gdy odbędę pierwsze jazdy dam znać.
Pierwsze jazdy odbyte, czas podzielić się wrażeniami.
Po pierwsze, nauczyłem się już zakładać kas bez zawijania uszu

i jak już wcisnę to leży bardzo dobrze, nic nie uciska, przy gwałtownych ruchach na boki nie "majta" się.
Wrażenia z jazdy:
- Cichszy od Caberga, choć do super wyciszonych chyba nie należy. Słysze wyraźnie jak wiatr kierowany przez wysoką szybę owiewa mi górę kasku. Niemniej hałas jest do wytrzymania, a jak się schowam całkowicie za szybę, to słychać tylko warkot silnika.
- Podczas jazdy z niewielką prędkością, szybka niestety paruje. Wydaje mi się, że jest to głównie spowodowane tym, że póki co pogoda jest jaka jest (jeździłem w chłodne raczej i wilgotne dni, lub rankiem czy wieczorem) i faktem posiadania wysokiej szyby. Główny wlot powietrza do kasku jest na szczęce, a tam więcej powietrza dostaje się gdy jadę min te 70-80 km/h. Jakoś bardzo upierdliwe to nie jest, bo po mieście to w sumie i tak jeżdżę z otwartą szybką. Myślę, że jak wilgotność w powietrzu będzie mniejsza, to i parowanie się uspokoi. A póki co, lekkie podniesienie szybki załatwia problem.
- Osłona przeciw podwiewaniu od spodu, spełnia swą funkcję.
- Widoczność na wszystkie strony dobra.
Generalnie jestem zadowolony.