niedobrze

niedobrze

Postautor: kasiula dodano: 27 mar 2012, 20:49

witam wszystkich posiadam jinlun 150 mam mały problem gdy jade na 4 5 biegu po dodaniu gazu przy w miare dużych obrotach motor zaczyna przerywać na niższych biegach jest to nieodczuwalne tak jak by mu brakowało paliwa ale to chyba nie to bo jak przytkałem filtr powietrza szmatką to się polepszyło ale nie do końca dalej przerywa a zaczeło się od tego jak zmieniłem ustawienia zaworów nie wiem jakie były wcześniej bo nie sprawdziłem przed regulacią najpierw ustawiałem zawory na 010 015 później na 008 012 teraz mam na 005 008 i założyłem oryginalny filtr bo przepuszcza mniej powietrza bo miałem stożkowy i nadal coś nie tak ale przy starych ustawieniach jeździłem bez filtra i było dobrze jeśli ktoś się orientuje w takim temacie to proszę o podpowiedz
kasiula
Forumowicz
 
Posty: 7
Rejestracja: 09 cze 2011, 19:38
Motocykl: jinlun 150

niedobrze

Postautor: Dobry dodano: 27 mar 2012, 21:11

Kolego czy koleżanko bo z nica wynika że koleżanko zapraszam do powitalni przedstaw się nam to uzyskasz niezbędne informację
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1709
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

niedobrze

Postautor: Zeus dodano: 27 mar 2012, 22:16

Fabrycznie luz na zaworach jest 0,05 wdech i 0,05 wydech .
Objawy ,które podajesz mogą mieć związek z gażnikiem,Dziwne trochę ,że jeżdziłeś bez filtra powietrza to trochę ryzykowne,Rozkręć gazior przeczyść i zerknij na pływak ( może za niski poziom paliwa ) lub może trzeba by podnieść iglicę o jeden ząbek a,może przytkana dysza główna ,trzeba zacząć od najprostrzych czynności zanim się rozkręci połowę motoru :D
Awatar użytkownika
Zeus
Forumowicz
 
Posty: 13
Rejestracja: 10 wrz 2011, 18:53
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: R-omek 150
Tel. kom.: 724591223
Płeć: mężczyzna
Wiek: 62

niedobrze

Postautor: kasiula dodano: 27 mar 2012, 22:34

gaźnik już czyściłem iglice mam na ostatnim pasku języczek na pływaku też podginałem jeszcze w tamtym roku było ok dopiero jak mówiłem po zmianie ustawień zaworów tak się stało a pozatym mam założoną dysz 108
kasiula
Forumowicz
 
Posty: 7
Rejestracja: 09 cze 2011, 19:38
Motocykl: jinlun 150

niedobrze

Postautor: Luca dodano: 28 mar 2012, 10:08

Czyli masz nakombinowane i zabużyłeś mieszankę paliwowo-powietrzną. Za dużo paliwa, albo powietrza.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

niedobrze

Postautor: kasiula dodano: 28 mar 2012, 20:24

Ale tamten sezon i teraz do zmiany ustawień zaworów było wszystko w porządku a jeździłem na tej samej dyszy na tym samym ustawieniu iglicy i na tym samym filtrze zmienię jeszcze na 005 oba zawory zobaczę co się będzie działo
kasiula
Forumowicz
 
Posty: 7
Rejestracja: 09 cze 2011, 19:38
Motocykl: jinlun 150

niedobrze

Postautor: DaJan dodano: 28 mar 2012, 21:34

Szacun...ale jako laikowi...wytłumaczcie czy ustawienia luzów zaworowych macie dobre...bo w puszkach sa O,25 i 0,30---a zawory ustawione na setne milimetra -po rozgrzaniu chyba prawie sie nie otwietają... Kasiula sprawdz czy ci nie bierze lewego powietrza...jak mi pekła guma łącząca gaznik z filtrem miałem podobne objawy...pozdro :motor:
Największym przeciwnikiem marzeń jest portfel.
Awatar użytkownika
DaJan
Klubowicz
 
Posty: 1509
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:58
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: Keeway Cruiser 250V-Romet R150
Tel. kom.: 511429521
Płeć: mężczyzna
Komunikator: 5789859
Wiek: 69

niedobrze

Postautor: Luca dodano: 29 mar 2012, 09:38

DaJan pisze:Szacun...ale jako laikowi...wytłumaczcie czy ustawienia luzów zaworowych macie dobre...bo w puszkach sa O,25 i 0,30---a zawory ustawione na setne milimetra -po rozgrzaniu chyba prawie sie nie otwietają...

Silnik motocyklowy w stosunku do silnika samochodowego : inna konstrukcja, bardziej zwarta i odchudzona, inne materiały i inna rozszerzalność cieplna, no i na koniec, to co ma największy wpływ na wartość luzów zaworowych, to sposób przeniesienia napędu rozrządu z wału korbowego, oraz odległość między wałem korbowym i głowicą (w motocyklach jest znacznie mniejsza niż w samochodach, to i luzy zaworowe mniejsze).
W bardzo uogólnionym przykładzie, jeśli rozrząd napędzany jest z wału korbowego za pomocą łańcuszka, to luzy zaworowe przy rozgrzewaniu się materiałów najczęściej będą miały tendencję do zmniejszania się, a w przypadku, gdy rozrząd napędzany jest krzywką bezpośrednio na wale korbowym i przenoszony przy pomocy długiego popychacza (który zwiększa swoją długość podczas rozgrzania), to najczęściej podczas rozgrzewania silnika luzy zaworowe się zwiększają.
Specjalnie pisałem najczęściej, bo różnie to bywa z danymi typami silników motocyklowych, w większości luzy zaworowe się zmniejszają przy rozgrzewaniu, ale jest spora gama silników, gdzie jest dokładnie odwrotnie. :D
Jedyna rada, to jest ustawiać tak jak producent zaleca, albo jak nie zaleca, to słuchać kolegów, którzy już to przerabiali na własnych motocyklach :D
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

niedobrze

Postautor: kasiula dodano: 29 mar 2012, 19:12

Witam ustawiłem dziśiaj zawory na 005 i sprawdziłem w jeździe okazało się że nie przerywa ale znacząco spadła jego siła później przestawiłem na 010 015 to teraz jusz wcale nie chce jechać pewnie to przerywanie niema nic wspólnego z zaworami może to tylko przypadek sprawdze jeszcze te uszczelke bo widziałem na niej ryske a gaźnik czyściłem w ten sam dzień co i ustawiałem zawory rysa wydawała mi się zbyt mała i nie przez całą grubość
kasiula
Forumowicz
 
Posty: 7
Rejestracja: 09 cze 2011, 19:38
Motocykl: jinlun 150

niedobrze

Postautor: DaJan dodano: 29 mar 2012, 22:08

Szacun...dzieki Luca.... :motor: -pozdro.
Największym przeciwnikiem marzeń jest portfel.
Awatar użytkownika
DaJan
Klubowicz
 
Posty: 1509
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:58
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: Keeway Cruiser 250V-Romet R150
Tel. kom.: 511429521
Płeć: mężczyzna
Komunikator: 5789859
Wiek: 69

Następna

Wróć do Jinlun/Romet 150

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości