Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: beniamin82 dodano: 08 sty 2014, 12:31

Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6749
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: jacek.rc dodano: 08 sty 2014, 17:51

Ruskie jednak nie sprzedali marki jak nasi,bo moto to M 1 NSK ,ale w linku beniamina w ostatniej zakładce " spectehnika" ;-) są super sprzęty :D .
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2315
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: kacpero dodano: 08 sty 2014, 18:16

A kto z naszych sprzedał markę?
Romet jest polską marką, właścicielami są Polacy (a dokładniej właściciel).
Junak tak samo - właścicielem jest firma Almot.

Przyjrzyj się sprzętom, zwłaszcza skuterom a przekonasz się że tyle w nich Mińska co w Romecie Rometa :))
Awatar użytkownika
kacpero
Sympatyk
 
Posty: 785
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:18

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: jacek.rc dodano: 08 sty 2014, 18:45

O,to nie wiedziałem,tylko ciekawi mnie w takim razie ?? czemu w salonie stoi SAMSON ,łudząco przypominający SIMSONA,a nasze rdzenne marki są pisane tak jak kiedyś :?: :?: .Czyżby właściciele marek sami opracowali i zamówili wszystkie pojazdy,bo jak tak to czemu mówi się,że to chińskie _bezradny .
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2315
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: kacpero dodano: 08 sty 2014, 19:17

Ponieważ Simson jest (wciąż aktywną) marką niemiecką. Nikt nie zakupił prawa do używania tej marki i wszelkie próby skończyłyby się dość nieciekawie :))
Sumson czy inna cholera jest zwyczajnym wybiegiem marketingowym polegającym na wykorzystaniu reakcji skojarzeniowych :)) Któryś z polskich importerów (Barton chyba) wypuścił na rynek (nawet fajnego) gniota z symbolem WS - natychmiast w nieoficjalnym obiegu został oferowany jako WSK :))
To mechanizm wykorzystywania sentymentów do... (wpisać wedle życzenia).

Romet i Junak w dalszym ciągu są markami polskimi. Właściciele są Polakami, rozliczają się z US na terenie Polski i ponoszą wszelkie skutki pozytywne i negatywne swoich decyzji na terenie Polski. Romet i Junak SĄ W DALSZYM CIĄGU MARKAMI POLSKIMI natomiast oferują w ramach zakupionej (CZYLI SWOJEJ) marki pojazdy importowane z Azji (Chiny, Tajwan, Korea).
Trudno orzec ile jest udziału polskiego w poszczególnych pojazdach a ile myśli chińskiej. Na 100% bazujemy na projektach, które (może drogą okrężną) pochodzą z Chin. W przypadku Junaka mam większą wiedzę, trudniej wypowiadać mi się na temat Rometa.
Większość pojazdów sprzedawanych pod logo Junak przed zakwalifikowaniem do obiegu handlowego przechodzi testy w Polsce. Czasami nawet dwa sezony. Kolejno po 50tys, 100tys i 200tys silniki są rozbierane i oceniany jest stopień zużycia. Dotyczy to każdego pojazdu (50ccm ma mniejsze limity przebiegu - bodaj 10tys, 20tys i 35tys).
Wiele jednostek zostało zmodyfikowanych, poprawionych zarówno konstrukcyjnie jak mechanicznie. Almot jest może w tej lepszej sytuacji, że posiada własną produkcję tłoków, cylindrów, głowic etc (krótko odlewnia aluminium). Raz ogromne doświadczenie metalurgiczne i spore zaplecze doświadczalne (hamownie etc) dwa możliwość wyprodukowania komór spalania zdecydowanie lepszej jakości niż Chiny.
Wiele projektów powstaje w Polsce, ale ponieważ procesy produkcyjne zostały scedowane na chińskie fabryki potocznie określa się wszystkie te pojazdy jako chińskie. Przy tym warto zwrócić uwagę na różnicę pomiędzy jakością jednośladów sprowadzanych chociażby na początku KCM (rok 2006) a ofertą rocznika 2013 czy 2014 :)) To bezdyskusyjnie kilka leveli w górę.
Zła opinia w dużej mierze generowana jest przez importerów markowych motocykli. Dla nich to koszmar. Musieli mocno popuścić na cenach detalicznych, a więc głównie na marżach dealerskich. Spadła sprzedaż pojazdów, części, akcesoriów...
Jeździsz chinolem więc masz punkt odniesienia. Sam możesz zweryfikować gdzie zarzuty są słuszne i znajdują potwierdzenie, a gdzie są wyssane z brudnego palucha :))
Co do proporcji ile "cukru w cukrze" trudno odpowiedzialnie orzekać. Każda firma przy obecnej konkurencji ma swoje tajemnice, każda plany rozwojowe, a przede wszystkim presję kontroli i ograniczenia kosztów - takie czasy, taka polityka.
Marki są polskie - to bezdyskusyjne i pewne ale polityka gospodarcza skutecznie uniemożliwia podjęcie produkcji (ZYSKOWNEJ PRODUKCJI) na terenie kraju.Oto cała tajemnica wiary ;-)
Awatar użytkownika
kacpero
Sympatyk
 
Posty: 785
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:18

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: beniamin82 dodano: 08 sty 2014, 19:21

kacpero pisze:Przyjrzyj się sprzętom, zwłaszcza skuterom a przekonasz się że tyle w nich Mińska co w Romecie Rometa :))


Przecież Minsk ma w ofercie Nitro 250 co wskazuje że łatają jak i Polacy.


Kacpero, silniki Junaka 320 przejechały 200tyś.km ? W takim razie następny będzie junak... choć może i mój keeway da radę choć te 100tyś, śmignąć :-)
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6749
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: mike_russ dodano: 08 sty 2014, 19:39

O ile zdążyłem się zorientować, Romety K, Z, ZK-125 są modelami autorskimi z chińskich części - krótko mówiąc z chińskich klocków ułożyli własne układanki, odmienne od modeli rdzennie chińskich, częściowo robili też końcowy montaż w Polsce - wspawanie katalizatorów (widać spawy pociągnięte "srebrzanką" ) widoczne było też dopasowywanie "na siłę" elektryki, co skutkowało niekiedy zbyt krótkimi kablami, czy wtyczkami prowadzącymi do nieistniejących przyrządów (np. K-125 miał komplet wtyczek i okablowanie do czujnika i wskaźnika paliwa których nie było, pojawiły się dopiero w modelu "Z"). Ponieważ Chińczycy na dużą skalę stosują unifikację części, były możliwe podobne roszady ,z czego i my korzystamy poszukując części zamiennych.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: kacpero dodano: 08 sty 2014, 19:45

Beniamin nie sądzę aby któryś zrobił taki przebieg. To założenie teoretyczne, nie wiem czy którykolwiek tyle zrobi. W każdym razie kilka modeli lata na okrągło, ale nie wiem jaki mają przebieg. Wiem o rozbiórkach po 3otys, 50tys jakiś miał tez trochę więcej....
Na takie przebiegi potrzeba czasu. Poza tym nie wiem czy któryś sprosta 200 na pewno nie bez remontu, tylko istotne co trzeba będzie wymienić :) czy cały silnik czy wymieniając elementy da się nakręcić takie dystanse. Ale to kilka (albo kilkanaście) lat ostrej jazdy
Awatar użytkownika
kacpero
Sympatyk
 
Posty: 785
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:18

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: jacek.rc dodano: 08 sty 2014, 21:03

Dzięki :oklasky: kacpero,za info,bardzo wyczerpujące,czytając Twoje poprzednie posty jestem przekonany,że wiesz co i o czym piszesz.szkoda,że takich wyjaśnień nikt nie publikuje w prasie(Ty ostatnio też pisałeś test M 16 w C.M.)jestem przekonany,że gdyby to było bardziej nagłośnione,to w połączeniu z naszym patriotyzmem lokalnym przynajmniej te dwie marki były by lepiej postrzegane.
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2315
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: kacpero dodano: 08 sty 2014, 21:29

Nie bardzo ma kto pisać :)) ŚM to Agora więc materiały są ukierunkowane na rys programowy i wizerunek czasopisma.
Motocykl to przedruki z prasy zagranicznej na całą gazetę jedne, może dwa teksty polskie.
Custom nie ten obszar zainteresowań :)) pozostaje CM albo Swoimi Drogami ;-)
Dość odważnie przełamuje ostatnio stereotypy Motomania - w moim postrzeganiu aktualnie najlepsze pismo motocyklowe w Polsce. Świetny przekaz, uniwersalne treści (chopper, ścigacz, skuter, motorower, cross etc). Do tego spore pokłady wiedzy, doświadczenia i pozytywnej energii :D

Rynek jest jaki jest i to on określa co ludzie kupują a co mają gdzieś. Na topie są używki, to aktualnie ponad 65% rejestrowanych motocykli. Później chińszczyzna :)) Najwięcej psioczą internetowi fachowcy, których roczne przebiegi ograniczają się do 20-30km :D O motocyklach wiedzą tyle, że mają dwa koła i jakiś silnik.
Ja chinolach jeździ cały świat - narzekają głównie Polacy - standard.
Awatar użytkownika
kacpero
Sympatyk
 
Posty: 785
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:18

PoprzedniaNastępna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron