|
Motocykle chińskie
 |
ROMET DIVISION 250ccm – to klasyczny przykład nowoczesnego streetfightera wzorowanego na najlepszych motocyklach, głownie japońskich. Wyjątkowo ciekawa i odważna stylistyka nadwozia niewątpliwie pozytywnie wyróżnia ten motocykl na tle konkurencji. Stanowi też kolejny, niezwykle mocny, cios w skostniałą opokę mitów i legend nawarstwiających się wokół jakości chińskich motocykli. Cokolwiek myśleć o tych pojazdach, czy też o marce Romet jedno trzeba przyznać – to wyjątkowo efektowny motor! |
|
Więcej…
|
|
 |
ZIPP Nitro 250 – to typowy, nowoczesny naked uniwersalnego przeznaczenia. Motocykl adresowany zarówno do poszukujących codziennego środka transportu jak i amatorów jazdy czysto rekreacyjnej. Prost linia klasycznego motocykla inspirowana najnowszymi trendami. Kształt lampy, zestaw nowoczesnych zegarów, 17-calowe, odlewane obręcze, dzielona kanapa to nowinki wycinające tą jednostkę na tle konkurencji. O ile stylistyka działa – i to całkiem nieźle – na wyobraźnię, o tyle jednostka napędowa nie powala parametrami. Silniczek pracuje bardzo ładnie w pełnym zakresie obrotów. Pomimo zaledwie 18,8KM pozwala rozpędzić Nitro do szybkości 130km/h, chociaż najlepsza szybkość przelotowa dla tego motocykla oscyluje w okolicach 100-tki. |
|
Więcej…
|
 |
ZIPP TRACKER 250 – to ciekawa stylistycznie wariacja na temat kompromisu pomiędzy enduro a supermoto. Przede wszystkim jest ładny. To zdecydowanie nowoczesna linia inspirowana najlepszymi, markowymi wzorcami z gatunku supermoto. Przede wszystkim w pełni profesjonalne rozwiązanie zawieszenia przedniego zawieszenia – upside down współpracującego z tyłem osadzonym za solidnym wahaczu z pojedynczym amortyzatorem. Doskonałe zespoły hamulców tarczowych wyposażono w dwutłoczkowe zaciski oraz przewody w stalowym oplocie. Te rozwiązanie doskonale dowodzą jak szybko i konkretnie poprawia się jakość motocykli importowanych a Chin. |
|
Więcej…
|
 |
ZIPP PRO 125 – nieźle wygląda, nieźle jeździ, a przede wszystkim niewiele kosztuje. To lakoniczne stwierdzenie jest najlepsza definicją tego oryginalnego motocykla. Świetna stylistyka, w żadnym miejscu nie zalatująca tandetą i wymuszonym ceną kiczem. Pełen profesjonalizm. Doskonała i ekonomiczna jednostka napędowa wsparta została awangardowym rozwiązaniem zawieszenia. Zipp Pro to pierwszy chiński ścigacz, którego nie trzeba się wstydzić, ani w kontekście wyglądu ani parametrów. Niewątpliwie pojazd adresowany do odbiorcy świadomego ograniczeń jakie narzuca maleńka jednostka napędowa, nie mniej pozwalająca na dość zdecydowane poczynania na trasie. |
|
Więcej…
|
 |
KEEWAY SUPERLIGHT 125ccm – bardzo stylowy, mały cruiser wykonany z ogromna dbałością o szczegóły i detale. Marka Keeway od samego początku przyzwyczaiła polskich odbiorców do dość wysokich standardów. W mojej ocenie motocykle Keeway narzucając bardzo wysoki poziom – tak jakościowy jak estetyczny – jako pierwsze złamały stereotypy i przesądy o bylejakości chińskich jednośladów. Jakkolwiek nie oceniać tych pojazdów, trzeba przyznać, że Keeway jest marką uznaną i to o światowym zasięgu. Superlight to niewielki motocykl w standardzie wyposażony w szybę, gmole i zgrabne kuferki. Zgrabna, delikatna linia nadwozia postawiona na pękatych kółeczkach najładniej prezentuje się w specyficznym odcieniu ecru. |
|
Więcej…
|
 |
Magnus Furio 50ccm – wyjątkowo do galerii dopuszczamy przedstawiciela najmniejszych pojemności. Furio to motocykl wyjątkowy. Poza niezwykle atrakcyjnym designem to małe enduro oferuje niezwykle waleczne i zasłużone w branży serce. Silnik obsługujący ten motocykl to kultowa już jednostka Minarelli, dająca bodaj największe możliwości tuningowe. Już w wersji standardowej z zaledwie 50ccm bez problemów wyciskamy ponad 6KM – to wyjątkowy wynik. Na jeszcze lepsze wykorzystanie dynamicznego i elastycznego dwusuwa pozwala sześciostopniowa skrzynia biegów. |
|
Więcej…
|
 |
Magnus Corda 200ccm - propozycja marki Magnus to chyba jedyny na rynku chiński motocykl spełniający wszystkie wymogi dedykowane klasie enduro. Podobnie jak w przypadku pozostałych jednostek Magnusa, również tym razem postawiono przede wszystkim na funkcjonalność i wysokie parametry użytkowe motocykla. Doskonale zestrojone zawieszenie pozwala na bezpieczne i swobodne wypady terenowe, zarezerwowane dotąd wyłącznie dla jednośladów markowych. Przód to oczywiście upside down. Upside down, polega na odwróceniu amortyzatora względem układu klasycznego (czyli do góry nogami). Powoduje to, że część poruszająca się jest lżejsza a więc ma mniejszą bezwładność i lepiej wybiera dziury.
|
|
Więcej…
|
Jinlun 250 marka Zipp Raven 250 |
 |
Raven to klasyczny Jinlun jednak w innej, chyba bardziej subtelnej aranżacji. Całą stylistyką bardziej wpisuje się w europejskie postrzeganie cruisera. Zdecydowanie klasyczny design motocykl zawdzięcza oryginalnie skonstruowanemu tyłowi. Pierwsze co rzuca się w oczy to brak plastikowych kufrów bocznych który bez wątpienia poprawia stylistykę jednostki. Masywny obrys rurowego bagażnika przechodzi w poprzek tylnego koła tworząc specyficzny gmol z podestami dla pasażera. Jednocześnie może służyć jako stelaż do zamontowania skórzanych sakw bocznych. |
|
Więcej…
|
 |
Kolejne, tym razem chyba najbardziej udane, wcielenie Yamahy YBR. Wykonaniem najbardziej zbliżony do zasadniczych kanonów wersji naked. Estetyczne zawieszenie przednie zwieńczone kompletem zegarów analogowych w klasycznej oprawie motocykli szosowych z lat 70-tych. Bardzo trafny stylistycznie zabieg na pierwszy rzut oka wzbudza zaufanie do motocykla sugerując, że został oparty na solidnych wzorcach konstrukcyjnych. Podobnie lampa, prosta, oszczędna w formie bardzo dobrze komponuje sięz całą konstrukcją przodu. Do tego stylowa kierownica mająca podkreślić sportowy akcent Manica Zdecydowanie należałoby poprawić design lusterek które absolutnie nie pasują do całości.
|
|
Więcej…
|
ROMET Z 125 / ROMET K 125 |
 |
Dwie odmienne pozycje w repertuarze chińskich motocykli małolitrażowych. W szerokim wachlarzu chopperów i cruiserów Romet zaproponował rozwiązanie w konwencji naked. Typowe dla chińskiego designu przemieszanie stylistyczne (bagażnik, lusterka) tworzy specyficzny klimat. Nie jest jednak kłopotliwe, bardziej zachęca do drobnych modyfikacji optycznych niż przeszkadza. Obie wersje Z i K przypadną do gustu zwolennikom typowo miejskich motocykli. Zwrotny, w miarę dynamiczny świetnie radzi sobie w tłoku. Bardzo dobre rozwiązanie dla prowadzących szkóły jazdy. Wizualnie inspirowany Yamaha YBR-125. Oferuje ciekawe rozwiązanie panela sterującego, w wersji Z dostępny z owiewką i profilowaną kanapą. |
|
Więcej…
|
 |
Istotnym przełomem w postrzeganiu chińskich motocykli może okazać się tegoroczna propozycja firmy Kingway. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom zwolenników większych pojemności importer jako pierwszy wprowadza na rynek pojazd o pojemności 400ccm. LF-400 to rasowy chopper – ewidentnie inspirowany Virago 535 – o imponujących parametrach technicznych. Moc 20KW przy 8500 obr/min, moment obrotowy 22Nm przy 7500 obr/min zapłon TCI, przeniesienie napędu wałem kardana, waga pojazdu na sucho to 175kg, szybkość maksymalna w zakresie 160km/h. Motocykl przeszedł w kraju serię testów i jazd próbnych i bezapelacyjnie wydaje się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. |
|
Więcej…
|
 |
CRUISER 250 opracowanie autorskie zespołu projektowego Keeway nie znajdujące odpowiednika w ofercie konkurencji. Aktualnie jedna z ciekawszych pozycji na krajowym rynku. Klasyczny, duży crusier inspirowany H-D FatBoy. Charakterystyczna, chromowana płaszczyzna zamykająca powierzchnie pomiędzy półkami na wysokości reflektora, rozdzielone włączniki kierunkowskazów wzorem z H-D (prawy w prawej manetce, lewy w lewej),wydechy, kształt siedziska, błotników i wreszcie kierunkowskazów wskazują na zapatrzenie w stronę Milwaukee. |
|
Więcej…
|
 |
CHALLENGER 200 jednoślad wyprodukowany w fabryce CHONGQING XGJAO MOTORCYCLE CO., LTD dostępny w Polsce w sieci dealerów firmy KINGWAY. Ciekawa stylistycznie jednostka odbiega nieznacznie od popularnych standardów powszechnych wśród chińskich cruiserów. Charakteru nadaje też dwubarwne, oryginalne lakierowanie. Motocykl wyróżnia się praktycznym, bardzo pojemnym kufrem centralnym. W ocenie właścicieli postrzegany jako wygodny, idealny do turystki o ciekawej i oryginalnej stylistyce. Nie ma odpowiednika w ofercie innych importerów. |
|
Więcej…
|
 |
FENIKS 200 kolejny raz MOTO MAGNUS potwierdza w praktyce że jest marką dla ludzi ceniących niepowtarzalny image i oryginalne formy. Całkowicie nowa jednostka na rynku. Ciekawa, nieco futurystyczna forma jak na przedstawiciela konserwatywnego nurtu stylistycznego. Chłodzona cieczą V-ka o pojemności 200ccm sprawia wrażenie solidnego i zwartego zespołu. Głębokie błotniki, stylowe siedzisko, elegancka lampa tylnego oświetlenia, wydechy w klimacie armatnich luf no i.... malowanie. Ozdoby w stylu aerografu dostajemy w pakiecie. Malowanka worzy ciekawy klimat ale ma tyle samo zwolenników co i przeciwników. W ogólnej ocenie motocykl ma oryginalny styl i klasę. Podobnie jak większość jednośladów tej marki adresowany do indywidualistów ceniących jakość i niekonwencjonalne rozwiązania. |
|
Więcej…
|
 |
JINLUN 150 mniejsza wersja 250-tki. Motocykl o trochę mniejszych możliwościach w zakresie mocy i prędkości maksymalnych. Parametry i wymiary porównywalne. Wersja mniej popularna niż "starszy brat" ale cisząca się równie dobrą opinią. Z racji ograniczonego zapasu mocy lepiej sprawdza się przy jeździe solo, zwłaszcza na dłuższych odcinkach. |
|
Więcej…
|

|
JINLUN 250 śmiało można powiedzieć, że to kultowa maszyna wśród chińszczyzny. Protoplasta w segmencie tanich motocykli z importu. Motocykl który pod różnymi markami obronił swoją pozycje rynkową. Przez właścicieli chwalony za niezawodność, relatywnie dobre osiągi i ciekawy image. Stylistycznie inspirowany SUZUKI MARAUDER oferuje wiele elemntów konstrukcyjnych zgodnych z oryginałem.
Serce JINLUNA to dwucylindrowy, rzędowy czterosuw o mocy 19KM. Jednostka wzorowana - bardzo wiernie - na silniku niezniszczalnej HONDY REBEL. Motocykl utrzymany w konwencji klasycznego cruisera doskonały do turystyki. W pracowni inż Konrada Czwordona został opracowany wariant zastosowania wózka bocznego.
|
|
Więcej…
|
 |
LIFAN 250 - wierna kopia kultowego motocykla YAMAHA VIRAGO 250. Motocykl wyposażony w ekonomiczny i bardzo efektywny zespół napędowy dysponuje zadowalającym zapasem mocy. Jednostka chrarakteryzuje się dużą elastycznością i kulturą pracy. Dobre przyspieszenie, niskie spalanie, motocykl świetnie znosi długie dystanse. Wszystkie parametry regulacyjne podobnie jak pozespoły i akcesoria pasują idealnie od Yamahy Virago. Konstrukcja - wzorem japońskiej - bez zarzutu. Dynamiczny, doskonale wyważony motocykl idealny do turystyki. |
|
Więcej…
|
|
|
|
|
|
|