Regulacja i prawidłowa praca silnika

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: Andrzej112 dodano: 04 kwie 2017, 21:35

jaki koszt tego pływakowego mógłby być? Własnie ustawiłem ssanie na 0.10 wydech 0.15 i po odpaleniu motorka i po dodaniu gazu na ssaniu czy też bez nie wkręca się na obroty " no może troszkę" i od razu zadławia się i gaśnie, czy to normalna reakcja silnika na zmianę zaworów bez regulacji gaźnika? do mechanika muszę pchać aby wyregulował mi te gaźniki bo nie zajadę :D Dodam iz zobaczyłem, że mam dwie świece różnych firm jedna NGK a druga nie pamiętam jaka.
Andrzej112
Forumowicz
 
Posty: 12
Rejestracja: 03 kwie 2017, 20:32
Motocykl: Raven 250
Płeć: mężczyzna

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: ZimA dodano: 04 kwie 2017, 22:01

Ooooo nie wiedziałem że można ten czujnik w baku zmienić na pływakowy. Widziałem takowe, ale nie starałem się nawet rozkminiać tematu, czy ze wskaźnikiem na baku by współpracowały. Dasz namiary na czujnik plywakowy który powinien zadziałać jakimś zmiennik tego dziadostwa co mam w swoim Ravenie? Czy ktoś juz ten patent przetestował? I działa?
Kurcze nie chce robić oftopa może założę nowy temat ;)
Awatar użytkownika
ZimA
Forumowicz
 
Posty: 80
Rejestracja: 05 mar 2014, 12:34
Lokalizacja: Marki
Motocykl: Zipp Raven 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: eNgine dodano: 04 kwie 2017, 22:26

Generalnie powinien podpasować ten z Rometa R250, R150, R125. Czujnik ten działa na zasadzie zmiany rezystancji - powinien współpracować ze wskaźnikiem na baku - ale sam tego nie testowałem. Oryginalny czujnik też zmieniał rezystancję w zależności od tego która komora była zalana (a posiadał 3 komory). Sam tego nie testowałem więc nie mogę dać gwarancji że zadziała. Sam kiedyś właśnie chciałem zamówić taki z rometa, ale w końcu dałem sobie spokój bo te rometowskie też mało dokładnie wskazywały, pływaki potrafiły się zawiesić lub pękać.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 923
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: eNgine dodano: 04 kwie 2017, 22:29

Andrzej112 pisze:jaki koszt tego pływakowego mógłby być? Własnie ustawiłem ssanie na 0.10 wydech 0.15 i po odpaleniu motorka i po dodaniu gazu na ssaniu czy też bez nie wkręca się na obroty " no może troszkę" i od razu zadławia się i gaśnie, czy to normalna reakcja silnika na zmianę zaworów bez regulacji gaźnika? do mechanika muszę pchać aby wyregulował mi te gaźniki bo nie zajadę :D Dodam iz zobaczyłem, że mam dwie świece różnych firm jedna NGK a druga nie pamiętam jaka.


Regulowałeś zawory dopiero jak silnik ostygł ? Może spróbuj pośrednich wartości 0,08 / 0,12. Dodawanie gazu na ssaniu może go przydławiać. najważniejsze żeby na ssaniu miał wysokie obroty jak wyłączysz ssanie to trzymał niskie. Dopiero jak się trochę nagrzeje to powinien reagować poprawnie na gaz. Ewentualnie na pół ssaniu też powinien reagować poprawnie na gaz.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 923
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: Damianos 980 dodano: 04 kwie 2017, 22:49

U mnie takie problemy występowały (co prawda w loncinie 125) gdy miałem wadliwą świecę, brudny gaźnik lub źle ustawione luzy na zaworach. Objawy w każdym przypadku były takie same jak opisujesz Ty. Proponował bym wymianę świecy "innej" na taki sam model NGK którą już posiadasz. Później oczyścić gaźnik i na zimnym silniku ustawić zawory kiedy tłok osiąga GMP. Proponuję ustawić ssący 0,05 wydechowy 0,10. Posprawdzaj dolot czy nie bierze lewego powietrza. Spróbuj jeszcze odpalić bez ssania i powiedz co i jak.
Awatar użytkownika
Damianos 980
Forumowicz
 
Posty: 460
Rejestracja: 19 lut 2015, 16:19
Motocykl: Aprilia RX 125
Płeć: mężczyzna

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: Andrzej112 dodano: 05 kwie 2017, 10:48

Duzo podajecie wartosci przerwy w zaworach.... Jaka jest najlepsza?
Andrzej112
Forumowicz
 
Posty: 12
Rejestracja: 03 kwie 2017, 20:32
Motocykl: Raven 250
Płeć: mężczyzna

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: ZimA dodano: 05 kwie 2017, 10:59

zawory zawsze ustawiam "po nocy" czyli jak danego dnia jeszcze sprzęt nie chodził.

i całkowicie się z tym zgadzam. Reakcje opisane prawidłowo przez eNgine:
Dodawanie gazu na ssaniu może go przydławiać. najważniejsze żeby na ssaniu miał wysokie obroty jak wyłączysz ssanie to trzymał niskie. Dopiero jak się trochę nagrzeje to powinien reagować poprawnie na gaz. Ewentualnie na pół ssaniu też powinien reagować poprawnie na gaz.


Jak tak nie ma u Ciebie to źle ;). I pamiętaj że motorek musi mieć odpowiednią temperaturę aby dobrze reagował na gaz.
Awatar użytkownika
ZimA
Forumowicz
 
Posty: 80
Rejestracja: 05 mar 2014, 12:34
Lokalizacja: Marki
Motocykl: Zipp Raven 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: Andrzej112 dodano: 05 kwie 2017, 11:56

Ustawialem na kompletnie zimnym
Andrzej112
Forumowicz
 
Posty: 12
Rejestracja: 03 kwie 2017, 20:32
Motocykl: Raven 250
Płeć: mężczyzna

Poprzednia

Wróć do Zipp Raven

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości