Zawór KEEWAY SUPERSHADOW 250v

Zawór KEEWAY SUPERSHADOW 250v

Postautor: Zbigniew dodano: 13 wrz 2012, 20:37

cruenzo pisze:trochę zejdę z tematu, ale z ta jakością materiału moze byc coś na rzeczy. Pamiętacie moją przygodę z wyrabanym wałkiem zdawczym? No właśnie...swego czasu ktoś pisał (to chyba był Zbigniew) że keeway miał problem z utwardzaniem materiału. Potem się to poprawiło....może tutaj jest pies pogrzebany?

Akurat o tym nie pisałem .
Ale Wiesiek mam pytanie tam na fotkach widać jakieś odbicie na zamkach , możesz to potwierdzić . Niegdyś robiłem głowicę [ samochodową ] w której wypiął się zawór. Chłopak któremu to robiłem przywiózł nowy zawór i zamki [pewnie te które się wypięły ] z wyglądu dobre , po dotarciu i zmontowaniu zaworu , zamontował głowice , niestety po kilku kilometrach przypadłość się powtórzyła ,niestety robiąc wielkie spustoszenie w silniku [ silnik złom] . Tak że mój wniosek z tej awarii ,trzeba było wymienić zawór zamki i miseczkę .
Przyczyną awarii keewaya mogło być zużycie gniazda osadzenia zamków , zamków , jak i miejsce zapięcia na zaworze .
Pozdrawiam
Zbyszek
Zbigniew
Klubowicz
 
Posty: 963
Rejestracja: 04 paź 2009, 16:17
Lokalizacja: GCZ Koczała
Motocykl: Lifan LF250
Tel. kom.: 604643449
Płeć: mężczyzna
Wiek: 63

Zawór KEEWAY SUPERSHADOW 250v

Postautor: jacecek dodano: 13 wrz 2012, 20:48

A ja powtórzę pytanie - czy ktoś wie (na podstaiwe własnych doświadczeń lub literatury fachowej) a nie przypuszczeń i gdybań
- czy w silniku 250 V ROZRZĄD JEST KOLIZYJNY ?

No bo jeśli nie to całą teorie z uszkodzeniem tłoka przez zawieszony zawór można o kant d..y potłuc. Rozpięcie stożków trzymających trzon zaworu przy nieuszkodzonej sprężynie i nieurwanym grzybku jest prawdopodobne tak jak trafienie 6 w totka, chyb, że jak napisał Zbigniew były zastosowane jakieś elementy z odzysku.
pozdrawiam - jacecek
Awatar użytkownika
jacecek
Klubowicz
 
Posty: 669
Rejestracja: 16 paź 2011, 00:27
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Motocykl: Honda CTX 700 D
Tel. kom.: 668842471
Płeć: mężczyzna
Wiek: 67

Zawór KEEWAY SUPERSHADOW 250v

Postautor: krysz dodano: 13 wrz 2012, 20:52

jacecek pisze:A ja powtórzę pytanie - czy ktoś wie (na podstaiwe własnych doświadczeń lub literatury fachowej) a nie przypuszczeń i gdybań
- czy w silniku 250 V ROZRZĄD JEST KOLIZYJNY ? .


Rozrząd na pewno jest kolizyjny. U siebie po wymianie uszczelki i zamontowaniu głowicy nie sprawdziłem ustawienia rozrządu na znakach (przestawił się o kilka oczek na łańcuszku). Wolno obracając wałem tłok spotkał się z zaworem. Na szczęście byłem ostrożny :)
"Nieważne jaki masz motocykl, ważne gdzie nim byłeś"
http://chomikuj.pl/krysz2/Podr*c3*b3*c5 ... uiser*27em
Awatar użytkownika
krysz
Klubowicz
 
Posty: 1568
Rejestracja: 21 cze 2011, 21:52
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 602433923
Płeć: mężczyzna

Zawór KEEWAY SUPERSHADOW 250v

Postautor: jacecek dodano: 13 wrz 2012, 21:11

krysz pisze:
Rozrząd na pewno jest kolizyjny.... Na szczęście byłem ostrożny :)


Dzięki za szybką i bardzo wiarygodną odpowiedź. Dobrze czasem być ostrożnym :)) :buttrock:

Wiesław, jeśli możesz, to napisz jeszcze czy sprężyna razem z talerzykiem była oparta o dźwigienkę rozrządu oraz czy trzonek zaworu dał się lekko wyjąć z prowadnicy (czy może był zblokowany na skutek zgięcia) i czy wystawał z głowicy na tyle aby mieć kontakt z tłokiem.
pozdrawiam - jacecek
Awatar użytkownika
jacecek
Klubowicz
 
Posty: 669
Rejestracja: 16 paź 2011, 00:27
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Motocykl: Honda CTX 700 D
Tel. kom.: 668842471
Płeć: mężczyzna
Wiek: 67

Zawór KEEWAY SUPERSHADOW 250v

Postautor: dorplas dodano: 13 wrz 2012, 23:13

a ja myślę że po prostu siedział tam "pokemon" i Wiesiu go zaniedbał i ze złości mu narobił to co narobił Obrazek
----------------------------------------------------------------------------------
Myśl Za Dużo! a stworzysz problem, którego wcześniej nie było!
Awatar użytkownika
dorplas
Klubowicz
 
Posty: 1538
Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:35
Lokalizacja: Chojnice GCH .....
Motocykl: NIGHTHAWK 750S
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 827772
Wiek: 46

Zawór KEEWAY SUPERSHADOW 250v

Postautor: Michał_66 dodano: 14 wrz 2012, 06:30

Najprawdopodobniej przyczyny tego mogą być dwie
Pierwsza to że łańcuszek rozrządu przeskoczył o parę ząbków i w momencie kiedy tłok zbliżał się do górnego położenia zawór był jeszcze otwarty tłok przypieprzył w zawór i ten wyskoczył z zabezpieczenia
lub teoria druga trzonek zaworu się lekko przytarł i pomimo tego że dźwigienka klawiatury poszła do góry a zawór został na dole i zarobił od tłoka i wtedy wyskoczył z zabezpieczenia
W przypadku pierwszym winę za to ponosi luźny łańcuszek rozrządu i tu albo napinacz nie napinał odpowiednio łańcuszka albo łańcuszek był już wyeksploatowany a w drugim złe smarowanko i tu albo było za mało oleju albo pompa jest walnięta albo gdzieś przytkany kanałek
ALBO TAK JAK NAPISAŁ DORPLAS siedział tam pokemon :))
Michał_66
 

Zawór KEEWAY SUPERSHADOW 250v

Postautor: Wiesław dodano: 14 wrz 2012, 07:25

jacecek pisze:
krysz pisze:
Rozrząd na pewno jest kolizyjny.... Na szczęście byłem ostrożny :)


Dzięki za szybką i bardzo wiarygodną odpowiedź. Dobrze czasem być ostrożnym :)) :buttrock:

Wiesław, jeśli możesz, to napisz jeszcze czy sprężyna razem z talerzykiem była oparta o dźwigienkę rozrządu oraz czy trzonek zaworu dał się lekko wyjąć z prowadnicy (czy może był zblokowany na skutek zgięcia) i czy wystawał z głowicy na tyle aby mieć kontakt z tłokiem.

Tak , szło wyjąć bez problemu , oczywiście jest to widoczne na zdjęciu, tak jak pisałem on się wypiął czyli puściło zabezpieczenie chociaż samo pozostało na miejscu pytanie dlaczego; czy zabezpieczenie się na tyle wyrobiło , czy powodem mógł być luz nadmierny na kowadełku jeśli chodzi o łańcuszek to był napięty i cały więc raczej nie to, jeżeli chodzi o olej to wymieniałem i przejechałem na tym ok 2000km poziom prawidłowy no i przy rozbieraniu wyglądało na dobre smarowanie wszystko był od oleju
Pozdrowienia z Borów Tucholskich
Awatar użytkownika
Wiesław
Klubowicz
 
Posty: 719
Rejestracja: 04 maja 2009, 16:41
Lokalizacja: CEKCYN
Motocykl: KEEWAY SUPERSHADOW 250 V
Tel. kom.: 602899398
Płeć: mężczyzna
Wiek: 68

Zawór KEEWAY SUPERSHADOW 250v

Postautor: dorplas dodano: 14 wrz 2012, 22:20

widziałem ten zawór i zabezpieczenia, głównym winowajcą są właśnie zabezpieczenia zaworu, wyrobiły się na tyle że zawór opadł na dół :wielkieoczy: a dźwignia naciskała na talerzyk sprężyny zaworowej, i ot całe wypięcie zaworu narobiło bałaganu, jednym słowem do dooopy materiał, warto aby sprawdzić przynajmniej raz na 10 tyś/km stan zabezpieczeń zaworów (lub od razu je wymienić np od Virago), jak ma się trzonek zaworu do talerzyka, itp fakt jest to często aleee....... potem koszty, tym bardziej że to drugi przypadek :)
----------------------------------------------------------------------------------
Myśl Za Dużo! a stworzysz problem, którego wcześniej nie było!
Awatar użytkownika
dorplas
Klubowicz
 
Posty: 1538
Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:35
Lokalizacja: Chojnice GCH .....
Motocykl: NIGHTHAWK 750S
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 827772
Wiek: 46

Zawór KEEWAY SUPERSHADOW 250v

Postautor: Zbigniew dodano: 15 wrz 2012, 21:44

A jednak moje przypuszczenia się potwierdziły , co do przyczyny awarii .
Pozdrawiam
Zbyszek
Zbigniew
Klubowicz
 
Posty: 963
Rejestracja: 04 paź 2009, 16:17
Lokalizacja: GCZ Koczała
Motocykl: Lifan LF250
Tel. kom.: 604643449
Płeć: mężczyzna
Wiek: 63

Zawór KEEWAY SUPERSHADOW 250v

Postautor: Luca dodano: 17 wrz 2012, 08:48

dorplas pisze:widziałem ten zawór i zabezpieczenia, głównym winowajcą są właśnie zabezpieczenia zaworu, wyrobiły się na tyle że zawór opadł na dół

Czyli na zabezpieczeniu są wyraźne ślady podtarcia, wytarcia?
Dobrze byłoby dokładnie pooglądać zabezpieczenia zaworów na drugim cylindrze. Jeśli też będą ślady zużycia, to wszystkie zabezpieczenia do wymiany.
Jeśli było dwa takie przypadki, to będzie ich niestety więcej. Wtedy możnaby kupić hurtowo trochę zabezpieczeń od Virago i każdy właściciel V-ki Keeway przy najbliższej okazji sobie wymieni.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Lifan LF-250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron