Ślizgacz łańcucha

Ślizgacz łańcucha

Postautor: mike_russ dodano: 23 mar 2011, 20:12

Aha. Znaczy, ja będę musiał to nieco inaczej rozwiązać, ale jakaś podpowiedź to jest. Rozumiem, że łańcuch pracuje na zewnątrz tego elementu?
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Ślizgacz łańcucha

Postautor: skopi dodano: 23 mar 2011, 20:33

dokładnie na zewnętrzej części śię ślizga- najlepiej kawałek gumy przykleic i bedzie git-ktoś już tak robił :D
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Ślizgacz łańcucha

Postautor: mike_russ dodano: 23 mar 2011, 21:03

U mnie to musi być, jak widzę, kawałek płaskownika dorobiony +/- w 1/3 tego kształtu (bo pod wahaczem łańcuch ma miejsca dosyć). Oczywiście na niego pójdzie solidny pasek gumy. Rzecz w tym, żeby zabezpieczyć sprężynkę centralki, a zarazem zapewnić jej luz. Dzięki za podpowiedzi, coś wymyślę. ;)
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Ślizgacz łańcucha

Postautor: Dobry dodano: 23 mar 2011, 22:15

Załatw sobie gumę izolacyjną jaka używają elektrycy w podstacjach grubości są od 1 do 10cm
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1713
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Ślizgacz łańcucha

Postautor: mike_russ dodano: 24 mar 2011, 20:46

Też dobra, choć myślałem raczej o kawałku zbrojonego węża ciśnieniowego od lokomotywy ;)
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Ślizgacz łańcucha

Postautor: skopi dodano: 24 mar 2011, 20:54

mike_russ pisze:Też dobra, choć myślałem raczej o kawałku zbrojonego węża ciśnieniowego od lokomotywy ;)

No i tak też zrób są trwalsze i wodporne na oleje i smary
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Ślizgacz łańcucha

Postautor: selmen dodano: 25 mar 2011, 22:22

Po wymianie zębatki zdawczej na np 17z tarcie o ślizgacz jest o wiele mniejsze. tak więc jest to kolejny "+" wynikający ze zmiany zębatki na większą.
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1465
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Ślizgacz łańcucha

Postautor: skopi dodano: 26 mar 2011, 08:44

teoretycznie tak a praktycznie przt prawidłowym naciągu nie ma wielkiej różnicy gdyz podczas pracy wahacza łańcuch raz na dole raz na górze się ślizga i po to ,to ustrojstwo jest żeby nie dzwonil o ramię wachacza
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Ślizgacz łańcucha

Postautor: mike_russ dodano: 26 mar 2011, 10:27

U mnie akurat wymiana zębatek nie wchodzi w grę, bo motorek dość słaby i wprawdzie biegi są przykrótkie co w długiej trasie z pewnością będzie irytujące, to muszę mieć na uwadze głównie miejską jazdę - gdzie ważniejszy jest "zryw" spod świateł niż maksymalna szybkość. Lisek jest u mnie "na służbie" w celu kursowania po mieście i okolicach (praca, urzędy zakupy) a sprawy wycieczkowe to jednak uboczna działalność (choć nie powiem - przyjemna :)) )

Poza tym- co stwierdziłem przyjrzawszy się dobrze- to nie góra łańcucha tłucze o wahacz - a dół łańcucha o mocowanie podstawki centralnej (poniżej wahacza). Zwiększenie zębatki zdawczej spowoduje większe dzwonienie w ramę. Pomysł już mam, tylko jeszcze nie rozwiązałem, w którym miejscu pomysł przykręcić. ;)
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Ślizgacz łańcucha

Postautor: beniamin82 dodano: 27 mar 2011, 21:21

mike_russ pisze:Odświeżam temat, bo mam taki właśnie kłopot. W K-125 nie postarali się o ślizgacz, wobec czego łańcuch już przy minimalnym luzie dzwoni o wahacz, sprężynkę centralki i inne klamoty.


To chyba masz coś nie tak, u mnie nie ma tego problemu. A mamy taką samą ramę.
Zresztą u kumpla który ma K-125 też nigdzie łańcuch nie ociera.

Zrób proszę jakąś fotkę, to może zobaczymy gdzie leży problem.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6750
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość