Ilość oleju do wlania

Ilość oleju do wlania

Postautor: Largo dodano: 12 paź 2008, 18:23

Zapłaciłem... Zawsze płace z góry na drugi dzień po zamówieniu. Zależy mi na czasie. Olej zamawiałem z wyprzedzeniem, gdyż chciałem uniknąć czekania, kiedy już będzie potrzebny. Jest już potrzebny... Dzisiaj wypolerowałem wszystkie chromy pasta Chrome Magic i wyruszyłem na krótką przejażdżkę po mieście. Ale się ludzie oglądali :D Jeden facet zaczepił mnie i mówił, że kiedyś miał Junaka i teraz szuka właśnie czegoś takiego jak mój Romet :] Od razu się człowiek lepiej czuje jak ludzie podziwiają jego maszynę :D
Niestety to była ostatnia wyprawa, bo nie chcę jeździć na oleju z opiłkami metalu. Czekam na ta paczkę i już tam nie zamówię. Motul można kupić w sklepie BenioMotors. kupowałem u nich kaski i mogę polecić. Kontakt super, szybka przesyłka i można się dogadać co do ceny. Za moje Nolany (mam dwa) dałem nie 630zł, ale 495zł/sztuka. Oto link:
http://beniomotor.pl/produkt.html?id=1130
Jeśli ktoś znajdzie taniej to możecie do nich napisać i pewnie opuszczą cenę.
Largo
 

Ilość oleju do wlania

Postautor: mpkostkas dodano: 12 paź 2008, 22:03

ObrazekObrazek

ja taki wlewam i jest OK. biegi ładnie wchodzą
Awatar użytkownika
mpkostkas
Forumowicz
 
Posty: 29
Rejestracja: 13 sie 2008, 15:24
Lokalizacja: Ko?min wlkp.
Motocykl: R250
Tel. kom.: 600896163
Płeć: mężczyzna
Wiek: 66

Ilość oleju do wlania

Postautor: Puchol dodano: 12 paź 2008, 22:35

Ja również polecam Castrola. Można go kupić taniej niż w sklepie u gościa z allegro http://www.allegro.pl/show_shop.php?cat ... _id=367129
Puchol
 

Ilość oleju do wlania

Postautor: Largo dodano: 18 paź 2008, 20:54

Ok, wymieniłem dziś olej na mineralny Valvoline Motorcycle 10w40 i muszę powiedzieć, że jest o niebo lepiej niż na tamtym, który był wlany fabrycznie. Nie mam problemów ze znalezieniem luzu w trakcie jazdy (a na pewno nie jest to tak trudne jak na tym starym oleju). Poza tym wydaje mi się, że silnik jakoś lepiej pracuje. Tak jakby chodził "równiej" ? Nie wiem - w każdym bądź razie jest lepiej :]
Co innego sama wymiana... Najpierw nie mogłem rozgrzać silnika. Odpalił na ssaniu bez problemu i po jakiejś minucie zaczął się dusić, więc wyłączyłem ssanie - jak zawsze. Chciałem lekko dodać gazu, ale kiedy próbowałem to silnik gasł. Za nic nie chciał się wkręcić na wyższe obroty. Dałem mu pochodzić troszkę bez dotykania, ale nadal było to samo. Sprawdziłem filtr paliwa - myślałem, że może jakoś się tam coś dostało i mi blokuje dopływ beny, ale filtr był czyściutki. Zdjąłem pokrywę z lewej strony, bo chciałem bliżej przyjrzeć się filtrowi powietrza. Wydawało mi się, że coś tam jest nie tak z gumą łączącą filtr z gaźnikiem. Bo bliższym zbadaniu doszedłem do wniosku, że chyba wszystko jest ok z powietrzem, ale kiedy pokrywa była zdjęta, zauważyłem, że motocykl "strzela" z filtra powietrza. Wcześniej myślałem, że to z wydechów, ale teraz słyszałem wyraźnie, że ten dźwięk dochodził w filtra. Przyłożyłem rękę i faktycznie czułem "strzały" powietrza z filtra powietrza. Po pewnym czasie sam z siebie zaczął chodzić normalnie. Nic nie zrobiłem. Wcześniej nie miałem takich przeboji. Dopiero kiedy rozgrzałem olej, wlałem tego specjalnego płynu do spuszczania oleju i pozwoliłem silnikowi popracować na troszkę wyższych obrotach przez jakieś 5 minut (według instrukcji na opakowaniu). Później znalazłem śrubę do spuszczania oleju... Nad katalizatorem??? Obok innych rur... Miałem przedłużkę do klucza nasadowego i jakoś odkręciłem ta śrubę. Oblałem osłonkę katalizatora (tylko lekko, ale zawsze) i chyba całą nóżkę. Teraz pytanie - do jakiego poziomu należy wlać olej? Jest wskaźnik, ale bez żadnych oznaczeń, więc to raczej tylko rurka niż wskaźnik. Poza tym wlałem 1,6L oleju do poziomu takiej dziurki w otworze do wkręcania górnego korka wlewu. Myślę, że ta dziurka jest do odprowadzania nadmiar oleju...
Co do śruby - ma magnes, ale schowany w śrubie, więc i tak kupię nową, bo tam magnes wystaje nad śrubę. Grubość śruby to 12mm (gdyby ktoś szukał). Ani śruba, ani dno miski, do której zlałem olej nie było brudne od jakichś opiłków, czy innych bajerów. Olej z tym płynem był jak woda. Kolor brązowy, a nawet ciemno brązowy.
Macie może jakieś uszczelki na śrubie od korka spustu oleju? U mnie była tylko metalowa podkładka na ta śrubę. Chyba wystarczy co?
Rozpisałem się trochę :] Podpowiedzcie mi proszę co może być z tym moim wehikułem, że mi takie manewry dziś robił... :pomocy:

Obrazek
Tak wygląda guma filtra powietrza - niby dziury nie ma, bo sprawdziłem śrubokrętem - nie wchodzi.

Obrazek
A to jest moja śruba - ma malutki magnesik w środku (raczej niczego on nie zbierze)
Largo
 

Ilość oleju do wlania

Postautor: scOti dodano: 24 gru 2008, 23:47

Jaki filtr oleju kupic do r250?
scOti
 

Ilość oleju do wlania

Postautor: Largo dodano: 28 gru 2008, 14:11

A gdzie go włożysz?
Chcesz kombinować system oczyszczania oleju? To jest możliwe, ale max roboty przy tym. Kiedyś widziałem, jak jakiś ambitny i zdolny gośc zrobił coś takiego do jakiegoś starego sprzętu. Kupił pompę oleju, chłodnice i filtr. Wszystko zmontował i działało. Jednak nie wiem, czy przy naszych sprzętach warto., W końcu i tak większość z nas przejdzie na coś większego...
Largo
 

Ilość oleju do wlania

Postautor: scOti dodano: 28 gru 2008, 20:58

to nie ma żadnego filterka? jeżu. Byłem przekonany że coś musi być.
scOti
 

Ilość oleju do wlania

Postautor: Largo dodano: 29 gru 2008, 01:45

Pewnie, że jest! Najnowszej generacji patent używany tylko w wysokiej jakości sprzęcie! Konkretnie to chodzi mi o tą super wypasioną, tytanową śrubę z megamocnym magnesem, którą wkręcasz w spust oleju ;p
Largo
 

Ilość oleju do wlania

Postautor: daro dodano: 14 sty 2009, 17:48

Z tym brakiem filtra oleju to Greedo celnie uderza w czuły punkt,bo faktycznie Chinole dali trochę ciała. Całe szczęście,że ja mam chyba wersję LUX jak na chińskie standardy,bo ma już filtr oleju:) A tak na poważnie w przypadku Rometa 250,to najwyrazniej skopiowali jakiś bardzo stary model Japońca,który pewnie też nie miał jeszcze filtra oleju. Virago 250 wyszedł w latach 80-tych (jeżeli dobrze pamiętam). Ale dobrze się rozkręcili z tym kopiowaniem i robią klony coraz to nowszych konstrukcji.Dlatego rodzynki w stylu brak filtra oleju przejdą do historii.
Awatar użytkownika
daro
Forumowicz
 
Posty: 472
Rejestracja: 27 kwie 2008, 23:45
Lokalizacja: Izabelin k/Wawy
Motocykl: prawie Yamaha Virago 250:)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Ilość oleju do wlania

Postautor: scOti dodano: 05 mar 2009, 00:09

Mam pytanie,

Jako że nowy sezon, tys km na liczniku, chce wymienic olej, wybralem Motul 5100 10w40, i z tego co sie orientuje po waszych postach musze kupic 2l, jednak interesuje mnie czy czysciliscie silnik jakimis prearatami? Na Chomiku Largo widzialem 'engine flush' - preparat do czyszczenia slinika przed wymianą oleju.

czy tylko rozgrzewacie moto i spuszczacie olej?
scOti
 

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości