cjt7 pisze:Czyli założyłeś że te luzy są ustawione przez nas nieprawidłowo tak czy siak .....dla przykładu w ruskich konstrukacjach (starych) takie luzy były zalecane i nic się nie działo....
A tego to nie wiem czy są nieprawidłowe, ja tylko opisałem moje odczucia przy zmniejszaniu luzu i mam opory przed 0,05mm.
Mi się wydaje, że motorek robi sie słabszy. Czas pokaże jakie luzy są najlepsze bo inaczej tego nie sprawdzimy jak metodą prób i błędów. Jak wam silniczki dobrze chodzą to tylko jeździć i częściej kontrolować zaworki by przypadkiem któryś się nie podwiesił.
Co do rusków to tam chyba luz zaworowy przy rozgrzewaniu się zwiększał i dlatego były takie małe na wstępie a w jinlunie to kto wie jak jest.
Trzeba by w mocno nagrzanym motocyklu szybko zdemontować pokrywę i zobaczyć jaki luz jest na nagrzanym.
Jak ktoś będzie się zabierał za regulacje zaworów to niech postara się tak zrobić np na zaworze wydechowym zmierzyć luz jak silnik jest gorący a potem zrobić to samo jak jest zimny.
Będzie wtedy wiadomo czy luz jest większy na zimnym, czy na ciepłym. Jak będzie większy na ciepłym to ustawienia 0,05 są jak najbardziej bezpieczne i właściwe a jak okaże się, że na gorącym silniku nie da się nic wcisnąć i nie da się wyczuć najmniejszego luzu, wtedy mamy problem bo na gorącym podpiera zawory i się nie domykają.
Że też wcześniej nie pomyślałem i sam nie zrobiłem takiego eksperymentu

