Luzy zaworów

Luzy zaworów

Postautor: Luca dodano: 12 maja 2009, 14:24

cjt7 pisze:Czyli założyłeś że te luzy są ustawione przez nas nieprawidłowo tak czy siak .....:roll: dla przykładu w ruskich konstrukacjach (starych) takie luzy były zalecane i nic się nie działo....

A tego to nie wiem czy są nieprawidłowe, ja tylko opisałem moje odczucia przy zmniejszaniu luzu i mam opory przed 0,05mm.
Mi się wydaje, że motorek robi sie słabszy. Czas pokaże jakie luzy są najlepsze bo inaczej tego nie sprawdzimy jak metodą prób i błędów. Jak wam silniczki dobrze chodzą to tylko jeździć i częściej kontrolować zaworki by przypadkiem któryś się nie podwiesił.
Co do rusków to tam chyba luz zaworowy przy rozgrzewaniu się zwiększał i dlatego były takie małe na wstępie a w jinlunie to kto wie jak jest.
Trzeba by w mocno nagrzanym motocyklu szybko zdemontować pokrywę i zobaczyć jaki luz jest na nagrzanym.
Jak ktoś będzie się zabierał za regulacje zaworów to niech postara się tak zrobić np na zaworze wydechowym zmierzyć luz jak silnik jest gorący a potem zrobić to samo jak jest zimny.
Będzie wtedy wiadomo czy luz jest większy na zimnym, czy na ciepłym. Jak będzie większy na ciepłym to ustawienia 0,05 są jak najbardziej bezpieczne i właściwe a jak okaże się, że na gorącym silniku nie da się nic wcisnąć i nie da się wyczuć najmniejszego luzu, wtedy mamy problem bo na gorącym podpiera zawory i się nie domykają.
Że też wcześniej nie pomyślałem i sam nie zrobiłem takiego eksperymentu :mur: , teraz mi się nie chce znowu tego rozbierać :foch:
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Luzy zaworów

Postautor: Indianer dodano: 15 maja 2009, 15:41

Silnik jinluna 250 ma rozrząd OHC więc w miarę rozgrzewania silnika luzy zaworowe się zmniejszają ponieważ podzespoły rozrządu się rozszeżają, ja w swoim silniku mam rozrząd OHV więc jest zupełnie odwrotnie i luzy wraz ze wzrostem temperatury się zwiększają ponieważ rozszeżalność cieplna cylindra jest większa niż popychaczy czyli na zimnym silniku ustawia się bardzo małe luzy.
Z tego co się orientuję silnik jinluna to replika silnika który był montowany w hondach rebel i cb 250 więc najlepiej poszukać danych dla tych motocykli i tak regulować. Przy takim typie rozrządu jak w jinlunie lepiej ustawić nieco luźniej niż ciasno żeby nie wypalić sobie gniazd zaworowych w głowicy.
Awatar użytkownika
Indianer
Forumowicz
 
Posty: 95
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:18
Lokalizacja: Piekary ?l?skie
Motocykl: Zipp Raven 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 41

Luzy zaworów

Postautor: Indianer dodano: 16 maja 2009, 13:42

Więc najpewniej tak należy ustawić :P
Awatar użytkownika
Indianer
Forumowicz
 
Posty: 95
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:18
Lokalizacja: Piekary ?l?skie
Motocykl: Zipp Raven 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 41

Luzy zaworów

Postautor: Luca dodano: 18 maja 2009, 09:54

cjt7 pisze:No i właśnie w tejże instrukcji do Hondy Rebel 250 jest napisane że obydwa zawory (ssący i wydechowy) mają mieć ustawienia na 0,05mm....

A wiesz może jekie luzy zalecają do Hondy CB 250? Jakoś ciężko mi znaleźć _bezradny
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Luzy zaworów

Postautor: Indianer dodano: 19 maja 2009, 21:44

ctj7 CB 250 to taki naked bike a rebelka to CA 250 jeszcze ten silnik ma o ile się nie myle CM 250 to taki soft chopper bardziej.

-- Dzisiaj, 21:06 --

Tu jest link do starszego mozelu Tego silnika ten troche inny wał niż nowsze i ma 249cc Jak np Honda CB 250 RS a ten co w jinlunie ma 234cc czyli taki jak w hondzie CB 250 Nighthawk ale może się komuś przydać
http://www.mediafire.com/?mc50oz4ujvn
Awatar użytkownika
Indianer
Forumowicz
 
Posty: 95
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:18
Lokalizacja: Piekary ?l?skie
Motocykl: Zipp Raven 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 41

Luzy zaworów

Postautor: andrzej dodano: 24 maja 2009, 21:32

Czyli nie tracą swoich ustawień, nawet po rozgrzaniu.
I tak powinno być.
Żadnego hałasu spod pokrywy podczas jazdy, a efekt taki sam.

Więc kto odważny, niech zmienia :)
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Luzy zaworów

Postautor: Luca dodano: 25 maja 2009, 10:50

cjt7 pisze:... Blaszka dużo ciaśniej wchodziła - w jednym wydechowym prawie wogóle nie chciała się wsunąć .

No i tego się właśnie obawiałem przy ustawieniu zaworów na 0,05mm
Nie mogłeś wcisnąć blaszki 0,05mm, czyli luz był mniejszy lub już go wcale nie było a jak go nie było to zawór się nie domykał całkowicie a tym samym mogło nadpalić gniazdo zaworowe.
Na razie to nie masz po co demontować głowicy bo narobisz sobie niepotrzebnych kosztów i roboty. Teraz nie pozostaje ci nic innego jak znowu sprawdzić po 1000km czy trzyma ustawienia. Zapamiętaj który to był zawór a najlepiej zapisz bo potem się nie pamięta i przy następnej kontroli wszystko wyjdzie. Jak będzie trzymał ustawienie to wszystko git a jak znowu ten sam zawór nie będzie miał luzu to masz wypalone gniazdo i głowica do regeneracji.
Tak, że po następnych 1000km wszystko się okaże :]
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Luzy zaworów

Postautor: Leon7112 dodano: 29 maja 2009, 22:53

Nie wiem jakim cudem, ale mam zerwany gwint na śrubce którą reguluje się luz zaworu _bezradny , wie ktoś może jaki tam jest skok gwintu, ew jakiś zamiennik. Kombinowałem podkładając dwie maleńkie podkładki, ale wytrzymało jakieś 600km i teraz klepie jak cholera :pliz: :pomocy:
Awatar użytkownika
Leon7112
Forumowicz
 
Posty: 263
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:43
Lokalizacja: Sieradz-prawie
Motocykl: Hyosung ST-7, ZZR 600
Tel. kom.: 663914803
Wiek: 53

Luzy zaworów

Postautor: Luca dodano: 01 cze 2009, 08:54

Leon7112 pisze:Nie wiem jakim cudem, ale mam zerwany gwint na śrubce którą reguluje się luz zaworu _bezradny , wie ktoś może jaki tam jest skok gwintu, ew jakiś zamiennik. Kombinowałem podkładając dwie maleńkie podkładki, ale wytrzymało jakieś 600km i teraz klepie jak cholera :pliz: :pomocy:

A w Romecie pytałeś?
Sprawdź dokładnie gdzie masz zerwany gwint, czy na śrubce regulacyjnej, w dzwigience, czy może nakrętka do kontrowania nie trzyma?
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Luzy zaworów

Postautor: Leon7112 dodano: 01 cze 2009, 22:00

Łukasz, na temat Rometa nie chcę się wypowiadać i się denerwować :wnerw: . Gwint zerwany był na śrubce regulacyjnej, na szczęście mam w pobliżu serwis KYMCO, a tam zupełnie inaczej podchodzą do klienta :oklasky: . Chwila poszukiwań i dopasowaliśmy od jakiegoś motorowera, śrubka jest dłuższa o jakieś 3mm od oryginalnej, ale to w niczym nie przeszkadza. Za śrubkę regulacyjną i dźwigienkę, bo to był komplet zapłaciłem 20zł, i moje moto gra aż miło :rad: :buttrock:
Awatar użytkownika
Leon7112
Forumowicz
 
Posty: 263
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:43
Lokalizacja: Sieradz-prawie
Motocykl: Hyosung ST-7, ZZR 600
Tel. kom.: 663914803
Wiek: 53

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron