Gaznik - rozmiar dysz

Gaznik - rozmiar dysz

Postautor: Bikozaj dodano: 25 maja 2014, 13:58

Witam

Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi.
Czy ktoś wie jaki jest rozmiar dysz w Jelonku? Najbardziej interesuje mnie dysza wysokich obrotów.
Bikozaj
Forumowicz
 
Posty: 22
Rejestracja: 28 lip 2009, 00:43
Lokalizacja: Zabrze
Motocykl: Jinlun 150
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Re: Gaznik - rozmiar dysz

Postautor: Bikozaj dodano: 16 cze 2014, 18:53

Nikt mi nie Odpowie? Chce zmienić dysze na większa mam nadzieje ze to doda trochę zwinnosci silnikowi. A może ktoś już testował takie rozwiązanie?
Bikozaj
Forumowicz
 
Posty: 22
Rejestracja: 28 lip 2009, 00:43
Lokalizacja: Zabrze
Motocykl: Jinlun 150
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Re: Gaznik - rozmiar dysz

Postautor: Romas dodano: 16 cze 2014, 19:57

sama zmiana dyszy Ci nic nie da. Silniki gaźnikowe są podatne na modyfikacje, ale jednym grzybem barszczu nie ugotujesz.
Romas
Forumowicz
 
Posty: 183
Rejestracja: 18 maja 2014, 17:12
Lokalizacja: Marki
Motocykl: Jinlun 250
Tel. kom.: 603842168
Płeć: mężczyzna

Re: Gaznik - rozmiar dysz

Postautor: Karol dodano: 16 cze 2014, 22:57

Z pewnością można dodać rzędówkom zrywności, wiem to po sobie, jak mi się gaźnik rozreguluje i zbyt bogata mieszanka idzie.
Myślę zatem, że umiejętna zmiana filtra powietrza, dysz gaźnika i zwiększenie przelotowości wydechu (np. rozwiercenie tłumików) może dodać kilka koników.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Re: Gaznik - rozmiar dysz

Postautor: Bikozaj dodano: 17 cze 2014, 19:55

filtr i wydech już dawno gotowe, tylko interesuje mnie jaka dysze wsadzić bo jeszcze nie miałem przyjemności gaźnika otwierać
Bikozaj
Forumowicz
 
Posty: 22
Rejestracja: 28 lip 2009, 00:43
Lokalizacja: Zabrze
Motocykl: Jinlun 150
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Re: Gaznik - rozmiar dysz

Postautor: Romas dodano: 17 cze 2014, 21:09

jak już rozbierzesz gaźnik to dodatkowo możesz troszkę rozwiercić i spolerować gardziel.
Romas
Forumowicz
 
Posty: 183
Rejestracja: 18 maja 2014, 17:12
Lokalizacja: Marki
Motocykl: Jinlun 250
Tel. kom.: 603842168
Płeć: mężczyzna

Re: Gaznik - rozmiar dysz

Postautor: DaJan dodano: 17 cze 2014, 21:15

Szacun...z dyszami proponował bym ostrożnośc....mnie jak rozwiercili dysze...to R 150...łyknał i 5 litrów.... :D -pozdro.
Największym przeciwnikiem marzeń jest portfel.
Awatar użytkownika
DaJan
Klubowicz
 
Posty: 1509
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:58
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: Keeway Cruiser 250V-Romet R150
Tel. kom.: 511429521
Płeć: mężczyzna
Komunikator: 5789859
Wiek: 69

Re: Gaznik - rozmiar dysz

Postautor: Romas dodano: 17 cze 2014, 21:22

jaka jest seryjna?
Romas
Forumowicz
 
Posty: 183
Rejestracja: 18 maja 2014, 17:12
Lokalizacja: Marki
Motocykl: Jinlun 250
Tel. kom.: 603842168
Płeć: mężczyzna

Re: Gaznik - rozmiar dysz

Postautor: waludi dodano: 18 cze 2014, 08:42

czy mógłby ktoś poradzić jak prawidłowo wyregulować gaźnik tymi śrubkami do regulacji wolnych obrotów, i takie jeszcze pytanko czy przez to że jest źle wyregulowane może być przyczyną tego że to odjęciu gazu przy jeździe (jeździe na wyższych obrotach) do wolnych obrotów to wydobywają się takie jakby strzały w rurze wydechowej. wyczytałem że śrubka od powietrza jest ustawiona fabrycznie, lecz u mnie została już poprzekręcana i chcąc wrócić do ustawienia fabrycznego nie wiem na ile obrotów była oryginalnie wkręcona
Awatar użytkownika
waludi
Klubowicz
 
Posty: 1277
Rejestracja: 01 sty 2014, 15:38
Lokalizacja: Zabrze, Pradła w Jurze
Motocykl: romet r150, honda shadow VT600
Tel. kom.: 507922411
Płeć: mężczyzna
Wiek: 63

Re: Gaznik - rozmiar dysz

Postautor: eNgine dodano: 18 cze 2014, 10:37

Do fabrycznego będzie ci ciężko wrócić, bo każda sztuka jest ustawiana indywidualnie. Powiem Ci szczerze, że sam mam podobną sytuację w swoim Zippie, po moich ostatnich regulacjach strzela delikatnie w tłumikach podczas hamowania silnikiem, za to pracuje bardziej równo na wolnych obrotach. Generalnie polecam się tym nie przejmować - ale wynika to najprawdopodobniej z tego, że teraz po regulacji mieszanka na wolnych obrotach jest bogatsza w benzynę - dlatego do ustawienia wolnych obrotów trzeba było przymknąć przepustnicę bardziej - w ten sposób podczas hamowania silnikiem ilość powietrza dostająca się do komory spalania jest mniejsza i więcej benzyny trafia do tłumików gdzie następuje dodatkowy zapłon.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Następna

Wróć do Jinlun/Romet 150

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość