close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Mocniejszy silnik

Mocniejszy silnik

Postautor: tamik78 dodano: 17 lip 2009, 19:04

Dorplas, to się da zrobić, nie pisałem że nie.
Nie chciałbym tylko żeby koledze nie daj Boże coś się stało na tak przerobionym motocyklu. I dlatego odradzam.

Przez dwa lata pracowałem przy konstruowaniu wykrojników do elementów okuć okiennych oraz samych okuć i widziałem trochę urwanych części bo stal jaką nam dostarczyła huta nie trzymała parametrów (robiliśmy próby wytrzymałościowe żeby potem się komuś okno nie oberwało). Jak sobie pomyślę że Chińczycy zrobili motocykl do silnika o mocy niecałe 20KM (zakładam że w tą samą ramę montują też silnik 250cm) a ktoś wstawi tam np. 60KM to może w pewnym momencie po prostu zabraknąć zapasu wytrzymałości konstrukcji. Nie piszę że jestem ekspertem od wytrzymałości, nie chciałbym po prostu żebyś myślał że piszę Ci nie mając o tym pojęcia, że "nie, bo nie". Jest to dla mnie jak najbardziej "osiągalne umysłowo", ale widzę zagrożenia o których informuję by nie było katastrofy. Przecież nie chodzi o zamontowanie silnika żeby pokazać "da się", ale o to żeby po przeróbce bezpiecznie i z przyjemnością jeździć.
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony

Mocniejszy silnik

Postautor: Bikozaj dodano: 28 lip 2009, 01:43

Witam

Po pierwsze popieram każdego kto chce przerobić swojego cruisera na prawdziwego choppera, bo niema większej przyjemności i satysfakcji niż jeździć motorem który sami wykonaliśmy. Z pewnością możemy powiedzieć ze jest jedyny w swoim rodzaju.

Wszyscy chyba wiemy ze choppery są budowane po to żeby moc poczuć się wolnym, żadna fabryczna maszyna nigdy nie będzie prawdziwym chopperem przynajmniej dla mnie. Ci którzy uważają ze kolega nie powinien robić przeróbek, powinni się raczej przesiąść na rowerki bo przecież jazda motorem jest niebezpieczna _boisie .

Kod: Zaznacz cały
  Historia

Chopper narodził się pod koniec lat 50. w Stanach Zjednoczonych, gdy motocykliści jeżdżący na ciężkich Harleyach wpadli na pomysł "odchudzenia" swoich jednośladów, celem zwiększenia ich osiągów (nazwa "Chopper" pochodzi od czasownika "to chop" – siekać, odcinać). W tym czasie nie było części do tuningu, a maszyny wyścigowe nie miały homologacji. Motocykliści zdejmowali ze swoich motocykli wszystkie zbędne elementy (np. błotnik przedni, szerokie opony przednie, klakson, oświetlenie) lub wymieniano je na lżejsze odpowiedniki. W przerobionych motocyklach wymieniano seryjne siodła na małe siedziska, zakładano cieńsze koła przednie, a seryjny, duży bak zastępowano nowym (wtedy robionym często w garażu), małym zbiornikiem. Z początku wszystkie przeróbki podporządkowane były zwiększeniu osiągów, dopiero później zaczęto większą dbałość przykładać do wizualnej strony.

 Bobber

Bobbery, to przerabiane cruisery. Głównym wyróżnikiem bobbera jest to, że ma fabryczną, nie przerabianą ramę. Bobber jest pierwszym typem chopperów jakie powstały. Maszyny z filmu "Easy Rider" są właśnie bobberami. Wielu motocyklistów uważa, że bobbery to jedyne prawdziwe choppery, w przeciwieństwie do innych typów tych maszyn


Wiec kolego jeśli tylko masz zapal, czas, sile i chęci to bierz maszynę do garażu i zaczynaj zabawę i nie martw się że coś nie wytrzyma bo to normalne przy takich przeróbkach, trochę czasz i wszystko dopracujesz.

:chopper: A ci którzy teraz umieją tylko odradzać i narzekać później pierwsi będą podziwiać twoja maszynę. :chopper:
Bikozaj
Forumowicz
 
Posty: 22
Rejestracja: 28 lip 2009, 00:43
Lokalizacja: Zabrze
Motocykl: Jinlun 150
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Mocniejszy silnik

Postautor: Shipp dodano: 28 lip 2009, 09:27

Kolego Bikozaj, wpadasz na forum, ani me ani be o sobie, strzelasz wykład o chopperach jakbyśmy byli upośledzeni i nie wiedzieli o co kaman i jeszcze tekst z tymi rowerkami... Oj nieładnie, Kolego Bikozaj... Nieco kultury by się przydało, to czasem w życiu pomaga. Zastanawia mnie, czego szukasz na tym forum, bo sądząc z tekstu przyjaciół w taki sposób nie znajdziesz, więc albo zmień ton i zacznij od powitalni albo bierz swój rowerek między nóżki i poszukaj szczęscia gdzie indziej :kicha:
Shipp
Forumowicz
 
Posty: 1345
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:42
Motocykl: .

Mocniejszy silnik

Postautor: Luca dodano: 28 lip 2009, 11:35

Shipp pisze:.... albo bierz swój rowerek między nóżki i poszukaj szczęscia gdzie indziej :kicha:

Wodzu co tak ostro :wielkieoczy: , kolega Bikozaj, troszkę przesadził w niektórych kwestjach ale nie aż tak by go wypędzać :gadula:
może po prostu nie wiedział jak zacząć :D
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Mocniejszy silnik

Postautor: Bikozaj dodano: 03 sie 2009, 21:25

nie chciałem nikogo obrazić tylko przypomnieć niektórym czemu jeżdżą chopperami bądź cruiserami :))
Bikozaj
Forumowicz
 
Posty: 22
Rejestracja: 28 lip 2009, 00:43
Lokalizacja: Zabrze
Motocykl: Jinlun 150
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Mocniejszy silnik

Postautor: selmen dodano: 20 sie 2010, 20:17

Witam, a co z wstawieniem cylindra od Kingwaya 200 cm? robił to ktoś? co z zaworami i głowicą?
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1465
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Mocniejszy silnik

Postautor: oleńka dodano: 20 sie 2010, 20:20

selmen pisze:Witam, a co z wstawieniem cylindra od Kingwaya 200 cm? robił to ktoś? co z zaworami i głowicą?


Kolego, jak dobry obyczaj nakazuje, najpierw sie przywitaj :). Zapraszam do powitalni :)
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

Mocniejszy silnik

Postautor: selmen dodano: 20 sie 2010, 21:34

Właśnie to zrobiłem :mrgreen:
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1465
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Mocniejszy silnik

Postautor: mike_russ dodano: 20 sie 2010, 23:48

...a przeróbka na pewno nie pochłonie tyle kasy co zakup używanego w miarę dobrego motonga...

Nie byłbym tego pewien... Wymiana silnika musi się wiązać z wymianą dużej części osprzętu - i potrzebny jest spory wkład finansowy - tym większy, im większe są różnice między zastosowanymi podzespołami.
Z drugiej strony, są pasjonaci, którzy montują sobie motocykle od podstaw - włącznie z konstrukcjami z silnikiem od "malucha", czy wręcz diesla.

Z drugiej strony - kwestia możliwości warsztatowych. Dużym kosztem jest siła robocza, ale np. ramę powinien spawać naprawdę doświadczony i wykwalifikowany spawacz z porządnym sprzętem. Jest to bowiem konstrukcja prosta, a jednocześnie narażona na b. duże obciążenia dynamiczne - i pęknięcie nawet jednego węzła grozi wypadkiem. Pytanie, czy znamy kogoś z takimi kwalifikacjami, który za dużo przy tym nie weźmie.

Bo narysować można wszystko, ale przekuć to w rzeczywistość- to jest sztuka.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Mocniejszy silnik

Postautor: oleńka dodano: 21 sie 2010, 07:23

" Z drugiej strony - kwestia możliwości warsztatowych. Dużym kosztem jest siła robocza, ale np. ramę powinien spawać naprawdę doświadczony i wykwalifikowany spawacz z porządnym sprzętem. Jest to bowiem konstrukcja prosta, a jednocześnie narażona na b. duże obciążenia dynamiczne - i pęknięcie nawet jednego węzła grozi wypadkiem. Pytanie, czy znamy kogoś z takimi kwalifikacjami, który za dużo przy tym nie weźmie"

Wczoraj znalazłam na forum virago taki wpis:
http://www.virago.com.pl/viewtopic.php? ... 08d#204686

Z fotek zamieszczonych wygląda solidnie i nieźle :D
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 150

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron