Historia
Chopper narodził się pod koniec lat 50. w Stanach Zjednoczonych, gdy motocykliści jeżdżący na ciężkich Harleyach wpadli na pomysł "odchudzenia" swoich jednośladów, celem zwiększenia ich osiągów (nazwa "Chopper" pochodzi od czasownika "to chop" – siekać, odcinać). W tym czasie nie było części do tuningu, a maszyny wyścigowe nie miały homologacji. Motocykliści zdejmowali ze swoich motocykli wszystkie zbędne elementy (np. błotnik przedni, szerokie opony przednie, klakson, oświetlenie) lub wymieniano je na lżejsze odpowiedniki. W przerobionych motocyklach wymieniano seryjne siodła na małe siedziska, zakładano cieńsze koła przednie, a seryjny, duży bak zastępowano nowym (wtedy robionym często w garażu), małym zbiornikiem. Z początku wszystkie przeróbki podporządkowane były zwiększeniu osiągów, dopiero później zaczęto większą dbałość przykładać do wizualnej strony.
Bobber
Bobbery, to przerabiane cruisery. Głównym wyróżnikiem bobbera jest to, że ma fabryczną, nie przerabianą ramę. Bobber jest pierwszym typem chopperów jakie powstały. Maszyny z filmu "Easy Rider" są właśnie bobberami. Wielu motocyklistów uważa, że bobbery to jedyne prawdziwe choppery, w przeciwieństwie do innych typów tych maszyn
Shipp pisze:.... albo bierz swój rowerek między nóżki i poszukaj szczęscia gdzie indziej
selmen pisze:Witam, a co z wstawieniem cylindra od Kingwaya 200 cm? robił to ktoś? co z zaworami i głowicą?
...a przeróbka na pewno nie pochłonie tyle kasy co zakup używanego w miarę dobrego motonga...
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość