Gasnacy R150

Re: Gasnacy R150

Postautor: beniamin82 dodano: 03 mar 2013, 18:18

Widac nie tylko ty masz ten problem.

mirek pisze:witam,mam w końcu motorek,jestem po przeglądzie rejestracyjnym i jeżdżę,mam pytanie czy 150 są tak twarde ze tyłek boli/?,i rano jak odpalam ze ssaniem,kurcze nie załapuje jak powinien,chodzi jakby nie miał siły..mam w prawdzie symbole ssania zamazane ale włącza się go przesuwając w dol?..a jak dodam gazu gaśnie i muszę go chechlac..iskra jest,paliwo tez,akumulator nowy..jak raz odpali to później obojętnie kiedy pali na dotyk,proszę o poradę


Spróbuj tak, to był mój sposób na rometa Z-125.

1) ssanie na full, manetka na połowę, odpalić i potrzymać manetkę na full przez 4-5sekund.
2) ssanie na połowę, puszczam manetkę gazu
3) ubieram się
4) wyruszam
5) po 200metrach wyłączam ssanie.

Zwykle jak jest poniżej 25 stopni to musiałem tak go odpalać. Wtedy ewentualnie krócej czekam na półssaniu

Możesz też napisać do kolegi mirka, z zapytaniem co pomogło. Na forum nie widziałem żeby się pochwalił.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2013, 22:09 przez beniamin82, łącznie zmieniany 1 raz
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Gasnacy R150

Postautor: jacek.rc dodano: 03 mar 2013, 21:24

Mój 125 na ssaniu pali na tyk,ale o pracy bez gazu,czy na ssaniu,czy półssaniu mogę zapomnieć.Zapalam silnik na ssaniu i od razu jadę na lekkim gazie.Po przejechaniu około 300,500m wyłączam ssanie i silniczek już pyka ok.Gaźnik jest dobrze wyregulowany wolne obroty i wzbogacanie dobre (widać po białym nalocie na świecy),zużycie paliwa małe,a bez gau zimny nie pracuje.Już się do tego przyzwycziłem.
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2298
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: Gasnacy R150

Postautor: mike_russ dodano: 03 mar 2013, 21:51

Jak masz biały nalot na świecy to znaczy że masz za ubogą mieszankę.To i nic dziwnego, że zimny nie pali. Nalot powinien być jak kawa z mlekiem. Trzeba by troszkę wzbogacić mieszankę na jałowym biegu. Tyle że to kwestia naprawdę delikatnych regulacji, żeby nie przesadzić w druga stronę. Z K-125 tak się miałem - a to za uboga, a to za bogata. W końcu ustawiłem i jeździł dobrze.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Gasnacy R150

Postautor: matbewh dodano: 05 mar 2013, 19:20

no czyli nic originalnego sie u mnie nie dzieje. Tylko jeszcze kwestia tej iglicy czy mieliście z tym do czynienia>? opuszczanie regulacja czy tylko regulacja dostępnymi śrubami. Słyszeliście o świecach dignostycznych COLORTUNE? może ktoś używał? na forach wielu modeli o tym piszą i jak się spisują i czy warto więc zastanawiam się jak to w romecie? mój przebieg 220 km gwaracji już nie ma więc pewnie wiele reguacji jeszcze przede mną więc siedzę i myśle o tym sprzęcie. Po prostu świeca tyle że przezroczysta i widać kolor wybuchów w cylindrze. Od 1000 do 3000 obr ma być niebieski Bunsena. Może taka świeca poradziłby na nasze opisane wyżej problemy? Na słuch nigdy ideanie nie wyregulujesz a tu już jakaś doza profesionalizmu. Poza tym 1 cylindr i 2 tłumiki więc właściwie ewentualny analizator spalin nie wiele by dał. Jedynie koszt tego sprzętu 200 zł hmm... no nie wiem za co tyle.
Awatar użytkownika
matbewh
Forumowicz
 
Posty: 38
Rejestracja: 03 mar 2013, 14:31
Motocykl: Romet r 150 BLACK HAMSTER 2009
Płeć: mężczyzna

Re: Gasnacy R150

Postautor: jacek.rc dodano: 05 mar 2013, 20:59

Przy tak małym przebiegu nie stresuj się gasnącym,czy nierówno pracującym silnikiem. Motorek musi się ułożyć.Jak tylko możesz jeździć to kręć kilometry,docieraj silniczek,pogoda do tego jest teraz jak marzenie,nie przegrzejesz go. Pamiętaj jednak,że po przejechaniu max 500km wymiana oleju sprawdzenie czy w filtrze nic nie ma i musisz wyregulować zawory. Co do iglicy, to na razie nie ma co się doktoryzować.Szerokości i spokojnego docierania. :motor:
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2298
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: Gasnacy R150

Postautor: matbewh dodano: 05 mar 2013, 22:48

no właśnie docieram docieram powoli. skoro już mowa o zaworach to też miałem pytanie. Jakie są przerwy czy tam odległści no wiadomo o co chodzi;) bo niestety instrukcji nie mam. Swoją drogą gdyby ktoś miał instrukcję do r150 to chętnie nabędę lub np skan lub ksero oczywiście finansowo pokryłbym koszty i wkład czasu;)
Awatar użytkownika
matbewh
Forumowicz
 
Posty: 38
Rejestracja: 03 mar 2013, 14:31
Motocykl: Romet r 150 BLACK HAMSTER 2009
Płeć: mężczyzna

Re: Gasnacy R150

Postautor: manko dodano: 20 kwie 2013, 20:38

W instrukcji do mojego Wektora 150 jest podane że obroty biegu jałowego to 1600obr/min(ale można dać i więcej).
Jak zapalam to włączam ssanie, dodaję troszkę gazu i włączam rozrusznik. Po około (4-5)sek wyłączam całkowicie ssanie, i czekam trochę(moto w tym czasie pracuje na obrotach jałowych)... gdy cylinder stanie się gorący ruszam trasę...
Aby moto dobrze paliło należy wyregulować obroty i skład mieszanki. Do tego są dwie śrubki na gaźniku.
Skład mieszanki mam ustawiony na 3 obroty(6-półobortów śrubki o 180-stopni).

Ps.
Przy rozpalaniu gorącego silnika nie należy dodawać gazu!!!. Gaz przy rozpalaniu potrzeby jest tylko gdy używamy ssania(gdy silnik jest zimny); żeby gaźnik dostał trochę powietrza. Te motorki tak mają że przy włączonym ssaniu nie dostają powietrza i dlatego trzeba dodać trochę gazu.

cyt. z sieci:

Podsumowując, ssanie w Chińczyku to ręczne wzbogacenie mieszanki paliwowo-powietrznej w gaźniku (poprzez ograniczanie powietrza), dlatego przy odpalaniu (mimo włączonego ssania) standardem jest lekkie odkręcenie manetki i manualne podniesienie obrotów.

http://zetka50.pun.pl/viewprintable.php?id=1741
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2013, 05:49 przez manko, łącznie zmieniany 9 razy
Awatar użytkownika
manko
Forumowicz
 
Posty: 49
Rejestracja: 18 sty 2012, 09:59
Motocykl: Wektor FD 150-3

Re: Gasnacy R150

Postautor: Michał_66 dodano: 20 kwie 2013, 20:53

mike_russ pisze:Jak masz biały nalot na świecy to znaczy że masz za ubogą mieszankę.To i nic dziwnego, że zimny nie pali. Nalot powinien być jak kawa z mlekiem. Trzeba by troszkę wzbogacić mieszankę na jałowym biegu. Tyle że to kwestia naprawdę delikatnych regulacji, żeby nie przesadzić w druga stronę. Z K-125 tak się miałem - a to za uboga, a to za bogata. W końcu ustawiłem i jeździł dobrze.

dokładnie tak jak pisze mike_russ kolor świecy kawa z mlekiem lub jak kto woli słomkowy jest prawidłowo wyregulowana mieszanka
czarna świeca mieszanka za bogata
biała świeca mieszanka za uboga :)
luz zaworowy ssanie od 0,08 do 0,10 wydech 0,12 do 0,15
Michał_66
 

Re: Gasnacy R150

Postautor: matbewh dodano: 21 kwie 2013, 13:44

Dzięki za te luzy sprawdzę sobie napewno. Ogólnie u mnie problem z odpalaniem, jakby malo paliwa dostawał czy coś po zapaleniu gaśnie, trzeba 3-4 razy odpalić i się uspokaja ale i tak po przygazowaniu jak spadają obroty to lubi też zgasnąc. Zaciągnięcie ssania nie robi żadnej różnicy. Przede wszystkim muszę pojeździć bo motorek kupiłem w zimie i do te pory zrobiłem ok 80 km. Jedynie zastanawiam się czy jest sens przed sezonem rozebrać gaźnik i wyczyścić wszystko po kolei? Czy Wy tak robicie przed sezonem?

Odnośnie tych świec to jak najbardziej macie racje, ja piszę o świecy diagnostycznej Colortune, bo jednak zanim powstanie w miarę diagnostyczny kolor na świecy to mija trochę niewyregulowanych kilometrów;)

Kiedy wymieniacie olej? Lepiej po zimowym postoju od razu czy lepiej przejechać pare km na starym niech się przemiesza i ładnie wyleje? Czy jest sens przepłukiwać silnik jakimś środkiem>?

Aha czy ktoś wiedziałby jaki wymiar ma nakrętka na osi wahacza (ta po prawej stronie z boku nad tłumikiem)?
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2013, 13:51 przez matbewh, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
matbewh
Forumowicz
 
Posty: 38
Rejestracja: 03 mar 2013, 14:31
Motocykl: Romet r 150 BLACK HAMSTER 2009
Płeć: mężczyzna

Re: Gasnacy R150

Postautor: Szubi dodano: 21 kwie 2013, 13:51

w moim Jinlunie olej wymieniam co 2000 km
Największe szczęście w świecie, na końskim i motocyklowym siedzi grzbiecie . . .
Awatar użytkownika
Szubi
Klubowicz
 
Posty: 2767
Rejestracja: 08 sie 2011, 18:28
Lokalizacja: Oborniki
Motocykl: Fernando
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 150

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości