close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Alternator/Prądnica - sporo przydatnych informacji

Alternator/Prądnica - sporo przydatnych informacji

Postautor: NIKT dodano: 05 lut 2014, 10:02

Witam,
mam pytanie czy wiecie może jakie jest napięcie ładowania alternatora?
W sensie jakie ma wartości.
Znalazłem tylko że alternator ma symbol 2v49FMN i jeździ w Yamahach :/ Potrzebuje tej informacji ponieważ jestem w trakcie zwiększania wydajności świecenia lampy przedniej i nie chcę aby OSRAM zżerał mi cały prąd i aby alternator nie padł, a ładowanie aku też się przyda.
Szukałem w necie ale niestety nie znalazłem :/
Ostatnio zmieniony 11 lut 2014, 09:30 przez NIKT, łącznie zmieniany 1 raz
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1611
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Alternator

Postautor: Michał_66 dodano: 05 lut 2014, 10:24

napięcie jest ok 13,5-14V (i to na regulatorze jak to kolega Peliks napisał) bardziej ważne chyba jest jaka on ma moc w wattach ale tego ci nie powiem bo nie wiem :D oryginalna wirówka miała 315 w a ile ma lifanek ??
Ostatnio zmieniony 05 lut 2014, 10:30 przez Michał_66, łącznie zmieniany 2 razy
Michał_66
 

Re: Alternator

Postautor: Peliks dodano: 05 lut 2014, 10:24

NIKT pisze:Witam,
mam pytanie czy wiecie może jakie jest napięcie ładowania alternatora?

O co Tobie chodzi ? Alternator wytwarza napięcie, a w Twoim motocyklu nie ma alternatora tylko jest prądnica. Nie wiem dokładnie ale jeśli wychodzą 3 kable to jest na wyjściu (do regulatora)3x7V, jeśli 2 to około 20 V prądu zmiennego. A regulator robi z tego ok. 13-14 V prądu stałego. Pozdrawiam. Peliks.
Awatar użytkownika
Peliks
Klubowicz
 
Posty: 1340
Rejestracja: 17 wrz 2009, 00:03
Lokalizacja: GWE
Motocykl: Burgman AN400 K9
Tel. kom.: 662066637
Płeć: mężczyzna

Re: Alternator

Postautor: Michał_66 dodano: 05 lut 2014, 10:34

tak że kolego watty się liczą watty a nie volty im więcej watt tym mocniej możesz go obciążyć :D
Michał_66
 

Re: Alternator

Postautor: Karol dodano: 05 lut 2014, 10:36

Tu chyba chodzi o wydajność prądową (de facto moc) prądnicy. Nikt tego nie wie ile chińskie sprzęty mają, bo serwisówki nie podają.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Re: Alternator

Postautor: Michał_66 dodano: 05 lut 2014, 10:41

Karol pisze:Tu chyba chodzi o wydajność prądową (de facto moc) prądnicy. Nikt tego nie wie ile chińskie sprzęty mają, bo serwisówki nie podają.

dokładnie Karolku raczej o watty chodzi :D można spróbować założyć oryginalną od Virago wtedy masz pewność że mocy masz 315 watt
Michał_66
 

Re: Alternator

Postautor: jacuś dodano: 05 lut 2014, 11:22

wystarczy podlączyć miernik i wykonać pomiar potem wymienić oświetlenie i pomiar jak jest ładowanie ok to ok jak nie to zmniejszyć moc żarówek aż będzie ok
Awatar użytkownika
jacuś
Forumowicz
 
Posty: 100
Rejestracja: 04 sty 2014, 21:16
Lokalizacja: świerklany/kolo rybnika
Motocykl: challenger200
Płeć: mężczyzna
Wiek: 59

Re: Alternator

Postautor: jacek.rc dodano: 05 lut 2014, 12:36

Prosto,można też sprawdzić w ten sposób,że pod pełnym obciążeniem(prądowym)i silnikiem na chodzie odłączyć akumulator(najlepiej mieć też podpięty woltomierz )i zobaczyć czy napięcie pójdzie w dół i o ile,będzie to też widoczne na największym odbiorniku , czyli żarówce reflektora.Przypuszczam,że jakiś zapas mocy na alternatorze jest,ale praca na max obciążeniu nie jest najlepszym rozwiązaniem.
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2298
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: Alternator

Postautor: Arcon dodano: 05 lut 2014, 12:51

Trzeba pamiętać, że alternator ma tym większą moc, im są wyższe obroty. Może się okazać, że na biegu jałowym zabraknie prądu na zasilenie wszystkich odbiorników, a przy 4 tys. obrotów - wystarczy.
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Re: Alternator

Postautor: jacek.rc dodano: 05 lut 2014, 13:07

Arcon pisze:Trzeba pamiętać, że alternator ma tym większą moc, im są wyższe obroty. Może się okazać, że na biegu jałowym zabraknie prądu na zasilenie wszystkich odbiorników, a przy 4 tys. obrotów - wystarczy.

Ale wtedy wiemy,że alternator jest wykorzystywany na maxa :kicha: .
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2298
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Następna

Wróć do Cruiser 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość