tak szczerze

Porady doświadczonych dla początkujących
(jak jeździć, jak hamować, jak upadać, jak jeździć w grupie)
moderatorzy: Wojtas

tak szczerze

Postautor: PalKory dodano: 10 gru 2009, 15:27

Niezłe porównanie...;)
PalKory
 

tak szczerze

Postautor: Luca dodano: 11 gru 2009, 10:02

Shipp pisze:Jeśli porównam do Draga, to śmiało mogę powiedzieć, że Vista nie ma tylnego hamulca.

Przecież ty nie używasz tylnego hamulca w dragu bo się zacina :rotfl:
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5079
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

tak szczerze

Postautor: Shipp dodano: 11 gru 2009, 12:37

Raz się zaciął bo... był zasyfiony! :))
Shipp
Forumowicz
 
Posty: 1345
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:42
Motocykl: .

tak szczerze

Postautor: Dobry dodano: 11 kwie 2010, 21:36

Ostatnio oglądałem program Mono-ślad czy coś na TVN Turobo i było o hamowaniu przednim hamulcem.Instruktor tłumaczył że podczas hamowania przodem nie można się opierać na kierownicy tylko ją trzymać ponieważ każda kierownica jak on to określił ,,myszkuję,, i przy mocnym trzymaniu kiery blokujemy to myszkowanie i to jest przyczyną uślizgu przedniego koła czyli gleba.Powiedział że stopy mocna usadowione na podnóżkach,kolana przylegają do baku i podczas hamowania mięśnie pleców i brzucha powinny utrzymywać sylwetkę prosto i nie przechyloną do przodu czyli nie naciskamy na kierownice niech sobie myszkuję.
Ocenę skuteczności pozostawiam wam :cwaniak:
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1709
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

tak szczerze

Postautor: Luca dodano: 12 kwie 2010, 11:35

żołnierz pisze:...każda kierownica jak on to określił ,,myszkuję,, i przy mocnym trzymaniu kiery blokujemy to myszkowanie i to jest przyczyną uślizgu przedniego koła czyli gleba.Powiedział że stopy mocna usadowione na podnóżkach,kolana przylegają do baku i podczas hamowania mięśnie pleców i brzucha powinny utrzymywać sylwetkę prosto i nie przechyloną do przodu czyli nie naciskamy na kierownice niech sobie myszkuję.

Na ścigach, turystykach, nakedach itp to się zgodzę ale na chopperze, czy cruiserze dla mnie jest to niewykonalne. No bo niby jak mam ścisnąć kolanami bak, który jest obło-jajowaty, zapieranie się na podnózkach powoduje, że moto chce mnie katapultować przez kierownicę, więc i tak muszę się trzymać tej kierownicy, by nie wylecieć. Do tego jak całą siłę przenoszę przez nogi to nie mam żadnego wyczucia w tylnym hamulcu i mogę wtedy zapomnieć o wspomaganiu hamowania tyłem. Do tego niech mam z tyłu plecaczka, który leci na mnie przy hamowaniu i jak tu lekko trzymać kierowcicę?
Przy łagodniejszych hamowaniach to spokojnie mogę przenosić siłę nogami ale przy awaryjnym hamowaniu dziele siłę na ręce i nogi, nie zastanawiając się nad tym, tylko skupiam się by nie zblokować kół i nie przywalić w coś.
Pewnie specjaliści wiedzą lepiej ale z lekkim trzymaniem kierownicy podczas silnego hamowania mam problem nie do przeskoczenia dla mnie.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5079
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

tak szczerze

Postautor: Dobry dodano: 13 kwie 2010, 14:58

Powiem tak właśnie dzisiaj wypróbowałem to hamowanie i rzeczywiście ta kierownica myszkuje nie czułem tego nigdy bo zawsze traktowałem ją jako mocne oparcie dla rąk i mocno trzymałem podczas hamowania.Prędkość nie była duża bo 60 i hamowanie też nie było awaryjne ale czuć było układanie się amortyzatorów z kierą.
A tak jak Łukaszu mówisz jak ci dojdzie jakiś plecaczek lecący na ciebie to raczej niewykonalne
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1709
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

tak szczerze

Postautor: ejska dodano: 15 kwie 2010, 13:56

http://www.youtube.com/watch?v=XmftYMs0 ... re=related
..odnośnie hamowania i myszkowania...ciekawe jak tu nie trzymać kierownicy choć moto ma abs..ps tak od 3.45 min można obejrzeć :) od 4.26 min widać jedno duże 'myszknięcie' i chyba była by gleba gdyby mocno nie trzymać kierownicy..
ejska
 

tak szczerze

Postautor: KaeM dodano: 17 kwie 2010, 01:01

Na temat myszkowania kierownicy i hamowania sporo jest dyskusji.
Trzeba też jednak zwrócić uwagę na różny sposób "mocnego trzymania".
Co innego oprzeć się podczas hamowania a co innego usztywnić.
Generalnie jest tak, że jeśli usztywni się kierownicę to myszkowanie przekłada się na cały motocykl. Co pogarsza stabilność.
Miałem okazję to potestować na swoim. Miałem za mocno dokręconą kolumnę. Kierownica ciężko reagowała. Trudno było tak jechać.
Maszyna chodziła na prawo i lewo , trzeba było sporo siły wkładać w kontry. Przejechałem tak 10 km zanim poprawiłem a zmęczony byłem jak po 300. Polecam :P
Awatar użytkownika
KaeM
Forumowicz
 
Posty: 504
Rejestracja: 23 sie 2009, 13:11
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: BMW F800ST
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

tak szczerze

Postautor: ejska dodano: 20 kwie 2010, 11:58

dyskusje mogą być ;-) ale najpewniejsze jest testowanie na własnym moto..inaczej jest jak moto waży parę kg inaczej jak jest to potężne moto..więc jeździmy i próbujemy wszystkiego im więcej extremalnych sytuacji tym lepsze panowanie na motocyklu..uważajmy tylko na siebie..
ejska
 

Poprzednia

Wróć do Szkoła bezpiecznej jazdy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość