Szpetka była w Stobnicy na prawym brzegu Warty przy moście kolejowym Stobnica - Brączewo. A Szpetnym dzisiaj udałem się przez Sepno, Sycyn obok stajni „Dziewuch” jak je pieszczotliwie Szubi nazywa

dalej piaszczystą, Amerykańską autostradą przez las (chwila nieuwagi na zakręcie i sosna wywalona

) do Brączewa przy moście na lewym brzegu Warty. Od mostu nasypem kolejowym pozostałym po lini kolejowej w kierunku Obrzycka. Po drodze niespodzianka, Prekambryjski głaz narzutowy. Dalej stary most kolejowy na rzece Sama po którym wjeżdżamy do Obrzycka, przecinamy DK 185 i wjeżdżamy na tor 1 na peronie pierwszym stacji kolejowej Obrzycko. Ostatni pociąg pasażerski relacji Oborniki Wlkp. - Wronki przejechał tędy 31 temu. Nasyp po torowisku od Obornik Wlkp. do Stobnicy wykorzystano do budowy bardzo fajnej drogi rowerowej. Od Brączewa do Obrzycka nasyp jest w dobrym stanie, Szpetny dał radę

. W Obrzycku lokalna władza rozsprzedała tereny po torowisku w okolicy dworca, jeżeli kiedyś dojdzie do budowy drogi rowerowej to tylko do DK185. Może kiedyś się pokuszę odszukać pozostałości trasy od Obrzycka do Wronek.
Kilka zdjęć z wycieczki, miłego oglądania
https://photos.app.goo.gl/E2K57ChnGQWt3HGM7Linia została otwarta w 1909 roku, na całej długości miała jeden tor.
31 sierpnia 1991 zawieszono ruch pasażerski na linii, a od 1994 także towarowy. W 2005 roku linię usunięto z ewidencji PLK i na przeważającej długości rozebrano. Na początku roku 2013 rozebrano do semafora wjazdowego ostatnie metry pozostałego odcinka od Wronek do mostu przez rz. Wartę. Most w Stobnicy został umieszczony na liście zabytków.
https://photos.app.goo.gl/uWCqFCXD1iXXFzee7
Im bardziej jesteś przekonany że masz niezawodne terenowe auto, tym dalej pójdziesz po traktor