Parę pytań.

Parę pytań.

Postautor: misiek81 dodano: 11 sty 2011, 17:16

Witam.
Jako, że poznałem dwa odrębne zdania na temat działania tegoż kranika, a jestem z natury dość uparty :) zapytałem u źródła - wysyłając maila do głównego serwisu Zipp.
Jako pytanie wysłałem dokładnie treść swojego pierwszego postu nt kranika.
Oto otrzymana odpowiedź:
"Pompa paliwa jest zasilana w paliwo niezależnie czy silnik pracuje czy nie, czyli na przewodzie kranik – pompa paliwo płynie po przekręceniu kranika w pozycję dolną lub górną bez uruchamiania silnika. Pozycja środkowa kranika odpowiada zamknięciu dopływu paliwa do pompy. Zastosowanie pompy ma na celu równomierne dostarczanie paliwa do gaźnika w zależności od obrotów silnika.
Opisane przez Pana działanie kranika jest prawidłowe."
Do tej odpowiedzi dołączone jest zdjęcie kranika ze "strzałkami": otwarty- na dole, rezerwa - na górze... Ja mam przestawione przewody ze zbiornika (wiedziałem o tym już wcześniej na podstawie schematu)
Rozwiewa to wątpliwości działania kranika w Zipp Roadstar
Szkoda jedynie, że nie zostało wyjaśnione po co w takim razie doprowadzone jest podciśnienie do kranika? Co ono daje? Dalej pozostaje to dla mnie tajemnicą :)
PS. Odpowiedź otrzymałem na drugi dzień po zadaniu pytania... dla mnie to też oznaka pewnej solidności, rzetelności firmy i podejścia do klienta :)
Pozdrowienia
misiek81
Forumowicz
 
Posty: 24
Rejestracja: 31 gru 2010, 19:06
Lokalizacja: Beskid Niski
Motocykl: Zipp Roadstar 250V 2010
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Parę pytań.

Postautor: Grzeno dodano: 11 sty 2011, 17:20

U mnie też jest podciśnienie i działa
jak ściągam główny wężyk z kranika dostarczający paliwo to bez odpalenia Chininsona paliwko nie leci a kranik otwarty
Charlej Chininson/V-Stromx2/VN-900/NC750X
Awatar użytkownika
Grzeno
Klubowicz
 
Posty: 1468
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:32
Lokalizacja: Gdańsk (na blachach) GD ....
Motocykl: CHARLEJ CHININSON/Vstrom/VN900
Tel. kom.: 792550845
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Parę pytań.

Postautor: Arcon dodano: 12 sty 2011, 11:03

Dziwne dziwne... _bezradny

Jak jechaliśmy do Bronkowa, to na trasie Ola w swoim Roadstarze "dobiła" do rezerwy. Jako że nie przełączyła w porę kranika, silnik wziął i zgasł (znaczy się, gaźnik był pusty). Późniejsze przełączenie kranika na RES nie pomogło - kręcił, kręcił, ale nie palił. Pomogło dopiero zalanie gaźnika z pozycji środkowej kranika, wtedy uruchomiliśmy bez problemu, i po przełączeniu na rezerwę pojechaliśmy dalej. Znaczy się - działanie było dokładnie takie, jak w przypadku kraników sterowanych podciśnieniem.

Tak sobie myślę - może po prostu montowali dwa rodzaje kraników?
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Parę pytań.

Postautor: cruenzo dodano: 12 sty 2011, 17:40

a czy Ola długo kręciła po przejściu na rezerwę po zgaśnięciu? Mi się kilka razy zdarzyło i na początku myślałem, ze moto się zepsuło, ale że chinole się nie psują to pokręciłem nieco dłużej i zagadał.
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48

Parę pytań.

Postautor: oleńka dodano: 12 sty 2011, 18:03

Nie tak długo Michał :). Parę razy. Dobrze, że chłopaki byli ze mną, bo już o włos byłam od czarnowidzctwa, że się moto spsuło ;).
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

Parę pytań.

Postautor: cruenzo dodano: 12 sty 2011, 18:47

no ale chinole się nie psują...co najwyżej rozjeżdżają je puszkarze na parkingach
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48

Parę pytań.

Postautor: oleńka dodano: 12 sty 2011, 19:03

:D Tys prowda
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

Parę pytań.

Postautor: misiek81 dodano: 12 sty 2011, 20:45

Jako, że uparty jestem z natury :) , wysłałem kolejne pytanie: po co w takim razie podciśnienie na tym kraniku? Co ono daje?
Dostałem taką odpowiedź:
"zastosowanie pompki przy kraniku ma również swoje zastosowanie a mianowicie pompka ta ma za zadanie wyrównanie ciśnienia paliwa między kranikiem a pompą paliwa. Bezwładny przepływ paliwa do pompy mógłby powodować jej zapowietrzanie się."...
Może coś w tym jest...
Fakt - faktem : działa dobrze to może nie ma co się czepiać szczegółów :))
Ja na tym poprzestanę uznając, że Pan w servisie Zipp'a wie co mówi
A międzyczasie natrafiłem na kolejną przeszkodę... Wypatrując wiosny pomyślałem, że można by trochę doposażyć motor i zacząłem się rozglądać za gmolami...
No i tu ściana - wygląda, że nie do przejścia. Nie mogę nic znaleźć - a jak już jakieś są, to w kształcie mało atrakcyjnym.
Może ktoś z Państwa ma jakieś doświadczenia, lub wie gdzie w necie można takie gmole znaleźć?
Byłbym wdzięczny za jakiś namiar :) Koniecznie gotowe, dedykowane - gdyż na zamówienie byłaby łatwiejsza możliwość, ale bez przymiarki się wtedy nie obejdzie
misiek81
Forumowicz
 
Posty: 24
Rejestracja: 31 gru 2010, 19:06
Lokalizacja: Beskid Niski
Motocykl: Zipp Roadstar 250V 2010
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Parę pytań.

Postautor: oleńka dodano: 12 sty 2011, 21:13

Z gmolami Misiek do naszych Roadstarów jest malutki problem. Pasują od Virago 250, ale... osiągalne są jednynie gmole osłaniające silnik, albo właśnie te " mało atrakcyjne " ;). Grzebię w necie od kilku miesięcy i niestety :(. Pozostaje jedynie albo cierpliwie czekać aż coś się pojawi, albo po prostu zrobić na zamówienie.
Aaaa przypomniało mi się, że kolega zamawiał gmole, które przeznaczone były do Virago 535. Pasowały, owszem i kształt nawet miały fajny, ale wykonanie kiepsciutkie. Cienkie jakieś i na 100% nie z nierdzewki. Cenowo nawet tanie. W każdym razie do mnie nie przemówiły. A specjalnie czekałam aż zamontuje i pokaże, bo gdyby się okazało, że fajne , to i ja bym się skusiła. W każdym razie kupił je na ale drogo ;).
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

Parę pytań.

Postautor: thomas dodano: 12 lut 2011, 21:40

Mam pytanko jakiej wielkości powinny być sakwy żeby nie przytłaczały wielkością roadstera .Mierzylem do takich 48 na 31na 18 ,ale jak zmierzyłem miarką to zwątpiłem.



Mam pytanko jakiej wielkości powinny być sakwy żeby nie przytłaczały wielkością roadstera .Mierzylem do takich 48 na 31na 18 ,ale jak zmierzyłem miarką to zwątpiłem.
thomas
Forumowicz
 
Posty: 241
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Żary
Motocykl: Zipp Roadstar 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

PoprzedniaNastępna

Wróć do Zipp Roadstar

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości