Ustawienia gażników

Ustawienia gażników

Postautor: Deamiens dodano: 12 lip 2011, 21:29

Regulując mieszankę, regulujesz mieszankę, do obrotów jest inna śrubka.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Ustawienia gażników

Postautor: andrzej dodano: 12 lip 2011, 21:30

Easy Rider pisze:Teraz zaczynam "łapać" :_hura" Synchronizację na pewno sprawdzę i zastanawiam się czy regulować mieszankę - czy regulacja wpłynie na spadek obrotów na biegu jałowym?


Wysokie obroty biegu jałowego mogą być spowodowane złym ustawieniem mieszanki.

W moim motocyklu w jednym gaźniku mam wykręcone na cztery pełne obroty a w drugim na trzy pełne obroty.
Dopiero po takich ustawieniach, moto na wolnych obrotach pracuje prawidłowo.
A kiedy śrubki od regulacji mieszanki miałem wykręcone tylko na jeden obrót, moto bardzo długo schodziło z wysokich obrotów na niskie co bardzo przeszkadzało podczas zmiany biegów.
Być może to jest przyczyną braku możliwości regulacji obrotów.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1455
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Ustawienia gażników

Postautor: eNgine dodano: 13 lip 2011, 13:54

Zasada jest taka że najpierw podciągasz obroty śrubą od obrotów żeby były wyższe.
Poźniej wkręcasz obydwie śruby od składu mieszanki jak motocykl zaczyna przygasać to wykręcasz i liczysz obroty. Jak już wykręcisz na tyle że znowu zaczyna przygasać to dzielilisz zliczoną ilość obrotów przez 2 i o tyle wkręcasz spowrotem (czyli żeby być mniej więcej po środku). Następnie obniżasz obroty śrubą od obrotów do preferowanej wartości i to tyle.
Problem jest taki, że to są 2 niezależne gaźniki i ciężko ustawić tą samą mieszankę na obydwu.

Myślę że źle ustawiona mieszanka może wpływać na podwyższone obroty na biegu jałowym, chociaż równie dobrze może to być efekt zawieszonej iglicy, która nie odcina dobrze dopływu paliwa przy domkniętej przepustnicy.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 926
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Ustawienia gażników

Postautor: Vater dodano: 13 lip 2011, 19:27

Kapitulacja - poddaję się. Przy pomocy wakuometra (domowej roboty - benzyna w wężyku i grawitacja ziemska) podjąłem dziś próby synchronizacji gazników. Po podłaczeniu zestawu prawy gar zassał wszystko. Druga i trzecia próba z wynikiem identycznym, czyli równego podcisnienia w gażnikach nie ma. Na podstawie doświadczeń innych forumowiczów użyłem zamiast benzyny małej kulki z łozyska z jednoczesną blokadą rurek szpilkami. Efekt; kulka skoczyła na maksa do górnej części prawej ruruki (od prawego cylindra). Rozpoczynam zatem regulację śrubą przepustnicy. Kulka powoli wraca w dolne położenie, czyli podcisnienie w gażnikach w miarę równe. Ale co z tego, jak obroty skoczyły do 4.000 i silnik zaczął wyć jak wściekły _boisie . Trzykrotnie powtórzyłem całą operację i za każdym razem to samo; rpm 4000. Wróciłem do poprzednich ustawień przepustnicy i obroty silnika zmiejszyły sie do 2.000 i nic poniżej.
Kapituluję, już nic nie przychodzi mi do głowy. Chyba faktycznie będę musiał kopnąć się do serwisu. Chyba, że ktoś zna przyczynę takiego zachowania i oświeci mnie :( .
Vater
 

Ustawienia gażników

Postautor: Deamiens dodano: 13 lip 2011, 19:55

A nie da się zmniejszyć obrotów śrubką regulacji wolnych obrotów? W ogóle, zapinki na iglicach masz ustawione symetrycznie, tzn. na tym samym rowku? Śrubki regulacji mieszanki też symetrycznie? Wg. mnie od tego przydałoby się zacząć.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Ustawienia gażników

Postautor: Vater dodano: 13 lip 2011, 20:21

Śrubka regulacji wolnych obrotów jest wykręcona i nawet nie dotyka języka, śrubki regulacji mieszanki symetryczne na 2 obroty, iglic nie oglądałem bo moto nowe i nawet jeszcze nie dojrzałem do rozbierania gaznika. Chyba jeszcze skorzystam z porady eNgine w zakresie ustawienia od podstaw wolnych obrotów. No i zaopatrzę sie w oryginalne wakuometry, bo z tą rurką to taka prowizorka i niezbyt miarodajna.
Vater
 

Ustawienia gażników

Postautor: Deamiens dodano: 13 lip 2011, 20:52

Za to komplet wakuometrów dobrej jakości to kilka setek...
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Ustawienia gażników

Postautor: Indianer dodano: 13 lip 2011, 22:55

Eee tam chińskie też są ok i można za 60zł kupić :D
Awatar użytkownika
Indianer
Forumowicz
 
Posty: 95
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:18
Lokalizacja: Piekary ?l?skie
Motocykl: Zipp Raven 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 41

Ustawienia gażników

Postautor: miqul dodano: 13 lip 2011, 23:08

W rzeczy samej jeden , można za dwadzieścia parę złotych kupić więc komplet z przesyłką koło 6dych będzie.
Awatar użytkownika
miqul
Klubowicz
 
Posty: 327
Rejestracja: 24 cze 2011, 16:22
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: RAVEN; CB500S; CBR 1100XX
Tel. kom.: 502832983
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Ustawienia gażników

Postautor: andrzej dodano: 14 lip 2011, 14:37

Co do obrotów, to spróbuj wkręcić śrubki regulacji mieszanki do oporu, a potem wykręć na 3 pełne obroty.
Jeżeli i to nie pomoże, to masz zawieszone iglice w gaźniku.

Warto spróbować przedmuchać gaźnik sprężonym powietrzem.
Coś się zawiesiło i myślę, że gwarant powinien tym się zająć.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1455
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

PoprzedniaNastępna

Wróć do Zipp Raven

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron