Regulacja i prawidłowa praca silnika

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: ZimA dodano: 04 kwie 2017, 09:47

Więc grzebaniem możesz narobić sobie tylko więcej szkód. To że nie wkręca się w obroty to według mnie wina gaźników. Mogą być brudne, rozsynchronizowane, mogą być uszkodzone membrany w gaźnikach itd.
Ja zrobił bym tak. Wyjął wyczyścił gaźniki (oczywiście w środku po rozebraniu a nie z zewnątrz) sprawdził stan elementów. Potem wszystko złożył posprawdzał szczelności na krućcach ssących i wężykach podcieniowych. Wymienił filtr powietrza. Warto sprawdzić czy poziom pływaków jest tak samo ustawiony. U siebie jeszcze nigdy nie zmieniałam ustawienia poziomu paliwa.
Ustawił zawory.
Potem odpalamy, rozgrzewamy do temperatury pracy. Czyli ma być ciepły nie przegrzany, nie wiem jak Ci to opisać, bo ja po prostu wiem Kiedy mój Raven ma już odpowiednią temperaturę.
Teraz czas na skład mieszanki. W lewy cylinder wkręcamy ColorTune zamiast zwykłej świecy, odpalamy i po kolorze wybuchu mieszanki ustawiamy skład.
Potem prawy cylinder to samo.

Potem wkładamy zwykłe świece i podpinamy do krućcy ssących wakuometry. Regulujemy śrubą synchronizacje gaźników.

i wlała ;)
Dużo trzeba sprawdzić przy Twoim problemie.


A co do wrzuceniu luzu to zawsze wrzucam z delikatna przegazówką i nie ma problemu. Bez niej zawsze mam problem ze znalezieniem luzu. zawsze tak było odkąd go kupiłem. miał wtedy 7000 km a teraz ma 22000 km natrzaskane.
Awatar użytkownika
ZimA
Forumowicz
 
Posty: 80
Rejestracja: 05 mar 2014, 12:34
Lokalizacja: Marki
Motocykl: Zipp Raven 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: Andrzej112 dodano: 04 kwie 2017, 10:05

U Ciebie tez palila lampka ze niby luz byl a nie bylo?
Andrzej112
Forumowicz
 
Posty: 12
Rejestracja: 03 kwie 2017, 20:32
Motocykl: Raven 250
Płeć: mężczyzna

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: ZimA dodano: 04 kwie 2017, 10:07

Zdarzyło się kilka razy.
Awatar użytkownika
ZimA
Forumowicz
 
Posty: 80
Rejestracja: 05 mar 2014, 12:34
Lokalizacja: Marki
Motocykl: Zipp Raven 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: Andrzej112 dodano: 04 kwie 2017, 10:14

To juz prawie wszystko wiem. Z gaxnikami to zajade na regulacje i sam sie nie bede bawil. Bo po przestawieniu iglicy do gory to odrazu regulacja jest na nowo potrzebna tak? I jeszcze jedno czssem mam erazenie ze jak wrzucam bieg 2 to mi wyskakuje... Moze to.kwestia egulacji sprzegla? Tez tak macie? Moj motor jest z 2008r i ma okolo 4000tys przejechane
Andrzej112
Forumowicz
 
Posty: 12
Rejestracja: 03 kwie 2017, 20:32
Motocykl: Raven 250
Płeć: mężczyzna

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: ZimA dodano: 04 kwie 2017, 10:19

Oczywiście że jak zmieniasz coś w gaźniku to i regulacja synchronizacji jest potrzebna. Nie podnoś tych iglic, to bezsensu. Przejechałem tak 8000 km i uznałem że wracam do standardowych ustawień.
To samo tyczy się zaworów, po regulacji zaworów, synchronizacja gaźników.

Jeszcze bym kolor świec sprawdził.

Podciągnij delikatnie sprzęgło, i sprawdź czy wrzucanie luzu i dwójki się poprawiło.
Awatar użytkownika
ZimA
Forumowicz
 
Posty: 80
Rejestracja: 05 mar 2014, 12:34
Lokalizacja: Marki
Motocykl: Zipp Raven 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: Andrzej112 dodano: 04 kwie 2017, 10:34

Podpowiecie jak podciagnac sprzeglo? I na co uwage zwracac?
Andrzej112
Forumowicz
 
Posty: 12
Rejestracja: 03 kwie 2017, 20:32
Motocykl: Raven 250
Płeć: mężczyzna

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: ZimA dodano: 04 kwie 2017, 10:46

Choćby przy klamce masz regulacje (taka na szybko). a dokładną przy deklu od strony sprzęgła. Luz na klamce powinien być. Zobacz jaki teraz masz i zmniejsz go o kilka milimetrów.

Z całym szacunkiem. Piszesz że ustawiałeś zawory, a nie umiesz wyregulować sobie linki sprzęgła?

Warto też przesmarować sobie linkę raz do roku.
Awatar użytkownika
ZimA
Forumowicz
 
Posty: 80
Rejestracja: 05 mar 2014, 12:34
Lokalizacja: Marki
Motocykl: Zipp Raven 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: Andrzej112 dodano: 04 kwie 2017, 10:54

Nie regulowalem nigdy sprzegla i myslalem ze moze inaczej sie to.robi. a z tym szalonym wskaźnikiem paliwa da sie cos zrobic?
Andrzej112
Forumowicz
 
Posty: 12
Rejestracja: 03 kwie 2017, 20:32
Motocykl: Raven 250
Płeć: mężczyzna

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: ZimA dodano: 04 kwie 2017, 11:01

Wskaźnika, tak można odłączyć. to chyba nigdy niekomu chyba nie działało jak należy w tej wersji Ravena.
Awatar użytkownika
ZimA
Forumowicz
 
Posty: 80
Rejestracja: 05 mar 2014, 12:34
Lokalizacja: Marki
Motocykl: Zipp Raven 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Regulacja i prawidłowa praca silnika

Postautor: eNgine dodano: 04 kwie 2017, 21:14

Generalnie zgadzam się ze wszystkim co napisał ZimA, dodam jeszcze, że i u mnie występuje to że czujnik zaczyna już pokazywać że luz wskoczył, a sama skrzynia ma jeszcze zapiętą 2kę. Czasem trzeba delikatnie poprawić jak u ciebie. Znajdowanie luzu zawsze z lekką przygazówką i popuszczaniem sprzęgła - wtedy jest znacznie łatwiej - zresztą podobnie muszę robić w 4 letniej Hondzie - więc taki już urok skrzyń motocyklowych.
Co do nie zapinania się 2 biegu do końca - podciągnij trochę regulację na cięgnie zmiany biegów, tak żeby nie trzeba było za mocno do ciskać piętą - może być tak że ci się pięta blokuje na podeście a jeszcze dźwignia chciała by niżej.
Możesz też zmniejszyć luz na klamce od sprzęgła tak, żeby latała maksymalnie 10mm patrząc na jej koniec - czyli zwiększyć zakres ruchu wysprzęglania. Wskaźnik paliwa odłączyć, żeby nie denerwował, albo wymienić na pływakowy.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 926
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

PoprzedniaNastępna

Wróć do Zipp Raven

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości