Co wybrać?

Re: Co wybrać?

Postautor: beniamin82 dodano: 15 cze 2016, 20:27

Cześć, zapraszamy serdecznie do powitalni.
Chyba nikt u nas jeszcze nie ma Z-One, albo się przynajmniej nie pochwalił. Ogólnie to są nowe sprzęty, zarówno Junak RS125 jak i Z-One.
Moje zdanie jest takie że obie firmy powinny jakościowo nie odbiegać od siebie (Jianshe oraz Zongshen) szczególnie że Zongshen chce własną markę promować w Europie.
Ja bym do twojego zestawienia dodał jeszcze Keewaya RKV.
Moja rada: "kupuj to co Ci się podoba, coś co zapewni Ci banan na twarzy gdy będziesz tym jeździł i gdy będziesz na to patrzył z piwkiem w ręku"
A jak już kupisz to zapraszamy do pochwalenia się i pokazania nam sprzętu na którym z naszych zlotów.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6748
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Co wybrać?

Postautor: McLey dodano: 15 cze 2016, 21:02

Dzięki za szybką odpowiedź. RKV też brałem pod uwagę ale w tej samej kwocie Junak i Romet oferują monoshocka. Może nie wyczuwałbym różnicy w prowadzeniu ale monoshock bardziej mi się podoba. Nadal jednak nie skreślam Keewaya, ale jeszcze na nim nie siedziałem i nie macałem.
Ps. Przywitałem sie już w odpowiednim dziale ale nie zaszkodzi i tutaj. Witajcie!

Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka
McLey
Forumowicz
 
Posty: 3
Rejestracja: 19 maja 2016, 11:55
Motocykl: J123
Płeć: mężczyzna

Re: Co wybrać?

Postautor: Oldrock dodano: 20 cze 2016, 11:42

Ja ze swojej strony polecam Keewaya, sam posiadam KSL125 i też jak wielu tu wahałem się pomiędzy Junakiem, Rometem czy Keewayem. Niestety nikt nie może za ciebie zdecydować . Bardzo ważne żeby moto było odbiciem ciebie bo w przeciwnym razie będziesz się na nim męczył. Jak lubisz sportową jazdę to bierz Z Ona , RKV czy RS125 Pro, jak chcesz się snuć na imitacjach dużych motocykli to polecam Keeway Superlight lub Junak M11-12. Powiem ci jedno osiągi (oprócz RS125 pro , którego nie znam i ma 12 KM) są bardzo zbliżone do siebie i nie ma co się nad nimi rozczulać, to tylko 125 :)). Jest jeszcze jedno zajebiście ważne pytanie, na które musisz sobie odpowiedzieć : Czy 125 to pojemność na jakiej chcesz skończyć, czy wstęp do dużych motocykli? Jak tylko wstęp to moim zdaniem szukał bym używki bo bardzo szybko zapragniesz dołożyć więcej do pieca. Tak jest w moim przypadku i chociaż jestem bardzo zadowolony z mojej "Kasiuni" to w przyszłym roku Prawko A i Większe Moto : ))) Pozdrawiam Józek.
Awatar użytkownika
Oldrock
Forumowicz
 
Posty: 93
Rejestracja: 13 gru 2015, 13:45
Lokalizacja: Zabrze
Motocykl: Keeway Superlight 125
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Re: Co wybrać?

Postautor: przemas1988 dodano: 14 sie 2016, 11:31

Witam, w tym roku postanowiłem w końcu kupić sobie motocykl 125 ccm. Przez 5 lat jeździłem na routerze ws50. Moto będzie używane na dojazdy do pracy, jeżdżenie po okolicy a od czasu do czasu na jakieś dalsze wypady np. w góry jakieś 120 km w jedną stronę. Od dłuższego czasu przeglądam allegro i mam parę typów:
1. Romet z-one t
2. Keeway rkv
3. Sym wolf
4. Junak rs 125 lub rs 125 pro
5. Romet rcr
Z one t zainteresował mnie ze względu na dość dużą owiewkę z przodu, hamulce tarczowe, dość szerokie opony oraz pojedynczy amortyzator z tyłu. Keeway rkv ma silnik z filtrem oleju, piękny wygląd oraz z tego co czytałem bardzo dobrą jakość wykonania jak na chińczyka. Sym wolf jest dość dużym motocyklem jak na 125 co dla mnie jest akurat zaletą, ma szerokie opony i moim zadaniem jest jedną z ładniejszych 125 choć ma wady w postaci hamulca bębnowego z tyłu czy zupełnie niepasującego do niego wydechu. Junak rs 125 ma ogólnie dobre opinie plus ładny wygląd choć zegary w nim mi osobiście nie odpowiadają plus ma hamulec bębnowy z tyłu. Rs 125 pro ma chłodzenie cieczą, ponad 12 km oraz hamulec tarczowy z tyłu. Romet rcr mimo że to zupełnie inny typ motocykla to zachwycił mnie wyglądem, 2-cylindrowym silnikiem oraz bardzo dobrymi hamulcami. Z wad to olbrzymia jak na 125 waga i dość ubogi zestaw wskaźników.
Pod koniec miesiąca wybieram się do sklepu gdzie będę miał okazje zobaczyć na żywo i porównać wszystkie te motocykle. Pytanie czy warto dopłacać za chłodzenie cieczą i 4-zaworowy silnik w pro bądź 2-cylindrowy silnik i podwójną tarczę w rcr te 1,5-2 tyś w porównaniu z pozostałymi( sym wolf można dostać za nawet 7 tyś. czyli porównywalnie z rs 125 czy z-one t)?
Prędkości z jakimi będę jeździł raczej nie będą większe jak 80km/h a moto ma być na lata bo nie planuje robienia kategorii A. Będę wdzięczny za każdą opinię i radę.
przemas1988
Forumowicz
 
Posty: 59
Rejestracja: 25 wrz 2015, 14:54
Lokalizacja: Zendek
Motocykl: router ws50 - keeway rkv 125
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Re: Co wybrać?

Postautor: garfik dodano: 14 sie 2016, 22:17

przemas1988 pisze:Prędkości z jakimi będę jeździł raczej nie będą większe jak 80km/h a moto ma być na lata bo nie planuje robienia kategorii A.

Też tak myślałem... ;p
--
90% wypadków wydarza się w domu. ZAKAZAĆ DOMÓW!
Those, who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety - Benjamin Franklin

KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
Awatar użytkownika
garfik
Forumowicz
 
Posty: 635
Rejestracja: 26 wrz 2015, 21:54
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Motocykl: Nornica - Yamaha XJ 600 N
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Re: Co wybrać?

Postautor: Oldrock dodano: 15 sie 2016, 13:20

Na lata to Keeway RKV !
Awatar użytkownika
Oldrock
Forumowicz
 
Posty: 93
Rejestracja: 13 gru 2015, 13:45
Lokalizacja: Zabrze
Motocykl: Keeway Superlight 125
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Re: Co wybrać?

Postautor: vexus dodano: 15 sie 2016, 16:19

garfik pisze:
przemas1988 pisze:Prędkości z jakimi będę jeździł raczej nie będą większe jak 80km/h a moto ma być na lata bo nie planuje robienia kategorii A.

Też tak myślałem... ;p

Mi wystarczyły 3 miesiące, i już jestem na kursie :-) ech im bliżej 40 tym bardziej człowiek młodnieje :-D

Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50L przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
vexus
Forumowicz
 
Posty: 40
Rejestracja: 18 kwie 2016, 16:17
Motocykl: keeway superlight 125
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: Co wybrać?

Postautor: garfik dodano: 15 sie 2016, 17:46

vexus pisze:
garfik pisze:
przemas1988 pisze:Prędkości z jakimi będę jeździł raczej nie będą większe jak 80km/h a moto ma być na lata bo nie planuje robienia kategorii A.

Też tak myślałem... ;p

Mi wystarczyły 3 miesiące, i już jestem na kursie :-) ech im bliżej 40 tym bardziej człowiek młodnieje :-D

Mi też 3. Kurs już na ukończeniu niestety, szkoda bo to fajna zabawa.
W moim przypadku - im bliżej 50 :D
--
90% wypadków wydarza się w domu. ZAKAZAĆ DOMÓW!
Those, who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety - Benjamin Franklin

KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
Awatar użytkownika
garfik
Forumowicz
 
Posty: 635
Rejestracja: 26 wrz 2015, 21:54
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Motocykl: Nornica - Yamaha XJ 600 N
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Re: Co wybrać?

Postautor: przemas1988 dodano: 16 sie 2016, 01:38

Pare lat jeździlem 50 zanim uznalem że chce coś szybszego. Pewnie z 4-5 lat minie zanim zdecyduje czy robić kategorie A i kupować mocniejsze moto.
przemas1988
Forumowicz
 
Posty: 59
Rejestracja: 25 wrz 2015, 14:54
Lokalizacja: Zendek
Motocykl: router ws50 - keeway rkv 125
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Re: Co wybrać?

Postautor: Snajper dodano: 16 sie 2016, 02:32

przemas1988 pisze:...Pod koniec miesiąca wybieram się do sklepu gdzie będę miał okazje zobaczyć na żywo i porównać wszystkie te motocykle. Pytanie czy warto dopłacać za chłodzenie cieczą i 4-zaworowy silnik w pro bądź 2-cylindrowy silnik i podwójną tarczę w rcr te 1,5-2 tyś w porównaniu z pozostałymi( sym wolf można dostać za nawet 7 tyś. czyli porównywalnie z rs 125 czy z-one t)?
Prędkości z jakimi będę jeździł raczej nie będą większe jak 80km/h a moto ma być na lata bo nie planuje robienia kategorii A. Będę wdzięczny za każdą opinię i radę.


Zasadniczo moc 125-tek określa (dławi) ustawa i różnice pomiędzy nimi są niewielkie. Co do prędkości - z tego co pamiętam testy przy pomocy GPS-u, zasadą jest że liczniki zawyżają prędkość, więc jeśli jeden producent podaje max 90 a inny 100 to w praktyce może to oznaczać tę samą prędkość wg GPS-a.

Jeśli chodzi o konstrukcję - na pewno warto wybrać silnik z wałkiem wyrównoważającym (istotna różnica jeśli chodzi o wygodę jazdy). Chłodzenie cieczą - moim zdaniem przy mocy rzędu 10 KM dodatkowe obciążenie (płyn, podwójna ścianka cylindra, chłodnica) daje głownie psychiczny komfort, że silnik ma bardziej stabilną temperaturę, ale podnosi masę. Chłodzenie powietrzem też daje radę, nawet jeśli stoi się często w korkach w lipcowe upały. Czterozaworowy silnik - to rozwiązanie pierwotnie miało za zadanie podniesienie mocy silnika (lepsze napełnianie cylindra mieszanką), ale 125 maja ją ograniczoną ustawą, więc to też trochę kosmetyka dla tych pojemności. Dwie tarcze - to akurat ma sens - zdecydowanie poprawia hamowanie a przednie koło to podstawa jeśli chodzi o motocykle.

Ja kupując swoje moto po prostu wybrałem to, które podobało mi się najbardziej. Wierz mi, jeśli twoje moto będzie ci się podobało, wybaczysz mu wiele. Jeśli zdecydujesz się na małżeństwo z rozsądku ;) drobny problem będzie w stanie wyprowadzić cię z równowagi. Kupuj sercem :)
----------------------------------------------
Obrazek Nie walcz z maszyną. Poznaj ją, zrozum, poczuj - niech stanie się częścią Ciebie.
Awatar użytkownika
Snajper
Klubowicz
 
Posty: 1289
Rejestracja: 29 cze 2015, 22:59
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: BenycoBr125/Honda Deauville650
Tel. kom.: 698398528
Płeć: mężczyzna
Wiek: 57

PoprzedniaNastępna

Wróć do Motocykle 125 ccm

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron