Ciekawa dyskusja, ale chciałbym zapytać, czy zdejmowaliście charakterystykę tych fabrycznych modułów zapłonowych (t.zw.mapę zapłonu). Ja od roku korzystam z programowalnego modułu zapłonowego (za 240zł). Sam ustawiłem max kąt 34 st wyprzedzenia zapłonu przy 7000 obr/min. Do rozruchu i biegu jałowego ustawiłem tylko 4 i 8 stopni wyprzedzenia zapłonu. Niestety nie wiem jaką charakterystykę miał fabryczny moduł, gdyż nie mam aparatury diagnostycznej. Mam go w zapasie, ale przez rok nic złego się nie dzieje. Odczuwam zdecydowaną poprawę dynamiki silnika. Teraz jeżdżę nieco szybciej i dynamiczniej, przy tym samym zużyciu paliwa. Odczuwam jednak znaczny wpływ jakości benzyny. Po zatankowaniu na tanich stacjach czuję pogorszenie pracy. Jestem zadowolony ze zmiany, chociaż inwestycja nigdy się nie zwróci. Na razie nie szukam innych ustawień mapy zapłonu, ale chciałbym poznać charakterystyki chińskich fabrycznych modułów. A jeżdżę chińskim Zippem Raven 250.
Pozdrawiam Gitara