close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Zmiana modułu zaplonowego

Re: Zmiana modułu zaplonowego

Postautor: Gitara dodano: 07 paź 2017, 00:18

Ciekawa dyskusja, ale chciałbym zapytać, czy zdejmowaliście charakterystykę tych fabrycznych modułów zapłonowych (t.zw.mapę zapłonu). Ja od roku korzystam z programowalnego modułu zapłonowego (za 240zł). Sam ustawiłem max kąt 34 st wyprzedzenia zapłonu przy 7000 obr/min. Do rozruchu i biegu jałowego ustawiłem tylko 4 i 8 stopni wyprzedzenia zapłonu. Niestety nie wiem jaką charakterystykę miał fabryczny moduł, gdyż nie mam aparatury diagnostycznej. Mam go w zapasie, ale przez rok nic złego się nie dzieje. Odczuwam zdecydowaną poprawę dynamiki silnika. Teraz jeżdżę nieco szybciej i dynamiczniej, przy tym samym zużyciu paliwa. Odczuwam jednak znaczny wpływ jakości benzyny. Po zatankowaniu na tanich stacjach czuję pogorszenie pracy. Jestem zadowolony ze zmiany, chociaż inwestycja nigdy się nie zwróci. Na razie nie szukam innych ustawień mapy zapłonu, ale chciałbym poznać charakterystyki chińskich fabrycznych modułów. A jeżdżę chińskim Zippem Raven 250.
Pozdrawiam Gitara
Awatar użytkownika
Gitara
Forumowicz
 
Posty: 12
Rejestracja: 14 paź 2014, 21:43
Lokalizacja: Trójmiasto
Motocykl: ZippRaven250
Płeć: mężczyzna

Re: Zmiana modułu zaplonowego

Postautor: grzechu78 dodano: 07 paź 2017, 08:00

Gitara pisze:Ciekawa dyskusja, ale chciałbym zapytać, czy zdejmowaliście charakterystykę tych fabrycznych modułów zapłonowych (t.zw.mapę zapłonu)


Obrazek
Pozdrawiam,
Grzesiek
Awatar użytkownika
grzechu78
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 24 wrz 2014, 14:14
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: MG V7 III Special
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 7717844
Wiek: 47

Re: Zmiana modułu zaplonowego

Postautor: robson dodano: 07 paź 2017, 10:49

Gitara pisze: Odczuwam jednak znaczny wpływ jakości benzyny. Po zatankowaniu na tanich stacjach czuję pogorszenie pracy...
Zdrowe spostrzeżenie ale chyba nie do końca świadome. Gdyby jeszcze Twój moduł miał czujnik spalania stukowego i wiele innych czujników, i potrafił z nich skorzystać :D Prawda jest taka, że np. zalanie silnika PB98 pogorszy osiągi ale go uciszy, mowa o standardowym module i prawidłowo ustawionym gaźniku. Jeśli masz możliwość ustawiania map zapłonu to planuj głowice.
robson
Forumowicz
 
Posty: 226
Rejestracja: 08 wrz 2016, 16:24
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Motocykl: Romet Z175 x2
Płeć: mężczyzna

Poprzednia

Wróć do Keeway

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość