Barton Hyper - problem na ciepłym

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: NIKT dodano: 17 cze 2019, 20:18

Do wyregulowania luzów silnik musi być zimy.

Mniej więcej tak to wygląda:
Tylko zawory nie mogą być podparte przez wałek. ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Boso, ale w ostrogach
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Zarząd KCM
 
Posty: 1617
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: losiek dodano: 17 cze 2019, 21:25

@NIKT Dzięki za foty, chyba sam spróbuję to ogarnąć - przyda się taka umiejętność na przyszłość :-)

Czy taki szczelinomierz będzie ok?
https://allegro.pl/oferta/szczelinomier ... 6533969253

Taki manual znalazłem co sądzisz?
https://www.jednoslad.pl/poradnik-ustaw ... reloaded=1
Awatar użytkownika
losiek
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 lut 2019, 10:34
Lokalizacja: Żywiec
Motocykl: Barton Hyper 125
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: NIKT dodano: 17 cze 2019, 23:21

Nie wiem po co czapkę zdejmował koleś - chyba że u niego to niezbędne :P. czapkę się zdejmuje jak masz zawory na płytki, a nie na śrubkę :P

musisz ogarnąć manuala do swojego silnika i dowiedzieć się jakie powinieneś mieć luzy zaworowe :P
dopiero potem ogarniać szczelinomierz (aczkolwiek ten jest bardzo szczegółowy) :)

Jaki tam masz silnik ?

Luzy ustawiasz w fazie nr 2 jak wałki są w górze, a zawory niepodparte :

Obrazek


1 obrot walka razrzadu to 2 obroty walu korbowego.
Jak masz tlok w gorze to raz sa we wlasciwym miejscu raz w zlym.
Co drugi raz tloka w gorze zawory sa we wlasciwym miejscu.

Jak nadal nie wiesz, wykrec zaslepki od zaworow i krec walem, zobaczysz jak sie poruszaja i w momencie kiedy wydechowy/wylotowy sie zamyka (4) (gdy sie zamknie tlok jest w gorze), a wlotowy sie otwiera (1) (tlok idzie do dolu I jak sie zamknie jest na dole) musisz krecic dalej i jak ponownie tlok bedzie szedl w gore ustaw na znaki (2) wtedy oba zawory sa zamkniete i ustawiasz luzy - ja tak ustawiam.

Na szybko to tutaj raczej ale do 2giej minuty :P
https://www.youtube.com/watch?v=Y7YCty9gi7U

Może kiedyś sam nakręcę filmik xD
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Zarząd KCM
 
Posty: 1617
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: losiek dodano: 18 cze 2019, 01:11

Z tego co wyszperałem w necie to mam silnik Loncin 157FMI OHC – kopia Hondy CB.

Co do luzów to widzę, że ludzie różnie w tym silniku ustawiają:
1. 0,05/0,05
2. 0,05/0,08
3. 0,06/0,08
4. 0,08/0,08
Awatar użytkownika
losiek
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 lut 2019, 10:34
Lokalizacja: Żywiec
Motocykl: Barton Hyper 125
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: NIKT dodano: 18 cze 2019, 01:52

Loncin klepie dla BMW, więc masz małe BMW xD

Jeśli prawda jest to co piszą internety,że 156fmi i 157fmi OHC to to samo to podpytam Brata jak ustawialiśmy w Jego 156fmi ale wydaje mi się że:
Ssący 0,05 - 0,07mm / Wydechowy 0,08 - 0,1mm.


Boso, ale w ostrogach
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Zarząd KCM
 
Posty: 1617
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: paweljunkers dodano: 18 cze 2019, 07:29

Zawsze mam zagwostke jak tu dobrac np.0,08 skąd dorwac taki szczelinomierz????????? Chyba coś nie tak z tymi wartościami ?
Awatar użytkownika
paweljunkers
Forumowicz
 
Posty: 844
Rejestracja: 01 cze 2015, 22:57
Lokalizacja: kutno
Motocykl: Honda vt 600
Tel. kom.: 733162500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: NIKT dodano: 18 cze 2019, 08:50

"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Zarząd KCM
 
Posty: 1617
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: losiek dodano: 18 cze 2019, 09:09

Awatar użytkownika
losiek
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 lut 2019, 10:34
Lokalizacja: Żywiec
Motocykl: Barton Hyper 125
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: losiek dodano: 18 cze 2019, 20:58

NIKT pisze:Nie wiem po co czapkę zdejmował koleś - chyba że u niego to niezbędne :P. czapkę się zdejmuje jak masz zawory na płytki, a nie na śrubkę :P


Czyli u mnie nie ma potrzeby ściągania pokrywy? Tak mój silnik wygląda:
Obrazek
Awatar użytkownika
losiek
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 lut 2019, 10:34
Lokalizacja: Żywiec
Motocykl: Barton Hyper 125
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: grzechu78 dodano: 18 cze 2019, 22:10

Nie, nie ściągasz pokrywy. Wystarczy odkręcić te dwa duże dekle na pokrywie, bodajże kluczem płaskim 24mm.
Pozdrawiam,
Grzesiek
Awatar użytkownika
grzechu78
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 24 wrz 2014, 14:14
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: MG V7 III Special
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 7717844
Wiek: 47

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inne motocykle

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość