Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: Gucek dodano: 31 mar 2016, 20:51

Zimny silnik na pełnym ssaniu ma okolo 3000 obr/min.W miarę wyłączania ssania obroty maleją. Po zagrzaniu i wyłączeniu ssania obroty na poziomie 1500. Ja bym reklamował jakość wykonanego montażu i brak regulacji.A tak w ogóle to bym omijał taki pseudo serwis z daleka.
Awatar użytkownika
Gucek
Klubowicz
 
Posty: 472
Rejestracja: 27 sie 2015, 20:45
Motocykl: Raven125,NT650V,ST1300,CRF1000
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: peterpan dodano: 31 mar 2016, 21:45

To ssanie nie jest płynne, dźwigienka pracuje skokowo: ssanie/bez ssania. Taaa, teraz już będę omijał z daleka. Jak pytałem 2 dni przed odstawieniem moto, to się serwisant chwalił, że robi poprawki po starym krakowskim dealerze. Dałem się złapać. Pierwszy i ostatni raz. Jutro zadzwonię i umówię się na sobotę na reklamację. Tak z ciekawości: co powinien zrobić serwis przy wymianie gaźnika? Czy sprawdzenie ustawienia pływaka i ogólnej czystości powinno być normą? Bo mi wygląda, że wyjęli z pudełka, zamontowali i koniec.
peterpan
Forumowicz
 
Posty: 60
Rejestracja: 07 sie 2015, 17:16
Lokalizacja: KRA
Motocykl: ZIPP MANIC RS 125
Płeć: mężczyzna

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: Gucek dodano: 01 kwie 2016, 11:37

peterpan pisze:To ssanie nie jest płynne, dźwigienka pracuje skokowo: ssanie/bez ssania.

Tak masz racje w oryginale tak jest .Ja sterowanie swojego ssanie przerobiłem na linkę i mam możliwość płynnej regulacji .
Generalnie z gaźnika jestem zadowolony i uważam że moto chodzi na nim lepiej niż na PZ 26,ale jest to moja opinia i dotyczy mojego motocykla.
Awatar użytkownika
Gucek
Klubowicz
 
Posty: 472
Rejestracja: 27 sie 2015, 20:45
Motocykl: Raven125,NT650V,ST1300,CRF1000
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: peterpan dodano: 04 kwie 2016, 18:46

Gaźnik niby po regulacji, ale muszę znaleźć kogoś konkretnego, bo ten macher w serwisie to wyraźnie patrzył, żeby klienta spławić jak najszybciej. Coś pokręcił, poprzegazowywał i stwierdził, że ma być. Teraz jest tak, że na ssaniu ładnie jedzie, ładnie się zbiera i jest jakby ok, bez ssania gorący silnik na wolnych chodzi, ale jedzie tylko tempem spacerowym, z odrobiną gazu, każda próba odkręcenia powoduje prychanie i mulenie. Podobnie wyłączenie ssania podczas jazdy: muł i prychanie. Mechaników samochodowych na pęczki, motocyklowy na razie tylko ten jeden niewydarzony w odległości 10 km. Pytanie brzmi: kręcić jakieś śrubki czy tak jak jest, na ssaniu, jechać do Krakowa do jakiegoś fachowca? Od razu mówię: dyszy sam nie wymienię, na rowkach na iglicy się nie znam. Z robótek ręcznych w motoryzacji najlepiej wychodzą mi drobne poprawki blacharskie :D . Może ktoś zna dobrego fachowca w Krakowie, najlepiej od strony autostrady ( Pasternik, Opolska, okolice )?
peterpan
Forumowicz
 
Posty: 60
Rejestracja: 07 sie 2015, 17:16
Lokalizacja: KRA
Motocykl: ZIPP MANIC RS 125
Płeć: mężczyzna

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: eNgine dodano: 04 kwie 2016, 19:10

Aż tak drastyczne objawy wskazywały by na problem nie tyle z samą regulacją, co jakimś syfem przytykającym dyszę. Ja bym zaczął od wyjęcia i przeczyszczenia/przedmuchania gaźnika, potem montaż, sprawdzenie czy nie łapie lewego powietrza (czy jest szczelny przy kolektorze dolotowym i połączeniu z filtrem powietrza). Dopiero po tym brałbym się za regulację. Polecam też założyć dodatkowy filtr paliwa pomiędzy kranikiem a gaźnikiem, aby w przyszłości wyeliminować zasyfianie gaźnika kiepskiej jakości paliwem i syfem z baku.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 926
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: peterpan dodano: 04 kwie 2016, 19:38

w tym wypadku wszystko jest możliwe, bo po moim telefonie, że się wybieram na poprawki z ustawieniem gaźnika macher rozbrajająco przyznał, że wsadził go nie tykając niczego, żadnych ustawień. Bo na fabrycznych powinno być prawidłowo. O zajrzeniu do środka nie wspomnę. Czyli dobry fachowiec, w miarę niedaleko, pilnie poszukiwany. Trzeba zacząć ćwiczyć przed ŚDM bo jak mi połowę dojazdu do pracy przyblokują parkingami dla autobusów to Maniek będzie jedyną szansą na dotarcie do pracy.
peterpan
Forumowicz
 
Posty: 60
Rejestracja: 07 sie 2015, 17:16
Lokalizacja: KRA
Motocykl: ZIPP MANIC RS 125
Płeć: mężczyzna

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: Gucek dodano: 05 kwie 2016, 09:03

No i przechwaliłem ten swój gaźnik :( .Przed wczoraj i wczoraj jak jeździłem to zbiera się fajnie,równo pracuje do 3/4 obrotu manetki ,później już słabo ciągnie, a jak odejmuje gazu to poszarpuje.Górki i wzniesienia wyczuwa zanim ja je zobaczę,słabnie.W zeszłym sezonie jesienią po założeni gaźnika była rewelacja,chodził fajnie w całym zakresie obrotów.Świeca była wypalona na jasny brązowy kolor .Dysza gówna to 100,a iglica ustawiana była fabrycznie na 2 rowku od dołu.Wczoraj iglicę przestawiłem na 1 rowek od dołu ,ale nic to nie dało.Świeca wygląda tak https://onedrive.live.com/redir?resid=676AE11AE0289246!58492&authkey=!AFUi9x7bAp9VAuQ&v=3&ithint=photo%2cjpg chyba za jasna -za uboga mieszanka.Wczoraj profilaktycznie przedmuchałem dysze w gaźniku ,ale nic to nie dało.Zastanawiam się co to może być,może źle wyregulowane zawory.Zaglądałem do nich w marcu i regulowałem ssący na 0,05 a wydechowy na 0,8 .Sprawdzę je jeszcze raz dzisiaj po południu.Macie jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
Gucek
Klubowicz
 
Posty: 472
Rejestracja: 27 sie 2015, 20:45
Motocykl: Raven125,NT650V,ST1300,CRF1000
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: eNgine dodano: 05 kwie 2016, 10:00

No to jak podniesienie iglicy nic nie zmienia, to jeszcze może być za niski poziom paliwa w komorze pływakowej lub coś nie tak z zapłonem (kable WN / fajka). Po świecy rzeczywiście wygląda jakby była zbyt uboga mieszanka - według zasady ilość benzyny przy maksymalnie otwartej przepustnicy zależy od dyszy i poziomu paliwa w komorze pływakowej.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 926
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: Gucek dodano: 05 kwie 2016, 11:03

Ok dzięki,kontrolnie zerknę na poziom paliwa.Kabel i fajka sprawdzone .Po zroszeniu je wodą z rozpylacza nie widać "świecenia" a silnik nadal pracuje równo. Teraz przyszło mi jeszcze na myśl żeby sprawdzić połączanie z króćcem i głowica,możne tam bierze lewe powietrze które zubaża mieszankę.
Awatar użytkownika
Gucek
Klubowicz
 
Posty: 472
Rejestracja: 27 sie 2015, 20:45
Motocykl: Raven125,NT650V,ST1300,CRF1000
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: peterpan dodano: 05 kwie 2016, 20:35

Czy ktoś może mi łopatologicznie napisać, gdzie są te dysze do przedmuchania i która to jest dysza główna? Są dostępne z zewnątrz czy wymagają jakiejś rozbiórki gaźnika? Jak je wykręcać, żeby wrócić do poprzedniego ustawienia? Przepraszam za lamerskie pytania, ale gaźnik to jedna z niewielu rzeczy budzących moją nieufność i to od czasów malucha, skody czy zastawy. Czyli od jakichś 20 lat... Nadal szukam fachowca w Krakowie.
peterpan
Forumowicz
 
Posty: 60
Rejestracja: 07 sie 2015, 17:16
Lokalizacja: KRA
Motocykl: ZIPP MANIC RS 125
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inne motocykle

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości