Romet Z-125 będzie jutro i co dalej?

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Romet Z-125 będzie jutro i co dalej?

Postautor: beniamin82 dodano: 02 mar 2010, 21:47

Nie znalazłem takiego tematu więc zakładam.

1. Co sprawdzić przed uruchomieniem silnika?
2. Jak odpalać, żeby nie zalać na początku silnika(jakieś sposoby, triki , w CZ, WSK, Watburgu a nawet w Skodzie Favorit były takie)
np.
- zalać gaźnik (o ile jest taka opcja)
- 2 razy kopnąć i za 3 dać zapłon

3. Odpaliłem co dalej? czekać aż się zagrzeje czy jechać od razu
4. Co sprawdzić przed pierwszą jazdą (żeby się nie rozsypać po drodze)
5. Jak najlepiej docierać (wiem temat rzeka)
6. Co powiedzieć policjantowi gdy zatrzyma i zauważy że moto jeszcze nie zarejestrowane :-) ?.
itd.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Romet Z-125 będzie jutro i co dalej?

Postautor: eNgine dodano: 03 mar 2010, 01:06

1. Założyć filtr paliwa - zaoszczędzi Ci to później kłopotu z zasyfionym gaźnikiem, sprawdzić czy jest wrzucony luz, sprawdzić połączenie z akumulatorem i masą - upewnisz się czy akumulator będzie odpowiednio ładowany.

2. Zaciągnąć ssanie i zakręcić rozrusznikiem

3. poczekać aż pochodzi na ssaniu, później wyłączyć ssanie i poczekać aż się zagrzeje pare minut, dopiero potem pojechać.

4. Śruby mocujące silnik i koła, kierownicę i inne które się rzucą w oczy, naciąg łańcucha oraz jego odpowiednie nasmarowanie, linki od sprzęgła i gazu oraz hamulce. O takich rzeczach jak poziom płynu hamulcowego czy ciśnienie w oponach chyba nie muszę wspominać.

5. Nie wchodzić na wysokie obroty, nie przekraczać 70 km /h, wymieniać olej po odpowiedniej ilości kilometrów (robią to na przeglądzie gwarancyjnym). Nie gazować na luzie, nie palić gumy itp.

6. Unikać sytuacji jazdy niezarejestrowanym i nieubezpieczonym motocyklem.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Romet Z-125 będzie jutro i co dalej?

Postautor: beniamin82 dodano: 03 mar 2010, 22:14

Ok, więc zrobiłem dziś 10km...
i mam dwa problemiki:

jeden to taki że cały czas świeci mi światło stopu, ale to już namierzyłem. Po prostu sprężynka stopu nożnego jest za krótka, lub zbyt wysoko zagięta. Ale z tym się jeszcze pobawię przed następnym wyjazdem na "boczne drogi".

drugi jest taki że w instrukcji nigdzie nie jest napisane jak używać ssania. Znaczy w którym położeniu jest włączone a w którym jest zamknięte. Ssanie mam przy gaźniku a nie w rączce. Po chwili dumania wymyśliłem że ssanie na maksa otwarte jest wtedy gdy wajcha przy gaźniku jest na samym dole (zamyka wtedy dopływ powietrza). ssanie to ma trzy położenia, na ciepłym silniku dało się przełączyć na półssanie, ale wyłączenie calkowite powodowało natychmiastowe zgaśnięcie motocykla na wolnych obrotach.
I teraz nie wiem czy silnik zbyt mało się grzał czy może zamiast zamknąc ssanie to po prostu go zalałem (błędna interpetacja wajchy przy gaźniku)..


Pierwszym zakupem będzie hamerite młotkowy srebrny, bo bagaźnik na spawach ruścieje oraz smar w sprayu na łancuch.
Tak po za tym jestem pod wrażeniem.. :-). W końcu dałem tylko 3tysie...

--- EDYTOWANY Dzisiaj, 22:14 ---

beniamin82 pisze:Ok, więc zrobiłem dziś 10km...
i mam dwa problemiki:

jeden to taki że cały czas świeci mi światło stopu, ale to już namierzyłem. Po prostu sprężynka stopu nożnego jest za krótka, lub zbyt wysoko zagięta. Ale z tym się jeszcze pobawię przed następnym wyjazdem na "boczne drogi".

drugi jest taki że w instrukcji nigdzie nie jest napisane jak używać ssania. Znaczy w którym położeniu jest włączone a w którym jest zamknięte. Ssanie mam przy gaźniku a nie w rączce. Po chwili dumania wymyśliłem że ssanie na maksa otwarte jest wtedy gdy wajcha przy gaźniku jest na samym dole (zamyka wtedy dopływ powietrza). ssanie to ma trzy położenia, na ciepłym silniku dało się przełączyć na półssanie, ale wyłączenie calkowite powodowało natychmiastowe zgaśnięcie motocykla na wolnych obrotach.
I teraz nie wiem czy silnik zbyt mało się grzał czy może zamiast zamknąc ssanie to po prostu go zalałem (błędna interpetacja wajchy przy gaźniku)..


Pierwszym zakupem będzie hamerite młotkowy srebrny, bo bagaźnik na spawach ruścieje oraz smar w sprayu na łancuch.
Tak po za tym jestem pod wrażeniem.. :-). W końcu dałem tylko 3tysie...
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Romet Z-125 będzie jutro i co dalej?

Postautor: Kris dodano: 03 mar 2010, 23:01

Ze światłem stopu bez problemu dasz sobie radę, bo wiesz o co chodzi. Odnośnie gażnika, to też prawidłowo rozszyfrowałeś dźwignię. Jeżeli nagrzany silnik Ci gaśnie, to podkręć mu trochę obroty / z prawej strony gaźnika jest śruba - jak ją delikatnie wkręcisz w prawo, to obroty się podwyższą, w lewo obniżą / Jak silnik jest słabo rozgrzany i wyłączysz ssanie, to Ci zgaśnie - objaw normalny. Niestety dobre parę minut musi pochodzić. :D
Awatar użytkownika
Kris
Sympatyk
 
Posty: 415
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:20
Lokalizacja: Trojmiasto - przewaga Gdyni
Motocykl: Zipp Raven
Tel. kom.: 501963905
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Romet Z-125 będzie jutro i co dalej?

Postautor: Luca dodano: 04 mar 2010, 12:44

beniamin82 pisze:Pierwszym zakupem będzie hamerite młotkowy srebrny, bo bagaźnik na spawach ruścieje oraz smar w sprayu na łancuch.

Nie spray, tylko olej przekładniowy, jeśli chcesz by ci długo łańcuch służył.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Romet Z-125 będzie jutro i co dalej?

Postautor: Dobry dodano: 04 mar 2010, 16:09

Nie będę się sprzeczał z przedmówcą Lucą, ale ja stosuję smar castrola w sprayu to jest ten co pozostawia białą otoczkę na łańcuchu i jestem zadowolony.Wnioskując po kolosalnych przebiegach Łukasza na oryginalnym łańcuchu to możesz z powodzeniem przekładniowy stosować.Ja mam łańcuch O-ringowy tak więc do mojego sie nie na da :))
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1709
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Romet Z-125 będzie jutro i co dalej?

Postautor: mrzysty dodano: 05 mar 2010, 03:18

Beniamin82 zaloguj się na forum www.romet125.pl tam znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania, bedziesz wiedział co i jak poprawić i co może sie popsuć.
Awatar użytkownika
mrzysty
Forumowicz
 
Posty: 255
Rejestracja: 16 lip 2009, 03:09
Lokalizacja: piast?w woj.mazowieckie
Motocykl: Biała Dama Z-175
Tel. kom.: 793303381
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Romet Z-125 będzie jutro i co dalej?

Postautor: beniamin82 dodano: 05 mar 2010, 09:51

mrzysty pisze:zaloguj się na forum http://www.romet125.pl


Przeglądałem tamto forum, ale tu byłem na samym początku i to tu chłopaki przekonali mnie że chinol nie taki zły jak go malują.
Ostatnio mam za dużo forum do przeglądania (5), i nie za bardzo mam na to czas. Jeśli mi tu nikt nie pomoże w jakimś poważnym problemie to pewnie zgłoszę się do romet125.pl. Dzieki za zapszenie.

--- EDYTOWANY Dzisiaj, 09:52 ---

oczywiście zauważyłem że tutaj ludziki mają raczej cruisery/choppery, ale nikt mi tu nie dał do zrozumienia że tu nie pasuję.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Romet Z-125 będzie jutro i co dalej?

Postautor: eNgine dodano: 05 mar 2010, 12:33

U nas to i motorynki, i rowerzyści mile widziani :)
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Romet Z-125 będzie jutro i co dalej?

Postautor: Grzeno dodano: 05 mar 2010, 17:35

zajrzyj tam widzisz tam swojego sprzęta to co się martwisz na zapas http://www.klub-chinskich-motocykli.pl/ ... 5&Itemid=5
Charlej Chininson/V-Stromx2/VN-900/NC750X
Awatar użytkownika
Grzeno
Klubowicz
 
Posty: 1463
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:32
Lokalizacja: Gdańsk (na blachach) GD ....
Motocykl: CHARLEJ CHININSON/Vstrom/VN900
Tel. kom.: 792550845
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43


Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości

cron