Konserwacja hamulca przedniego i problemy

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Re: Konserwacja hamulca przedniego i problemy

Postautor: Arcon dodano: 04 paź 2013, 15:11

Pompując na odkręconym odpowietrzniku, zapowietrzyłeś układ. Zasada jest taka:

1) Naciskasz klamkę
2) Luzujesz odpowietrznik
3) Czekasz aż płyn wypłynie
4) ZAKRĘCASZ odpowietrznik
5) Puszczasz klamkę.

I tak w kółko.
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Re: Konserwacja hamulca przedniego i problemy

Postautor: Karol dodano: 04 paź 2013, 20:21

mariusz_ino, wiesz co zrobiłeś źle? Puściłeś pedał z odkręconym odpowietrznikiem i zassał powietrze do układu.
Musisz teraz ponownie napełnić cały układ, a ja napełniam go tak: zakładam wężyk na odpowietrznik, a drugi koniec wsadzam do papy. Ssam, odkręcam odpowietrznik i naciskam klamkę, po czym zakręcam odpowietrznik i puszczam klamkę. Napełnienie układu trwa w ten sposób może pół minuty. Potem robię tak, jak napisał Arcon powyżej, ale już bez ssania i klamra twardziutka.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Re: Konserwacja hamulca przedniego i problemy

Postautor: mariusz_ino dodano: 04 paź 2013, 23:06

Dziś przed pracą napełniłem układ (tak mi się wydaje) ale było widać w płynie takie mikroskopijne pęcherzyki szczególnie jak zwiększałem szybkość pompowania pedałem hamulca. Potem pompowanie,odpowietrznik i na zmianę przez 1,5h i pedał miękki :( Zrobię jeszcze podejście rano na spokojnie. Z góry dziękuje za zainteresowanie tematem ;) Jak mi się uda to melduje się w Toruniu o 14 na Motocyklowym pożegnaniu lata ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
mariusz_ino
Forumowicz
 
Posty: 149
Rejestracja: 26 paź 2012, 11:04
Lokalizacja: Kujawy
Motocykl: Honda CBF 600S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Konserwacja hamulca przedniego i problemy

Postautor: mariusz_ino dodano: 08 paź 2013, 20:37

No i sobie nie poradziłem. Może napiszę o moim problemie z hamulcem z tyłu.
Przy pedale w Divisionie jest śruba z nakrętką kontrującą która ogranicza luz pedału ku górze. Jakiś czas temu jechałem trasę i poczułem jak moto słabnie. Zjechałem na pobocze a z tyłu się dymi! Zaciśnięty tylny hamulec na maksa, dym z klocków i nawet tarcz zmieniła lekko odcień w miejscu gdzie nie styka się z klockiem. Powód nakrętka kontrująca była poluzowana i od wstrząsów luzowała się ta śruba na pedale zaciskając hamulec :( Po wyregulowaniu tej śruby hamulec puścił i mogłem jechać. Pierwsze hamowanie tył a tu jadę dalej, ale każde następne hamowanie hamulec się poprawiał ale i tak był słaby. Raczej działał jako spowalniacz bo po maksymalnym naciśnięciu pedału koło nie stawało.
Jak myślicie co mogło się stać, co i jak diagnozować? Za sugestią osób z forum ;) postanowiłem wymienić płyn hamulcowy (może się zagotował). Na moto kilkugodzinne pompowanie nic nie daje. Hamulec miękki na dodatek płyn poleciał mi na wahacz. Wymontowałem cały układ i na moim warsztacie z pomocą plecaczka układ niby odpowietrzony bo powietrze już nie wylatuje odpowietrznikiem, klocki się lekko zaciskają ale pompka nie stawia dużego oporu. Po zamontowaniu pedał wpada do końca, koło hamuje tylko jak samo się kręci na postoju a w czasie jazdy nic, jadę sobie dalej. Czemu ten pedał nie jest twardy? Może jakoś pompa jest zapowietrzona ? Wycieków nigdzie nie zauważyłem.
Obrazek
Awatar użytkownika
mariusz_ino
Forumowicz
 
Posty: 149
Rejestracja: 26 paź 2012, 11:04
Lokalizacja: Kujawy
Motocykl: Honda CBF 600S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Konserwacja hamulca przedniego i problemy

Postautor: Deamiens dodano: 08 paź 2013, 21:15

Tłoczek w pompie jest dociskany od razu po wciśnięciu pedału? Może jakimś sposobem pierwsze 3/4 skoku jest jałowe.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Re: Konserwacja hamulca przedniego i problemy

Postautor: mariusz_ino dodano: 08 paź 2013, 21:33

Zacisk mam zamontowany a pompę mam w ręku więc tłoczek wduszam do końca :(
Obrazek
Awatar użytkownika
mariusz_ino
Forumowicz
 
Posty: 149
Rejestracja: 26 paź 2012, 11:04
Lokalizacja: Kujawy
Motocykl: Honda CBF 600S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Konserwacja hamulca przedniego i problemy

Postautor: Deamiens dodano: 08 paź 2013, 22:28

Skoro (z tego co piszesz) problemy zaczęły się po wybitnym przegrzaniu hamulca, to skoro uważasz że układ odpowietrzyłeś odpowiednio problemów szukałbym właśnie w przegrzaniu, nawet jeśli graniczyłyby z niemożliwym... Począwszy od stopienia jakichś uszczelek w zacisku (choć wtedy widziałbyś wycieki) skończywszy na "zmiękczeniu" przewodu który teraz pod ciśnieniem zwiększa przekrój. Ogólnie takie wróżenie z fusów, a problem namierzysz najłatwiej wymieniając kolejne elementy...
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Re: Konserwacja hamulca przedniego i problemy

Postautor: mariusz_ino dodano: 08 paź 2013, 23:04

Przewód jest w oplocie stalowym. Jutro zacznę rozbierać wszystko na części pierwsze.
Obrazek
Awatar użytkownika
mariusz_ino
Forumowicz
 
Posty: 149
Rejestracja: 26 paź 2012, 11:04
Lokalizacja: Kujawy
Motocykl: Honda CBF 600S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Konserwacja hamulca przedniego i problemy

Postautor: Michał_66 dodano: 09 paź 2013, 11:56

ja stawiałbym (choć mogę się mylić :D ) na pompę skoro nie ma wycieków na cylinderkach a ciśnienie według twoich opisów gdzieś gubi więc zacznij może od sprawdzenia uszczelnień w pompie hamulcowej może od temperatury szlag trafił uszczelnienia i pompa przepuszcza i nie podaje odpowiedniego ciśnienia na tłoczek
Michał_66
 

Re: Konserwacja hamulca przedniego i problemy

Postautor: Sułek dodano: 09 paź 2013, 12:36

No i klocki sprawdź,były przegrzane ,mogły się zeszklić i popękać a tarcza "zrobiona" na niebiesko-tęczowo jest do wymiany również.Tak jak pisał Michał_66 sprawdź siłownik zacisku-bo chyba to miał na myśli a nie pompę przy dźwigni-jeżeli na postoju naciśniesz pedał a on stwardnieje i powoli schodzi to siłownik albo pompa przepuszcza na wewnętrznych uszczelkach(jeśli oczywiście nie ma wycieku na zewnątrz) a jeśli pedał jest miękki gumowy to układ jest zapowietrzony.Ogólnie w samochodzie np.jak zahamujesz z 200 do zera i zagotujesz hamulce i spalisz tarcze i klocki to do wymiany WSZYSTKO oprócz metalowych przewodów.Sprawdzaj po kolei albo wymień całość na dole przy kole,no i klasyczne staroświeckie odpowietrzanie a nie jakieś dziwne metody.Jeden pompuje do podniesienia się pedału i TRZYMA naciśnięty pedał,drugi teraz dopiero popuszcza odpowietrznik obserwując płyn wyciekający wężykiem.Po opadnięciu pedału-zakręca odpowietrznik i dopiero wtedy pierwszy pompuje znowu do podniesienia się pedału i tak dalej aż przestaną być widoczne pęcherzyki powietrza w wypływającym wężykiem płynie hamulcowym.Trzeba pamiętać o dolewaniu płynu do zbiorniczka aby nie zapowietrzyć ponownie układu i powinno przynieść efekty.Rozbierz cały zacisk i siłownik -mógł się zapiec i popuszczające tłoczki nie mają dość siły się wysunąć z odpowiednim ciśnieniem aby podołać masie motoru.Powodzenia!
Sułek
Forumowicz
 
Posty: 189
Rejestracja: 19 sie 2013, 14:38
Lokalizacja: Świnoujście
Motocykl: Zip Roadstar 250, Versys X-300
Tel. kom.: 792852999
Płeć: mężczyzna
Wiek: 64

Poprzednia

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

cron