close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

4-setka "enduro" - Velas BM400

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Re: 4-setka "enduro" - Velas BM400

Postautor: Deamiens dodano: 12 lis 2012, 21:19

Selmen, tylko że cr`y i pochodne są wybitnie wyczynowe ;p

Na liczniku lada moment wybije 1500, coś mogę powiedzieć... W skrócie - odejście, zwrotność, pozycja na plus. Na minus - spalanie (trzeba się liczyć ze spalaniem pomiędzy 5 a 6, no chyba że zacznę jeździć delikatniej), dość twarda kanapa (ale zawsze można wstać, i w wolnej chwili pokombinuję z jakąś nakładką "made in home") no i lipna szyba - niezbędny będzie jakiś deflektor, bo powyżej 120 próbuje zerwać kask razem z głową, co po weekendzie zaowocowało niemałym bólem karku i barków.

Niejako przy okazji zrobiłem mały serwis, skręciłem amortyzator bo tył był wybitnie za miękki, sprawdziłem jak z luzami zaworowymi, rzuciłem okiem tu i tam...

Czterozaworowa głowica wygląda całkiem nieźle: https://lh3.googleusercontent.com/-cN-C ... 000870.JPG

A "tylko" tyle trzeba rozebrać, żeby zdjąć pokrywę zaworów... https://lh4.googleusercontent.com/-fcQL ... 000875.JPG
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Re: 4-setka "enduro" - Velas BM400

Postautor: Luca dodano: 13 lis 2012, 10:04

Deamiens pisze:Czterozaworowa głowica wygląda całkiem nieźle: https://lh3.googleusercontent.com/-cN-C ... 000870.JPG

Prosta konstrukcja, więc silniczek powinien być trwały, ale spalanie to masz spore.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Re: 4-setka "enduro" - Velas BM400

Postautor: selmen dodano: 13 lis 2012, 16:12

ja deflektor będę brał z tej firmy
http://www.iz.jupiter5.rkr.pl/Deflektor/index.htm
w ogóle gościu robi ciekawe akcesoria na zamówienie... co do spalania po dotarciu można cos u ciebie pokombinować, np zmniejszyć ilość paliwa w mieszance- nie wiem jaki to gaźnik ale może da się opuścić iglicę, pokombinować z dyszą paliwa. na razie nic bym nie robił...
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1465
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Re: 4-setka "enduro" - Velas BM400

Postautor: Deamiens dodano: 13 lis 2012, 16:22

Widziałem te deflektory na alledrogo, tylko u mnie jest mały problem, bo szyba jest dość wąska i dość wygięta. W zimie coś się dopasuje.

Co do ilości paliwa w mieszance - tu niespecjalnie coś się wymyśli, bo świeca jest kremowo-biała jak wykręciłem... Ale jak wracałem w weekend dając już w palnik, to wyszło 5,3 niecałe. Muszę kiedyś spróbować z prędkościami prawnie dozwolonymi.

edit://

Żeby nie było tak kolorowo, jak do tej pory wyłapałem 2 awarie, a że sezon się zaraz kończy to trzeba będzie sprawdzić co i jak i wymienić wadliwe części, przy okazji okaże się jak funkcjonuje gwarancja wg. Impexty. Pierwszym problemem okazał się niesprawny "włącznik" wentylatora, na początku tego nie zauważałem bo docierałem go przy dość niskich temperaturach i spokojnie, gdy zaczął dostawać w palnik wyszło szydło z worka. Na chwilę obecną czujnik ominąłem, wentylator chodzi cały czas. Najgorzej, że wg. katalogu części ten czujnik jest integralną częścią chłodnicy i trzeba będzie całą wyciągać...

Druga kwestia, to praktycznie brak tylnego hamulca - na początku działał, i z biegiem kilometrów przestawał. Próba odpowietrzenia układu i... bąbelki powietrza lecą aż miło. Tyle, że nie przestają pomimo przelania sporej ilości płynu, gdzieś coś nieszczelne musi być, wg. dilera pewnie pompa będzie do wymiany. Pozostaje jedynie sprawdzić, czy przewody się gdzieś nie rozszczelniły, żeby nie było, że po wymianie pompy nadal będzie lipa.

edit:// Co do poprzednich awarii... Motocykl zaczął się strasznie grzać, w kilka minut po odpale wskaźnik temperatury wylatywał poza skalę, ogólnie nieciekawie. Ale na zdrowy rozsądek, przy takiej temperaturze silnik powinien się zatrzeć a z chłodnicy oczekiwałbym kłębów pary. Akcja rozbiórka i sprawdzanie wszystkiego po kolei. Pompa wody działa, zresztą jak mogła by inaczej skoro jest napędzana z wału, obieg cieczy jest, termostat się otwiera, co najlepsze nawet włącznik wentylatora jest jednak sprawny. Na 90% winnym "przegrzewania się" był czujnik wskaźnika temperatury, po sprawdzeniu w podgrzewanej wodzie okazało się, że traci opór w temperaturze, gdy do tej wody spokojnie można rękę włożyć... Czujnik zgłoszony, gwarancyjna machina zaczęła poruszać trybami, zobaczymy kiedy przyjdzie.

A co do tego nieszczęsnego hamulca... Po rozebraniu i złożeniu układu, wymianie płynu i porządnym odpowietrzeniu zaczął działać.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Re: 4-setka "enduro" - Velas BM400

Postautor: Kamillo dodano: 05 sty 2013, 12:09

Nie doczytałem się albo przeoczyłem. Ile Cię kosztowała ta maszyna??
Awatar użytkownika
Kamillo
Forumowicz
 
Posty: 21
Rejestracja: 18 lip 2012, 19:15
Lokalizacja: Koby?ka
Motocykl: Junak M20
Tel. kom.: 696744171
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Re: 4-setka "enduro" - Velas BM400

Postautor: Deamiens dodano: 05 sty 2013, 14:59

Nie przeoczyłeś, po prostu nie pisałem. Poniżej 10k, dokładną cenę pominę bo była wynikiem pewnych ustaleń z dealerem. Ogólnie da się go wyrwać za 9500-9600.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Re: 4-setka "enduro" - Velas BM400

Postautor: Jack dodano: 06 sty 2013, 15:04

To jest chyba jedyny chiński turystyk/enduro na rynku, gdyż turystyk Junak 650TR za 20.000zł to jakiś żart, w sytuacji gdy za podobne pieniądze można mieć Japończyka np. Hondę NC700X.
Romet Kadet 50 -> Romet Mińsk 125 -> Romet Soft 125 -> Romet R 250 -> Yamaha FJ 1200 A-> HONDA CBF 600 S
Awatar użytkownika
Jack
Klubowicz
 
Posty: 2302
Rejestracja: 15 cze 2012, 23:34
Lokalizacja: Podbeskidzie
Motocykl: Honda CBF 600 S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 57

Re: 4-setka "enduro" - Velas BM400

Postautor: Deamiens dodano: 06 lut 2013, 21:54

Z kolejnymi kilometrami muszę przyznać, że motocykl coraz bardziej mi się podoba. Zwłaszcza "agresywna" praca silnika, pomimo niewielkiej w sumie mocy po odkręceniu gazu jest przyjemnie. Po odpuszczeniu też, lubi postrzelać :)) Jako że każdy kij ma dwa końce, nieraz zdarzyło mi się uślizgnąć tył przy odkręcaniu na niskich biegach i przy zbyt ostrej redukcji - może kwestia gum. Co mnie zdziwiło, porównując go do CB500 która teoretycznie ma 2x więcej mocy, Honda wydaje się znacznie bardziej ułożona. Fakt, od setki w górę nie ma co porównywać, ale przy niższych prędkościach więcej frajdy daje mi połowę słabszy chińczyk. A jak sobie daje radę w ruchu miejskim, można zobaczyć w temacie o kamerkach. Za to zaczyna mi nie pasować skrzynia - jest trochę za krótka, prędkość prawie maksymalną osiągam po kilkunastu sekundach, większej zębatki zdawczej nie wciśnie, może tylną mniejszą... ale to w przyszłości. Niby ten sam silnik pracuje w hard enduro/crossie, więc przełożenia niespecjalnie dziwią. Kolejną kwestią są dane techniczne "na papierze" - niby ma maksymalny moment przy 6k rpm, a maksymalną moc przy 7k rpm, a ja mam nieodparte wrażenie jakby były to wartości o co najmniej tysiąc-półtora zawyżone. Już niedługo wiosna, zobaczymy jak sobie poradzi w testach długodystansowych, bo na chwilę obecną moto sprawia wrażenie dobrze wydanej kasy :)
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Re: 4-setka "enduro" - Velas BM400

Postautor: wydech dodano: 06 lut 2013, 22:01

Jak czytam Twoje odczucia odnośnie tego moto to zaczynam mi się bardzo podobać, a jak spalanie nadal ponad 5 L
Awatar użytkownika
wydech
Klubowicz
 
Posty: 1225
Rejestracja: 14 lis 2012, 20:09
Lokalizacja: okolice Torunia
Motocykl: TS 350+GSF 600
Płeć: mężczyzna
Wiek: 52

Re: 4-setka "enduro" - Velas BM400

Postautor: Deamiens dodano: 06 lut 2013, 22:05

Co do spalania powiem tak... Bak ma ponad 20l, więc ostatnio tankowałem jesienią... A zima jak to zima, czasem trzeba posłuchać silnika, zagrzać ładnie, czasem przejechać ten kilometr... I jak kilka dni temu zatankowałem, to o mało co nie osiwiałem - więc miarodajny wynik będzie, jak zacznie się normalna jazda.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

PoprzedniaNastępna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron