ŁAŃCUCH

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

ŁAŃCUCH

Postautor: Arcon dodano: 18 mar 2011, 00:46

tamik78 pisze:Kardan dobra rzecz, co by nie było :)


Taaa... do momentu jak nie zetniesz zębatek w trasie :wnerw:
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

ŁAŃCUCH

Postautor: Luca dodano: 18 mar 2011, 10:47

Arcon pisze:
tamik78 pisze:Kardan dobra rzecz, co by nie było :)


Taaa... do momentu jak nie zetniesz zębatek w trasie :wnerw:

No ale to raczej często się nie przytrafia. Najwygodniejszy jest kardan co by nie mówić. :)
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5109
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

ŁAŃCUCH

Postautor: mike_russ dodano: 18 mar 2011, 19:38

A co do zbyt mocnego naciągania, to u mnie łańcuch ma mało miejsca i przy luzie dzwoni o sprężynę centralki.
zastanawiam się, czy nie było by warto założyć jakiś pośredni ślizgacz, bo ślizgacza jako takiego Lisek nie posiada... A jeżdżę często po dziurach (gdzie ich nie ma... ;) ) to faktycznie wahacz pracuje.

Kardan jest dobry, ale ciężki i wprawdzie w dużych moto to nie problem, przy małych silnikach to już nie jest takie oczywiste.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

ŁAŃCUCH

Postautor: lopez73 dodano: 21 mar 2011, 15:37

Luca pisze:
lopez73 pisze:łańcuch ma mieć luz i zwisać te 2-3 cm tyle to już wiem ale jak zmierzyć te 2-3 cm ? od którego punktu ?

Ja to robię prosto, gdy moto stoi na kołach włączam luz i od góry naciskam w dół, górną część łańcucha np śrubokrętem (by się nie brudzić) i wtedy dolna część podnosi się do góry. Potem puszczam i łańcuch opada samoczynnie zwisając. Ten ruch góra-dół dolnej części pokazuje mniej, więcej ile łańcuch ma luzu.


w tym przypadku łańcuch miał luz dokładnie 1,8 cm

żołnierz pisze:Usiądź na moto i wtenczas niech ktoś Ci zmierzy ten luz lub posadź kogoś i sam wtedy ocenisz ma mieć po prostu luz jak go będziesz podnosił śrubokrętem po środku czyli odległość między zębatkami.
To nie apteka nie wyliczaj co do milimetra ma mieć luz i tyle


no nie miałem kogo posadzić na moto ale sprawdzę z ciekawości ile będzie wtedy luzu :))

skopi pisze:cytat z DID-a
".. prawidłowy luz/ugięcia lańcucha powinien wynosić pomiedzy 20-30mm dla motozykli szosowych i 30-45 mm dla motocykli terenowych.
Ustaw motocykl na podstawce centralnej tak aby tylne koło było uniesione do góry,przycinij palcem dolny odcinek miedzy zebatkami, następnie napnij lub poluzuj łańcuch..." i tyle a więc żadne dodatkowe obciązenie :D


przy tej metodzie luz wynosił 2,4 cm

tamik78 pisze:...., zresztą najlepiej się trzymać instrukcji od danego sprzętu. Chodzi o to żeby przy przechodzeniu zawieszenia przez punkt największego napięcia łańcucha miał on jeszcze poprawny luz.


w instrukcji pisze wyregulować luz pomiędzy 1-2 cm :evil: i nic więcej czy na centralnej czy na bocznej
z obciążeniem czy bez ..

na razie nic nie regulowałem poczekam jak będzie ponad 2 cm luzu lub zacznie gdzieś się obijać to naciągnę
teraz jak mi się coś skojarzyło to mechanik w serwisie naciągnął mi ten łańcuch że moto jak stało na stopce centralnej
to łańcuch naciągnięty był jak struna , podejrzewam że ćwok za mocno mi go naciągnął i przez to teraz
się niepotrzebnie wydłużył :wrr:
Awatar użytkownika
lopez73
Forumowicz
 
Posty: 112
Rejestracja: 03 sty 2010, 22:22
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: Zipp Raven => GV650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 52

ŁAŃCUCH

Postautor: skopi dodano: 21 mar 2011, 17:42

ja wyregulowałem wg dida i na razie jest git- choć na moje oko jest jakby za duży ale nie dzwoni więc na razie zostawiam
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

ŁAŃCUCH

Postautor: mike_russ dodano: 03 kwie 2011, 07:17

Skoro już o łańcuchach i zębatkach mowa... Prośba do posiadaczy Rometów ....-125: Jak wygląda u was luz osadzenia zębatki na wale silnika? Bo u mnie zębatka się kiwa, a mocowanie nie powala skasować żadnych luzów w tym połączeniu (taka śmieszna podkładka z uszami obrócona o kąt 1 "ząbka" względem wieloklinu). Dodam, że wskutek tych luzów na wieloklinie zębatki widać pierwsze ślady "ścinania" po zaledwie 1200km, wałek na szczęście wydaje się cały. W rowerze mam to solidniej rozwiązane :mur:
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

ŁAŃCUCH

Postautor: Deamiens dodano: 03 kwie 2011, 08:56

Jak "kiwa"?! To to jest możliwe? Przecież zębatka powinna być dopasowana do wałka właściwie bez luzów (a raczej ze znikomymi luzami pozwalającymi na założenie jej na wałek, wiadomo o co chodzi), a to zabezpieczenie chroni jedynie przez przesuwaniem w osi wałka...
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

ŁAŃCUCH

Postautor: Peter dodano: 04 kwie 2011, 14:14

u mnie luzik jest ok 1-2 mm i też mam ślady ścierania. Sądzę że grubość podkładki jest za mała i stąd niepotrzebne ruchy boczne.. Muszę dorobić sobie jakąś podobną podkładkę by ten luz zniwelować.
Awatar użytkownika
Peter
Forumowicz
 
Posty: 444
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:07
Lokalizacja: Pi?a Wielkopolska
Motocykl: Wektor 150-3 FD, Yamaha XV750
Płeć: mężczyzna

ŁAŃCUCH

Postautor: mike_russ dodano: 04 kwie 2011, 18:57

Czyli mamy ten sam problem... Pisałem do Sidora, podkładek akurat nie mają, nową zębatkę może sprzedać za 23,50 (z-15). Zastanawiałem się nad zrobieniem czegoś w rodzaju piasty zaciskanej śrubami, ale do tego będę musiał poszukać tokarza - frezera, żeby wykombinować coś na bazie oryginalnych zębatek. Ale to po wypłacie, albo nawet po dwóch... Do Tomaszowa musi wytrzymać, niestety... _bezradny Dobrze, że wałek wydaje się twardszy.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

ŁAŃCUCH

Postautor: Peter dodano: 05 kwie 2011, 09:30

Ja po wymianie zębatki na nową miałem ten sam luz... Sądzę że tu raczej by się przydała grubsza podkładka żeby zniwelować tą przestrzeń na wielowpuście że tak to nazwę
Awatar użytkownika
Peter
Forumowicz
 
Posty: 444
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:07
Lokalizacja: Pi?a Wielkopolska
Motocykl: Wektor 150-3 FD, Yamaha XV750
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość