tamik78 pisze:Kardan dobra rzecz, co by nie było
Taaa... do momentu jak nie zetniesz zębatek w trasie

Arcon pisze:tamik78 pisze:Kardan dobra rzecz, co by nie było
Taaa... do momentu jak nie zetniesz zębatek w trasie
Luca pisze:lopez73 pisze:łańcuch ma mieć luz i zwisać te 2-3 cm tyle to już wiem ale jak zmierzyć te 2-3 cm ? od którego punktu ?
Ja to robię prosto, gdy moto stoi na kołach włączam luz i od góry naciskam w dół, górną część łańcucha np śrubokrętem (by się nie brudzić) i wtedy dolna część podnosi się do góry. Potem puszczam i łańcuch opada samoczynnie zwisając. Ten ruch góra-dół dolnej części pokazuje mniej, więcej ile łańcuch ma luzu.
żołnierz pisze:Usiądź na moto i wtenczas niech ktoś Ci zmierzy ten luz lub posadź kogoś i sam wtedy ocenisz ma mieć po prostu luz jak go będziesz podnosił śrubokrętem po środku czyli odległość między zębatkami.
To nie apteka nie wyliczaj co do milimetra ma mieć luz i tyle
skopi pisze:cytat z DID-a
".. prawidłowy luz/ugięcia lańcucha powinien wynosić pomiedzy 20-30mm dla motozykli szosowych i 30-45 mm dla motocykli terenowych.
Ustaw motocykl na podstawce centralnej tak aby tylne koło było uniesione do góry,przycinij palcem dolny odcinek miedzy zebatkami, następnie napnij lub poluzuj łańcuch..." i tyle a więc żadne dodatkowe obciązenie
tamik78 pisze:...., zresztą najlepiej się trzymać instrukcji od danego sprzętu. Chodzi o to żeby przy przechodzeniu zawieszenia przez punkt największego napięcia łańcucha miał on jeszcze poprawny luz.
Dobrze, że wałek wydaje się twardszy.Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości