Michoł pisze:Jeszcze jest jeden problem. Widzę że nie bierzesz pod uwagę wału wraz z korbowodem. Jestem przekonany, że przy większej pojemności jest też i większy skok tłoka, a co za tym idzie większe wykorbienie. Wał razem z korbowodem od 50, może i będzie pasować pod tłok do 110, ale będzie miał niższą korbę. I jak założysz cylinder i pokręcisz wałem na górny martwy punkt (w skrócie GMP), to zobaczysz że tłok będzie dużo niżej. Tłok powinien prawie podchodzić pod samą górną krawędź tulei cylindra. Zmniejszysz tym samym bardzo stopnień sprężania, a tym samym moc silnika.
Jednak musisz kupić wał wraz z korbą pod 110. Samego korbowodu nie kupuj, bo wał jest odpowiednio wyważony pod korbowód. Poza tym może kompletnie nie pasować do wału od 50. Dlatego lepiej nie kombinować i kupić komplet, wał z korbą.
Chyba że złożysz tak odprężony silnik i zakładasz do niego turbo-sprężarkęWtedy spoko
Tylko pamiętaj, że gaźnik podciśnieniowy nie ma wtedy racji bytu w takim układzie i trzeba go zastąpić gaźnikiem mechanicznym
A mógłbyś dopasować mi jakiś wał z korbowodem u tego sprzedawcy? Widzę ze się na tym znasz i to bardzo. Tak z góry to dzięki za te wszystkie odpowiedzi
