Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: nitros5 dodano: 16 lut 2014, 19:31

Michoł pisze:Jeszcze jest jeden problem. Widzę że nie bierzesz pod uwagę wału wraz z korbowodem. Jestem przekonany, że przy większej pojemności jest też i większy skok tłoka, a co za tym idzie większe wykorbienie. Wał razem z korbowodem od 50, może i będzie pasować pod tłok do 110, ale będzie miał niższą korbę. I jak założysz cylinder i pokręcisz wałem na górny martwy punkt (w skrócie GMP), to zobaczysz że tłok będzie dużo niżej. Tłok powinien prawie podchodzić pod samą górną krawędź tulei cylindra. Zmniejszysz tym samym bardzo stopnień sprężania, a tym samym moc silnika.
Jednak musisz kupić wał wraz z korbą pod 110. Samego korbowodu nie kupuj, bo wał jest odpowiednio wyważony pod korbowód. Poza tym może kompletnie nie pasować do wału od 50. Dlatego lepiej nie kombinować i kupić komplet, wał z korbą.

Chyba że złożysz tak odprężony silnik i zakładasz do niego turbo-sprężarkę :D Wtedy spoko :) Tylko pamiętaj, że gaźnik podciśnieniowy nie ma wtedy racji bytu w takim układzie i trzeba go zastąpić gaźnikiem mechanicznym :)

A mógłbyś dopasować mi jakiś wał z korbowodem u tego sprzedawcy? Widzę ze się na tym znasz i to bardzo. Tak z góry to dzięki za te wszystkie odpowiedzi ;)
nitros5
Forumowicz
 
Posty: 36
Rejestracja: 22 sie 2013, 12:44
Motocykl: Benzer Shaft 50, eMZ TS 250
Płeć: mężczyzna

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: Michoł dodano: 16 lut 2014, 21:42

Prawdopodobnie będzie to ten wał
http://allegro.pl/wal-atv-110cc-king-lo ... 01225.html
Ale żeby nie było, to napisz do sprzedawcy żeby potwierdził ci to, że o ten wał chodzi, bo chcesz założyć zestaw pod 110.
Podsyłam ci też filmik, który jest poradnikiem, jak zmoncić 50 na 110.
http://allegro.pl/wal-atv-110cc-king-lo ... 01225.html
Na tym filmiku również wydać, że zakładany jest wał z korbą o oznaczeniu 100. W tym filmiku nie wszystko mi się podoba, jak blokowanie koła magneta rur-hakiem, czy przytrzymywanie kombinerkami śrub regulacyjnych luz zaworowy, albo blokowanie śrubokrętem koła rozrządu. Brak profesjonalizmu, ale gostek radzi sobie tym czym może. Ja mam pierdolca na punkcie silników i dokładność, dlatego mam albo robię sobie sam narzędzia do blokowania kół zębatych, czy ściągacze, poza tym jest klucz pneumatyczny od tego aby odkręcać takie śruby. Tam też gość nawet nie wyczyścił kapy od strony łańcucha i składa to z tym smarem i piachem (no ku...a). Na tym filmiku nie ma też podanych żadnych momentów dokręceń śrub koła rozrządu, magneta, głowicy itd. Gostek tylko pisze, żeby robić to z głową. Ja to robię wszystko z dokumentacją techniczną i z kluczem dynamometrycznym, tak jak fabryka mówi, i wtedy wiem że jest dobrze. A nie na oko, "bo na oko to chłop w szpitalu umarł".
Nie miałem w ogóle do czynienia z tym silnikiem. Czyli dokładnie z FMB139. Dlatego nie traktuj mnie jak gościa który robił takie przeróbki, czy tuningi. Bazuje po prostu na mojej wiedzy. Silniki mam opanowane ale samochodowe.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: beniamin82 dodano: 16 lut 2014, 22:29

Wróć!!!
Michał 66 również zmieniał cylinder i głowicę, nie zmieniał wcale wału.
Oszczędźcie chłopakowi rozpoławiania silnika bo może tego z powrotem nie poskładać!!!

Wcale nie jest tak że musi się również zmieniać skok tłoka. Mamy przecież silniki "kwadratowe" nadkwadratowe oraz podkwadratowe.

Po za tym podejrzenie moje jest takie że Chińczycy zrobili ze 110-ki 50-tkę aby dopasować się do wymogów unijnych.
W Azji możesz bez prawka jeździć 80ccm lub właśnie 110ccm.

nitros 5, kupuj tylko cylinder, głowicę, tłok+dodatki, i gaźnik. Daj sobie spokój z wałem.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6750
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: Michoł dodano: 16 lut 2014, 23:46

Beniamin możliwe że masz racje, bo tak jak mówiłem nie znam tego silnika. Więc sprawa jest prosta, niech chłopka kupi wszystko oprócz wału i sam sprawdzi moją teorie. Ale ja jestem przekonany że skoro pojemność wzrasta dwukrotnie, a rozstaw szpilek cylindra jest ten sam, to nie da rady i musi pójść wyższa korba. To nie jest zmiana z 50 na 80. Ale nie twierdzę że jestem super zajefajny, mogę się mylić.

Nitros to kupuj ten zestaw bez wału, zrób tak jak mówiłem i sprawdź czy tłok pójdzie do samej góry cylindra. Jak nie no to wiadomo co trzeba zrobić. Tylko pochwal się na forum, żeby było dla potomnych.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: krysz dodano: 16 lut 2014, 23:47

Wymieniałem silnik na 110 ccm i okazało się, że gaźnik jest identyczny jak w silniku 50, jedynie dysza większa. Króciec też taki sam. Gaźnik pozostawiłem stary, jedynie wymieniłem dyszę i podniosłem iglicę. W króćcu wewnątrz usunąłem nierówności i wypolerowałem... i jest ok.
A, i dołożyłem filtr stożkowy (lepiej się zbiera), oryginalny poszedł na półkę...
"Nieważne jaki masz motocykl, ważne gdzie nim byłeś"
http://chomikuj.pl/krysz2/Podr*c3*b3*c5 ... uiser*27em
Awatar użytkownika
krysz
Klubowicz
 
Posty: 1570
Rejestracja: 21 cze 2011, 21:52
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 602433923
Płeć: mężczyzna

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: beniamin82 dodano: 17 lut 2014, 00:42

Według oznaczenia silnika tłok ma 39mm średnicy czyli skok tłoka musi wynosić 4,2cm. Licząc w drugą stronę. Aby silnik miał pojemność około 110 średnica tłoka musi mieć 57mm. To jest tylko 18mm szerszy. wystarczy więc że szpilki w oryginalnym silniku były oddalone od tłoka o około 1.2cm żeby cylek 110 wszedł.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6750
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: nitros5 dodano: 17 lut 2014, 11:51

Więc przy najbliższej wypłacie zamówię tak: cylinder, głowica, łańcuszek, gaźnik, filtr stożkowy, moduł odblokowany. Tak jak piszecie, nie będę brał wału, zobaczymy czy będzie pasował. Jeśli nie to będę zmuszony dokupić ten wał. Efektami swojej pracy na sto procent się podzielę z wami. A tak z ciekawości. Ile można dostać mandatu za jeżdżenie na 110cm3 przy posiadaniu karty motorowerowej? Dzięki za wszystkie odpowiedzi!!!
nitros5
Forumowicz
 
Posty: 36
Rejestracja: 22 sie 2013, 12:44
Motocykl: Benzer Shaft 50, eMZ TS 250
Płeć: mężczyzna

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: beniamin82 dodano: 17 lut 2014, 12:36

nitros5 pisze: A tak z ciekawości. Ile można dostać mandatu za jeżdżenie na 110cm3 przy posiadaniu karty motorowerowej? Dzięki za wszystkie odpowiedzi!!!


500zł, a ubezpieczenie OC nie pokrywa szkód w razie wypadku.

A tutaj masz pełną informację, którą już raz od nas otrzymałeś:

http://www.klub-chinskich-motocykli.pl/forum/viewtopic.php?p=82221#p82221
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6750
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: nitros5 dodano: 17 lut 2014, 12:44

beniamin82 pisze:
nitros5 pisze: A tak z ciekawości. Ile można dostać mandatu za jeżdżenie na 110cm3 przy posiadaniu karty motorowerowej? Dzięki za wszystkie odpowiedzi!!!


500zł, a ubezpieczenie OC nie pokrywa szkód w razie wypadku.

A tutaj masz pełną informację, którą już raz od nas otrzymałeś:

http://www.klub-chinskich-motocykli.pl/forum/viewtopic.php?p=82221#p82221


Dzięki za odpowiedź.
nitros5
Forumowicz
 
Posty: 36
Rejestracja: 22 sie 2013, 12:44
Motocykl: Benzer Shaft 50, eMZ TS 250
Płeć: mężczyzna

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: nitros5 dodano: 22 lut 2014, 13:44

To tak, części zamówione. Mam kilka, a dokładnie dwa pytania. Jak wygląda sprawa z docieraniem? Bo w książeczce gwarancyjnej pisze tak: Po około 300km bieg jałowy - regulacja, układ paliwowy - kontrola, filtr powietrza - kontrola, świeca - kontrola, sprzęgło - kontrola, akumulator - kontrola, układ hamulcowy - kontrola, zawieszenie - kontrola, olej silnikowy, filtr - kontrola. Później jest po około 1000km jałowy regulacja, paliwowy kontrola, filtr powietrza czyszczenie, świeca czyszczenie, sprzęgło kontrola, akumulator kontrola, hamulce kontrola, zawieszenie kontrola, olej silnikowy, filtr wymiana. Czy przy docieraniu będę musiał robić to co tutaj pisze? Czy wystarczy czy na obecnym oleju przejadę te 800km z prędkością 35-40km/h a potem tylko wymienię olej na 10w40 i będzie dotarty?

Drugie pytanie to troche z innej "beczki" ale zapytam przy okazji. Miał ktoś styczność z tym: http://allegro.pl/lusterka-m8-8mm-z-glo ... 67937.html jak to się podłącza itp? Fajny bajer, nie drogi a czasem do kumpli na boisko podjechać jakąś muzykę puścić to by był fajny bajer ;) Jak myślicie czy warto w coś takiego inwestować? Jak z awaryjnością? Wodoodporne i czy przy wstrząsach się nie zepsuje? Proszę o kilka opinii. Z góryu dzięki

Aha, części powinny dojść w poniedziałek. Jak dojdą oczywiście będą zdjęcia wszystkiego co robię aby pomóc także innym użytkownikom. Pozdrawiam Serdecznie !!!
nitros5
Forumowicz
 
Posty: 36
Rejestracja: 22 sie 2013, 12:44
Motocykl: Benzer Shaft 50, eMZ TS 250
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron