autor: Piter dodano: 29 paź 2014, 16:20
Trochę się wtrącę co do zasad wolnego rynku i szeroko pojętej ekonomii.
W zasadzie wszystkie braże na dany towar nakładają marżę w wysokości + 60-85 % procent wartości danego towaru ( bądź więcej)
Zasada przedsiębiorczości jest taka aby ustalić cenę sprzedaży towaru na taką ile maksymalnie klienci są w stanie za nią zapłacić, z uwzględnieniem oczekiwań klientów.
Zbytnie obniżenie ceny także może odstraszyć klientów bądź spowodować u nich dezorientację w sposobie postrzegania danej marki. Np jeżeli nagle renomowana firma np Mercedes, Audi, BMW zaczęła by sprzedawać swoje samochody na poziomie Fiata, bądź Dacia ... to po krótkim okresie bumu, szybko by splajtowały. A dlaczego bo grupy ludzi z zamierzenia chcą wydać bardzo dużo np na samochód, gdyż w ten sposób chcą pokazać swój prestiż (portfel).
Natomiast czy jest różnica jakości pomiędzy Fiatem Brawo a Audi A2, na pewno tak, ale czy ta różnica jakościowa uzasadnia ogromną różnicę cenową ( + 20 000zł za Audi w stosunku do Fiata) chyba nie.
Pozdrawiam
Piotrek
"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"