W ostatnich dniach wspólnie z Jackiem.rc zrobiliśmy mały eksperyment polegający na podmianie ECU w naszych Keewayach.
Niestety z uwagi na dużą odległość na razie nie da się sprawdzić Jackowy ECU na moim motorze.
Chodziło o to czy mój moduł ECU działa prawidłowo.
Powiem Wam , że Jacek świetnie sobie z tym poradził



i dzięki temu mamy jakieś czytelne dane.
Sprawdzenie polegało na wpięciu mojego ECU do Jackowego motoru ( z założenia działającego bez problemu) i kolejno sprawdzeniu na rozgrzanym silniku parametrów spalin na analizatorze.
I co tym uzyskaliśmy pokazuje tabelka w linku poniżej.
http://chomikuj.pl/piotrpleban2/Dokumenty
chodzi o tabelkę spalin.
Z lewej strony parametry modułu Jacka , z prawej strony mój moduł.
Generalne większość parametrów jest zbliżona do siebie. A różnice mogą wynikać z czasu przełożenia modułu i stygnięciu silnika.
Ale jeden parametr jest kiepski HC tylnego cylindra HC
86( Jacek)/291 (mój).
Także wysokie HC wyszło mi na moim motorze , lecz wówczas doszukiwałem się innych przyczyn.
poniżej wzięte z internetu
"HC wskazuje ilość niedopalonego paliwa w częściach na milion (Parts Per Million) ppm które "uciekły" z procesu spalania.
Co powoduje niedopalanie HC???? Podczas procesu spalania, każde zgubienie zapłonu (bez znaczenia z jakiego powodu) będzie przyczyniało się do wyższych niż normalnie wskazań HC. Typową przyczyną wysokiego poziomu HC są: brak iskry, niewystarczający czas trwania iskry, niewłaściwy moment zapłonu, problemy z zapaleniem mieszanki oraz uszkodzenie mechaniczne ( zbyt niski stopień sprężania)."
Jako , że wysokie HC wyszło na dwóch motorach , można przyjąć że osprzęt (świece, cewki, czujniki, wtryski, luzy zaworowe itp) są dobre.
Czyżby zatem moduł był kiepski ( uszkodzony ) czy oprogramowanie zostało zmienione?
I teraz dylemat co robić, jak sprawdzić sam moduł i jego oprogramowanie + kody błędów?

bo nowy kosztuje 900zł
