Stukot w silniku JINLUN 150cc

Re: Stukot w silniku JINLUN 150cc

Postautor: TomaszS1984 dodano: 13 lis 2014, 20:45

Podczas zwiększania obrotów tego stukotu nie słychać. W czasie jazdy jest niezauważalny. Jakby go nie było. Słychać go tylko na wolnych obrotach a po nagrzaniu silnika trochę cichnie.

MicHał_66 dzięki za namiary ;)
TomaszS1984
Forumowicz
 
Posty: 26
Rejestracja: 10 lis 2014, 16:14
Motocykl: JINLUN 150cc

Re: Stukot w silniku JINLUN 150cc

Postautor: TomaszS1984 dodano: 21 lis 2014, 20:00

Witam ponownie.
Silnika jeszcze nie rozbierałem, ale chciałbym wykluczyć jeszcze jedną rzecz.
Jakie powinno być ciśnienie kompresji w tym silniku? Moje to niecałe 5.
TomaszS1984
Forumowicz
 
Posty: 26
Rejestracja: 10 lis 2014, 16:14
Motocykl: JINLUN 150cc

Re: Stukot w silniku JINLUN 150cc

Postautor: Michał_66 dodano: 21 lis 2014, 20:27

jeżeli masz 5 to znaczy że nie masz ciśnienia nie jestem pewny na 100% ale nawet przyjmując dane lifana 250 który ma dwa gary po 125 to powinno wynosić ok 11
min 10 max 12 nie wiadomo czy wykonałeś pomiar właściwie bo po pierwsze wykonuje się na ciepłym silniku olej powinien mieć ok 70 stopni C po drugie przepustnica musi być otwarta na maksa jeżeli nie będziesz miał 10-tki to ciśnienia nie masz i albo nie trzymają zawory albo pierścienie do wymiany wtedy musiałbyś wykonać próbę olejową wlać z 50-tkę oleju do gara i jeżeli ciśnienie skoczy do góry to niestety pierścienie do wymiany a jeżeli nie będzie to niestety głowica do roboty albo podparte zawory
Michał_66
 

Re: Stukot w silniku JINLUN 150cc

Postautor: TomaszS1984 dodano: 22 lis 2014, 17:58

Rozebrałem tłok - pierścienie do wymiany. Wcześniej zalałem komorę spalania olejem i ciśnienie z 5 skoczyło na 9.
Przy okazji rozbiórki zauważyłem jedną rzecz. Tłok trzyma się na korbowodzie i on ma luz na boki. Powinien mieć ten luz? Może stąd to pukanie :/
TomaszS1984
Forumowicz
 
Posty: 26
Rejestracja: 10 lis 2014, 16:14
Motocykl: JINLUN 150cc

Re: Stukot w silniku JINLUN 150cc

Postautor: Michał_66 dodano: 22 lis 2014, 18:12

TomaszS1984 pisze:Rozebrałem tłok - pierścienie do wymiany. Wcześniej zalałem komorę spalania olejem i ciśnienie z 5 skoczyło na 9.
Przy okazji rozbiórki zauważyłem jedną rzecz. Tłok trzyma się na korbowodzie i on ma luz na boki. Powinien mieć ten luz? Może stąd to pukanie :/

korbowód może mieć luz na boki nie może mieć luzu góra dól
Michał_66
 

Re: Stukot w silniku JINLUN 150cc

Postautor: TomaszS1984 dodano: 22 lis 2014, 18:43

ok, dzięki za informację. Przyjdą "klamoty" skręcę i szukam dalej ;)
TomaszS1984
Forumowicz
 
Posty: 26
Rejestracja: 10 lis 2014, 16:14
Motocykl: JINLUN 150cc

Re: Stukot w silniku JINLUN 150cc

Postautor: Luca dodano: 24 lis 2014, 11:58

A gładź na cylindrze jak wygląda?
Opiłki w oleju były jakieś?
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5105
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Re: Stukot w silniku JINLUN 150cc

Postautor: kacpero dodano: 24 lis 2014, 15:18

stuka znaczy żyje :D muza na full i jeździć :D
Awatar użytkownika
kacpero
Sympatyk
 
Posty: 785
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:18

Re: Stukot w silniku JINLUN 150cc

Postautor: TomaszS1984 dodano: 25 lis 2014, 16:14

Gładź na cylindrze jest ok. Ale ze względu na tanie części wymieniam cały komplet (cylinder, tłok, pierścienie).
W niedzielę zobaczymy czy jest poprawa ;)
TomaszS1984
Forumowicz
 
Posty: 26
Rejestracja: 10 lis 2014, 16:14
Motocykl: JINLUN 150cc

Re: Stukot w silniku JINLUN 150cc

Postautor: Michał_66 dodano: 25 lis 2014, 16:27

TomaszS1984 pisze:Gładź na cylindrze jest ok. Ale ze względu na tanie części wymieniam cały komplet (cylinder, tłok, pierścienie).
W niedzielę zobaczymy czy jest poprawa ;)

oczywiście jeżeli nie stanowi to problemu finansowego lepiej jest wymienić komplet (tłok, pierścienie, cylinder) tym bardziej że Julek jest jednogarowy :D
Michał_66
 

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 150

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości