Czas pokazać co zdziałałem odnośnie przerobienia zacisku hamulcowego w Zipp Raven 2010 lf250-4.
1. W czym problem widać na zdjęciu. U góry klocek dostępny wszędzie! Na dole klocek z mojego zacisku nie za bardzo dostępny

.
Różnica jak widać jedynie w sposobie mocowania klocka szpilkami w zacisku, tak aby klocki nie wypadły.
https://drive.google.com/open?id=0B6m9yAcDmT65Q1dZRU5sWWZKUUE&authuser=0
2. Niestety nie maiłem gwintownika o skoku 1mm i musiałem stworzyć nową szpilkę mocującą dla klocków.
Tak przerobiłem zakupioną śrubę

. Ta u góry przerobiona. Ta na dole orginał w wersji sklepowej.
https://drive.google.com/open?id=0B6m9yAcDmT65S0dQRENWS05sdWc&authuser=0
3. Frez na za zacisku pod "nową szpilkę" mocującą klocki hamulcowe. A także otwór dla nowej szpilki wraz z gwintem u góry.
https://drive.google.com/open?id=0B6m9yAcDmT65WW1xX3dFSHJ0R1E&authuser=0
4. Zacisk z wkręconą szpilką i założonymi klockami. Jedyne co jeszcze trzeba było zrobić to sprężynkę pod klockami założyć odwrotnie i trochę dogiąć, aby klocki nie "latały" w zacisku.
https://drive.google.com/open?id=0B6m9yAcDmT65UkZhSTAzTUZoTHc&authuser=0
Czas jaki poświęciłem na przeróbkę (nie licząc demontażu i montażu na motocyklu) to 2 godziny.
Narzędzia:
- wiertarka stołowa
- poziomica
- wiertła

- gwintownik i narzynka
- pilnik płaski
- papier ścierny

Dziś przejechałem 36 km i puki co działa. Szpilka się nie poluzowała.
Będę musiał obserwować i sprawdzić za jakiś czas czy wszystko jest ok, czy szpilka się nie wyciera itd.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2015, 12:10 przez
ZimA, łącznie zmieniany 7 razy