Cruiser łańcuch... i nie tylko

Re: Cruiser łańcuch... i nie tylko

Postautor: szesnasty dodano: 30 cze 2015, 21:53

A może tak zamienić kable sterujące cewkami WN ale nie między sobą tylko biegunami :D
Awatar użytkownika
szesnasty
Forumowicz
 
Posty: 285
Rejestracja: 20 gru 2009, 00:16
Lokalizacja: Grodziec k/Opola
Motocykl: Heroway CXM250A
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Cruiser łańcuch... i nie tylko

Postautor: Luca dodano: 01 lip 2015, 08:29

paweljunkers pisze:jest jeszcze sposób na starego 126p .połączyć bezpośrednio kabel z aku.do zapłonu

W żadnym bądź razie, w Cruiserze jest chyba zapłon CDI a nie taki jak w maluchu.
Jeśli tak to prąd na zapłon jest generowany z oddzielnych cewek na statorze i nie ma nic wspólnego z akumulatorem i prądem ładowania.
Jeśli już to trzeba sprawdzić jakie napięcie jest podawane na cewki zapłonowe (te do świec) podczas rozruchu rozrusznikiem i dla porównania przy odpalaniu na pych.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5084
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Re: Cruiser łańcuch... i nie tylko

Postautor: Arcon dodano: 01 lip 2015, 09:10

No właśnie nie masz racji, bo w V-kach nie ma oddzielnego uzwojenia na statorze i CDI jest zasilany z obwodu ogólnego :]
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Re: Cruiser łańcuch... i nie tylko

Postautor: Michał_66 dodano: 01 lip 2015, 09:47

Tak dokładnie jest, jak pisze Arek heeeej :D :D
Michał_66
 

Re: Cruiser łańcuch... i nie tylko

Postautor: Luca dodano: 01 lip 2015, 11:47

Arcon pisze:No właśnie nie masz racji, bo w V-kach nie ma oddzielnego uzwojenia na statorze i CDI jest zasilany z obwodu ogólnego :]

No to teraz rozumiem skąd ta podatność układu na niedomaganie. Tylko nie rozumiem dlaczego Chińczycy zastosowali takie stare rozwiązanie i w takim razie nie jest to typowy układ CDI.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5084
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Re: Cruiser łańcuch... i nie tylko

Postautor: Arcon dodano: 01 lip 2015, 12:04

Jak najbardziej typowy. Za ciocią Wikipedią ( https://pl.wikipedia.org/wiki/Capacitor ... e_Ignition ) jest to układ DC-CDI w odróżnieniu od AC-CDI.
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Re: Cruiser łańcuch... i nie tylko

Postautor: Luca dodano: 01 lip 2015, 12:29

Arcon pisze: Za ciocią Wikipedią ( https://pl.wikipedia.org/wiki/Capacitor ... e_Ignition ) jest to układ DC-CDI w odróżnieniu od AC-CDI.

No tak, to niby DC-CDI powinien być stabilniejszy.
Wiedzę na temat układów CDI, łyknąłem od gościa, który się tym zajmuje w motocyklach a nie od cioci W i twierdził, że z układami zasilania, które mają oddzielny obwód są znacznie mniejsze problemy przy użytkowaniu.
O DC-CDI to nawet nie wiedziałem, że takie są, ale człowiek się całe życie uczy :wielkieoczy:
No i tego też nie wiedziałem, że kuchenka też może mieć CDI :D ,,Moduły należące do systemu CDI stosuje się również w urządzeniach gospodarstwa domowego jako zapłonniki do kuchenek i kotłów gazowych".


Tak się teraz zastanawiam a może u Beniamina moduł sterujący coś kombinuje przy odpalaniu rozrusznikiem i wynikającym z tego spadku napięcia?
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5084
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Re: Cruiser łańcuch... i nie tylko

Postautor: beniamin82 dodano: 01 lip 2015, 13:21

Luca pisze:Sprawdzałeś szczelinę między czujnikiem a magnetem, czy jest taka sama?

Mój "guru" z serwisu w chinach napisał mi tak samo jak ty...
Low rev misfire, check the gap btw pickup & rotor

http://www.sanxin.com.cn/Exhibit/exhview.asp?pid=25
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Cruiser łańcuch... i nie tylko

Postautor: paweljunkers dodano: 01 lip 2015, 20:22

Ciekawe wywody ale warto sprawdzić prąd na cewkach jeżeli jest na wł.zapłonie ok.12v,to ile jest gdy kręci rozrusznik ,jak spadek jest znaczny to taki kabelek pana ,,Henia ,,może załatwić sprawę.
Awatar użytkownika
paweljunkers
Forumowicz
 
Posty: 844
Rejestracja: 01 cze 2015, 22:57
Lokalizacja: kutno
Motocykl: Honda vt 600
Tel. kom.: 733162500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Cruiser łańcuch... i nie tylko

Postautor: beniamin82 dodano: 01 lip 2015, 20:42

Sprawdzę przy okazji, może jutro się uda. Na razie odpala, z problemami ale odpala na rozrusznik.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

PoprzedniaNastępna

Wróć do Cruiser 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron