matrix pisze:Michał_66 pisze:matrix pisze:
Odnośnie śrub od mieszanki(tak, dla mnie to jest śrubka od mieszanki, nie biegu jałowego).
Kolego jesteś w błędzie oczywiście jest to śrubka od mieszanki, ale od mieszanki biegu jałowego, mieszankę na dyszy głównej regulujemy iglicą analogicznie iglica w górę- bogatsza mieszanka, iglica w dół uboższa mieszanka
Michał_66
Tak, wiem, że reguluje się iglicą, jednak jak wytłumaczyć fakt, że kręcąc śrubką od mieszanki świeca zmienia kolor po dłuższej jeździe?(Czyli śrubka ma wpływ na cały zakres obrotów, a nie tylko na postoju. To jest mój drugi motocykl, w którym tak samo ta śrubka się zachowuje, tzn. ma wpływ na pracę w całym zakresie obrotów). (Tak na marginesie napisałem, że dla mnie jest to śrubka od mieszanki)
eNgine: Być może tak się stało z pływakiem. Tylko teraz pytanie jak to wszystko wyjąć/odkręcić z baku? Warto w ogóle "bawić się" z tym?
Michał_66 x2
Gaźników nie mam rozregulowanych. Dokładnie mam zapisane wszystkie zmiany w ustawieniu tych śrub od mieszanki. Miałem wykręcone śruby 1,5 i 1//4 na obu gaźnikach i generalnie było super, tylko lekko świeca była dla mnie zbyt "kawiasta", dlatego wykręciłem śruby od mieszanki, bo myślałem, że przez to zmniejszę dawkę.(Analogicznie robiłem tak we wcześniejszym motorze, dlatego byłem przekonany, że wykręcając zmniejszam dawkę, jednak jest odwrotnie). W tym momencie po wykręceniu miałem 2 obroty. Dzisiaj zrobiłem 160 km z prędkością 80km/h(+/- 5km/h) i sprawdziłem świece po przyjeździe. Efekt? Z kawy z mlekiem zrobiła się czarna kawa. Dlatego dla mnie to jest proste: śrubka od biegu jałowego ma wpływ na cały zakres obrotów(po za tym wzrosły wibracje w stosunku do wcześniejszego ustawienia). Jestem świadom tego, że pisząc to wywołam różne dyskusje, które już widziałem na innych forach odnośnie w/w śrubki, ale to jest moje doświadczenie na dwóch motorach.
Po zmianie ustawienia śrub od mieszanki, zawsze robię synchronizację śrubką pomiędzy gaźnikami, dlatego gaźnik mam wyregulowany. Zresztą jak już pisałem: motocykl nareszcie ma przyspieszenie, moc i prędkość. Pierwszy raz jechałem nim spokojnie 100km/h
to że twoim zdaniem ta śrubka ma wpływ na cały zakres obrotów to tylko twoje zdanie pamiętaj że każda jazda nawet najdłuższa kończy się i tak na końcu pracą silnika na wolnych obrotach zanim go zgasisz dlatego Ci się wydaje że ta śrubka ma wpływ na cały zakres obrotów przecież nie gasisz silnika na full otwartej przepustnicy

wracając do synchronizacji pomimo tego ze zapisujesz wszystkie ustawienia i później według tego postępujesz w kolejności odwrotnej i jeszcze regulujesz śrubką pomiędzy gaźnikami to i tak są to ustawienia takie +/- i nie ma pewności czy gaźniki są dobrze zsynchronizowane bo to są takie ustawienia na oko

Bo właśnie potem są takie efekty jak zwiększone drgania, mokra jedna świeca, różne kolory świec itp.
P.S. To są tylko moje spostrzeżenia nie musisz się z nimi zgadzać
