Przejeździłem Junakami sporo kilometrów (w ramach testów) i w moim postrzeganiu importer stara się o dobrą markę. Pojazdy są dopracowane, sprawdzane a przede wszystkim dysponują sporym zapleczem części i (w miarę) sprawnym serwisem. W mojej (prywatnej) ocenie za Junakiem stoi
fakt, że sprzedaż (i import) motocykli stanowi zaledwie 30-ilka procent dochodu firmy. Almot bazuje na produkcji podzespołów (między innymi do skuterów i motocykli) dla przemysłu motoryzacyjnego - tłoki, cylindry, głowice etc. Mają swoją odlewnie, hale maszyn cyfrowych do obróbki - nie bez znaczenia są też doświadczenia i wiedza z zakresu metalurgii.
Nie znam modeli 131 ale uważam, że to jedne z ciekawszych na rynku chińczyków. Oczywiście musisz mieć pewność, że większość chińskich motocykli pochodzi i tak z tego samego źródła, różnią się jedynie "marką" i detalami.
Trochę wypadłem już z rynku chińskiego, ale obawiam się, że w dalszym ciągu najbardziej istotnym elementem w łańcuchu sprzedaży jest dealer. Jeżeli kupisz motocykl u rzetelnego sprzedawcy, który należycie wykona przegląd zerowy (i kolejne) to nie powinno być problemów ani z Junakiem, ani z Rometem, ani Zipp... Radzą, przy zakupie jakiejkolwiek "polskiej marki"

przejrzeć spokojnie i dokładnie motocykl samemu.
Co do wyboru określonego modelu warto posłuchać opinii ludzi, którzy już jeżdżą czymś podobnym
