Regulacja gaźnika

Regulacja gaźnika

Postautor: andrzej dodano: 06 kwie 2009, 17:51

Czy rozbieraliście gaźniki i regulowaliście coś na iglicach?
Mój Jinlun praktycznie od zawsze miał dziwne objawy, że albo można było jechać nim 50 albo od razu 100. Przy innych prędkościach strasznie szarpał, a po wypadzie na WWS szarpanie nasiliło się i praktycznie nie da się tak jeździć. :mur:

Ja dzisiaj rozebrałem gaźniki. Na iglicy były dwie podkładki.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f5aefd2790d7202a.html
Obrazek

Zdjąłem jedną ale nie miałem możliwości sprawdzenia jak teraz się zachowuje.

Stąd moje pytanie, czy ktoś już coś w swoim egzemplarzu grzebał przy iglicach?

A tak wyglądają gaźniki od góry, gdyby ktoś jeszcze nie widział :D
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/44e4982deadc682d.html
Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ecb91c3a249dd4d9.html
Obrazek
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Regulacja gaźnika

Postautor: Luca dodano: 07 kwie 2009, 10:52

To wszystko wyjaśnia dlaczego na WWS jechałeś pierwszy albo ostatni :D
No niestety swojego jeszcze nie ruszałem bo chodzi dobrze. Na zdjęciu trochę słabo widać ale mogą to być podkładki odległościowe.
Nie za bardzo widze tam jakąs regulację, to może właśnie przy pomocy tych podkładek się reguluje?
Poza tym to wyczyść dokładnie gaźnik i przedmuchaj dysze.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Regulacja gaźnika

Postautor: andrzej dodano: 07 kwie 2009, 21:02

Wyjęcie podkładek z iglic nie pomogło, wręcz popsuło pracę silnika, więc:

NIE GRZEBAĆ W IGLICACH

bo to nie pomaga.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Regulacja gaźnika

Postautor: senekkorzenna dodano: 07 kwie 2009, 23:34

Panowie w żadnym przypadku nie ruszamy iglicy przepustnicy !Zmiana długości przepustnicy spowoduje tylko dochodzenie do szybszych obrotów lub je spowolnienie.
Ustawienie fabryczne jest optymalne.
To co napisałeś o szarpaniu twoim silnikiem wskazywało by bardziej na problemy z zapłonem/moduł/ ,przytkanie dyszy , branie lewego powietrza l.
Tak bez przyglądnięciu się. temu osobiście i posłuchaniu pracy trudno w tym momencie coś konkretnie stwierdzić .
Uważam że powinieneś zrobić kompleksowy przegląd zapłonu i zasilania..Jeżeli jednak sam tego nie jesteś w stanie zrobić to zostaje Ci serwis.
Sprawdź też świece i fajki.
Przyglądnąłem się tez fotką gaźnika i tu potrzebna oprócz regulacji po czyszczeniu jest synchronizacja.
Mam też nadzieję że zapamiętałeś pierwotne ustawienie iglic ,załóż z powrotem w to samo miejsce podkładki i tak jak było zabezpiecz zegerem.
senekkorzenna
 

Regulacja gaźnika

Postautor: Luca dodano: 08 kwie 2009, 10:58

andrzej pisze:Wyjęcie podkładek z iglic nie pomogło, wręcz popsuło pracę silnika, więc:
NIE GRZEBAĆ W IGLICACH
bo to nie pomaga.

Posprawdzaj, czy nie łapie gdzieś na łączeniach lewego powietrza. Przytkaj wlot filtra jakąś siateczką by zwiększyć opory zasysania powietrza i daj znać co się zmieniło w pracy silnika.
Najpierw jednak tak jak Senekkorzenna wspominał wymień świece bo to najczęstrza przyczyna nierównej pracy silnika.
Ticem przejechałem na jednym komplecie świec 170tyś i autko zaczęło mi szarpać przy przejściu z wolnych na średnie obroty.
Wymieniłem świece i wóz nufka z fabryki. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Regulacja gaźnika

Postautor: andrzej dodano: 08 kwie 2009, 12:10

W sumie to sam spieprzyłem ustawienia.

Nowy gaźnik w Romecie kosztuje prawie 900zł.
Mam dostęp do nowego za 200. Regulacja też kosztuje 200.

Świeczki nowe, lewego powietrze też nie łapie, bo sprawdzałem.

Moto zachowuje się tak, że kiepsko zbiera się z dołu. (strasznie buczy jakby nie przepalał prawidłowo paliwa)
Na średnich obrotach szarpie, a na wysokich jedzie dobrze.
W dodatku zauważyłem, że kapie paliwo spod śrub regulacyjnych od spodu gaźnika.

Więc najpierw spróbuję wymienić gaźnik.
Jeśli to nie pomorze to pojadę ze starym na regulację.

Sezon się zaczyna a ja stoję w garażu.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Regulacja gaźnika

Postautor: Luca dodano: 08 kwie 2009, 13:55

Wygląda na to, że dostaje za dużo paliwka i się dławi. Jak jeszcze ci się chce to zaglądnij do komory pływakowej i przyglądnij się jak pływak naciska na zaworek. Czy jak podciągniesz pływak do góry to całkowicie przymyka zaworek?
Odegnij odrobinę blaszkę tak by wcześniej zamykała przepływ.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Regulacja gaźnika

Postautor: senekkorzenna dodano: 08 kwie 2009, 19:31

Nie obraź się że trochę po nudzę ale ciekawy jestem jak sprawdziłeś czy nie bierze lewego ?
Nie zgadzam się z wypowiedzią że zwiększenie oporu na wlocie filtra coś pokaże ponieważ spowoduje tylko zwiększone ssanie takie jakie stosuj się przy zapalaniu zimnego silnika.
Lewe powietrze może dostawać się z rur naprowadzających powietrze do gaźnika,z pod uszczelki gaźnik głowica i ta druga możliwość jest najbardziej prawdopodobna.
Do sprawdzenia tej możliwości jest oglądnięcie stopek gaźnika,uszczelki i najlepiej przy pomocy suwmiarki a w zasadzie jej listwą sprawdzić czy powierzchnia stopki jest równa.
Można też na szkle/gruba szyba/przejechać stopką po paście do docierania zaworów ale bez docisku,następnie nowa uszczelka i dobrze wspomóc się silikonem ale bardzo cienką warstwą.
Nie zgadzam się też z twierdzeniem że zbyt duży stan paliwa w komorze pływakowej będzie zakłócał prace na wolnych obrotach a na wysokich nie.
W serwisie Moto Trip jeszcze nie spotkaliśmy się z sytuacją że iglice gaźnika były źle poustawiane a jeżeli by tak było to od początku motocykl sprawiał by problemy a nie po pewnym czasie.
Jestem ciekawy co naprawdę jest przyczyną tego stanu rzeczy więc oczekuję od autora tematu opisu całości ! to będzie jeszcze jedno darmowe doświadczenie. :))
senekkorzenna
 

Regulacja gaźnika

Postautor: andrzej dodano: 08 kwie 2009, 21:56

Więc, wróciłem do ustawień iglicy takich jak były poprzednio.
Dwie podkładki na swoim miejscu.

Moto znów działa tak jak działało wcześniej czyli szarpie na pośrednich obrotach i brakuje mu powera na maksymalnych obrotach. Wyciągnięcie ssania podczas jazdy na rozgrzanym silniku pomaga.

Co do sprawdzenia czy nie łapie lewego powietrza to zdjąłem rurę od filtra powietrza.
Moto pracowało a ja zatykałem ręką dopływ powietrza.
Moto pracowało przez około 3 sekundy, ale potem zaczęło się dławić i w końcu zgasło.
Na ręku miałem mnóstwo paliwa.

Interesuje mnie na ile obrotów macie wykręcone śruby regulacyjne, te od spodu gaźnika w swoich motocyklach.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Regulacja gaźnika

Postautor: Luca dodano: 09 kwie 2009, 13:50

senekkorzenna pisze:Nie zgadzam się z wypowiedzią że zwiększenie oporu na wlocie filtra coś pokaże ponieważ spowoduje tylko zwiększone ssanie takie jakie stosuj się przy zapalaniu zimnego silnika.

Jak kupiłem motorek to w bardzo wietrzny dzień silnik pracował jakoś dziwnie, raz był słabszy a raz mocniejszy. Przy bardzo silnym podmuchu moto prawie zdechło. Dało mi to do myślemnia. Wsadziłem kawałek siateczki z żyłki do wlotu filtra, tak dla przekonania i moto dostało takiego kopa jak nigdy nie miało. Bardzo ładnie ciągnie i mało spala przy tym, silnik pracuje równo i płynnie zmienia obroty.
Nadal uważasz, że przytkanie filtra nic nie daje?
senekkorzenna pisze:Nie zgadzam się też z twierdzeniem że zbyt duży stan paliwa w komorze pływakowej będzie zakłócał prace na wolnych obrotach a na wysokich nie.

Jeśli nadmiar paliwa jest niewielki to wystarczy by moto na wolnych się dławiło a na obrotach tego się nawet nie odczuje bo wtedy silnik ma apetyt na paliwko.
W motocyklach 2T zawsze mi dławiło na wolnych i średnich obrotach gdy pływak był źle ustawiony no ale tu mamy 4T to się nie będę upierał.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Następna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości